HUMOR (JENAKA)

Page 3 of 25 Previous  1, 2, 3, 4 ... 14 ... 25  Next

Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by *ROSMAH* on Wed Jun 10, 2009 10:26 pm

OOHHH!!!
Kada parasan walloh dah dapat pangkat lans kopral, maaf lah lans kopral walloh, kak ros ba'hayau sampai sini hanyar tahu carita!! Kada ta'lambat lagi amun

Kak ros handak ma'ucapakan TAHNIAH!!!


avatar
*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 61

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by *ROSMAH* on Wed Jun 10, 2009 11:31 pm

Amun jadi pangantin tu sama'ai wan orang lain jua!! tapi wayah mula2 tatamu' tu yang mambari lilihan amun ta'ingat..

Kak ros masa tu jadi penyanyi band kastam (KEJS) dalam tahun 1975..
Si dia ni amun wayah latihan ada haja, bukan nya handak manyanyi tapi handak mangorat ha..ha..
Ba'latih di opis atas tambak johor tu le.. si dia ni duduk di pinjung opis, ba'kadap! tapi mata kada' bapapajahan ampah ka anu kak ros pang!!!
Banci nya kak ros malihat!! kak ros ba'padah anu kawan2 band tapi kak ros kana tatawa'akan narai, sebab si dia ni kawan2nya..
Si dia ni handak jua numpang manyumbang tapi suara sumbang habis!! lagi kak ros manyampah!!
Bulik ka rumah kak ros wada' anu abang sa pupu yang sama jua gawian awan si dia tutih, ranai'ai abang sa pupu sebab kakawanan nya bagawik..
Bila kak ros dah ampih manyanyi wan band tu,kak ros sibuk ba'lakun drama pentas pulak umpat mamarinak di pandan,johor baharu..
Kak ros wayah tu ba'gawi kilang letronik di stulang laut, sa pupu kak ros tu ba'ganak di qrts kastam stulang laut,jadi ba'ulang alik lah dari JB ka pandan sebab nak ba'latih drama!!

Sa kali nya papagian, ada anak orang kastam mamadah'akan anu kak ros pada ada orang handak ba'tamuan wayah kak ros bulik ba'gawi kaina di Chong khew bank,hadapan sungai segget..
Bulik kak ros indap2 dahulu, siapa yang handak ba'tamuan tutih!! tapi kada' orang nya? sa kali nya ada ha' dari jauh ma'hiyau??? rupa nya si dia!!!! asa handak bukah maninggalakan tapi kada' purun pulang!

Layanai!! esok bulik ba'gawik di tunggu'ik nya pulang, napang tampat gawian nya di muhara jalan ampah kak ros mahadangi bas bulik ka pandan! hari2 kaya'itu, bila di bawa'ik nya tulak ka rumah umak nya,kak ros kada' handak! inya diam,marajuk!! kak ros naik bas tinggal'akan bulik he..he.. tapi esok di tunggu'ik nya pulang! kaya' itu lah sampai parak 2 bulan!!

Handak di jadi'akan takdir!! ada kawan band handak ba'parak, kak ros kada suka wan kawan tu! abang sa pupu gagarunum: habis engkau nak dengan siapa, ada kawan lain ke? ujar nya..
Ta'paksa'ai ba'padah.. abang sapupu parli: dulu engkau kutuk dia, sakarang nak dengan dia pulak!!
Dua bulan jua ba'kawan tarus ba'tunang!! napang ta'parabut wan kawan, jadi pat2 nya siapa dapat dia punya!!

Dahulu amun ba'ghazal suami kak ros main gambus, kak ros lajari ba'nyanyi,jadi amun ba'nyanyi kada' sumbang lagi! wahini ka'tuju' bangat azan disurau higa rumah ni..

Alhamdulilah, kami kawin dah 33 tahun,ada anak 4 orang wan dua cucu.. ameenn...


avatar
*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 61

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by RATUDUYUNG on Wed Jun 10, 2009 11:40 pm

tahniah !!

kakROS terima pangkat koperal.





tabik kakROS


avatar
RATUDUYUNG
Mejar
Mejar

Posts : 1320
Points : 1380
Join date : 25/05/2009
Age : 97
Location : Sentul W. Persukutuan KUALA LUMPUR/Asal BKT. MERAH TAIPING PERAK.

http://tagged.com/ratuduyung

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by *ROSMAH* on Thu Jun 11, 2009 12:23 am

THANKS...

NAMA & ALAMAT ADA DI SLOT PANINIAN.....

ESOK HANDAK CARITA APA PULANG LEH??

MALAM NI FIKIR2 DAHULU..

ESOK HANDAK MANGARANG PULANG..


avatar
*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 61

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by Dandan Setia on Thu Jun 11, 2009 1:32 am

Syabas n Tahniah
hagan Kak Ros naik pangkat Koperal












avatar
Dandan Setia
Mejar
Mejar

Posts : 1116
Points : 1203
Join date : 23/05/2009
Location : Epoh, Pirak

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by Msj on Thu Jun 11, 2009 9:29 am

Wah kak ros ni kaya saniman lih manyanyi hingkat, balakon bulih, mangarang harat jua mimang layak naik Koperal he3 *TAHNIAH* dari ulun.. anak2 kadada yang umpatan kaitu kah kak ros.. ulun tungui haja karya kak ros..tq
Ulun kada bisa maulah manimbak bunga api kaya kalikir tu.. kaini jadiam mz best
avatar
Msj
Leftenen Muda
Leftenen Muda

Posts : 776
Points : 808
Join date : 22/05/2009
Age : 54
Location : Ampang, Selangor

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by *ROSMAH* on Thu Jun 11, 2009 11:14 am



tarima kasih sabarataan..

kak ros gin bisa' manari, terutama nya zapin!!
banyak anak murid kak ros masa di mersing wan johor baharu..

anak kak ros yang no.3 lalaki (dalam web.chat ni ngaran CUCU IMOH)
bisa jua manyanyi, manari wan main tabla.. dah 2 kali manarai masuk AF kada' dapat jua!!! balum ba'rajaki luko...

mz
avatar
*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 61

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by Msj on Thu Jun 11, 2009 1:43 pm

Kak ros sponsor credit sms kami maundi barataan cucu imoh tu..
caya lah.. Mawi tu kada banjar kah heee afro
avatar
Msj
Leftenen Muda
Leftenen Muda

Posts : 776
Points : 808
Join date : 22/05/2009
Age : 54
Location : Ampang, Selangor

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by CTNor on Thu Jun 11, 2009 1:57 pm

Mun cucu Imoh masuk AF...habislah kredit ku kaina napang mau hari-hari anak ma sms..hensem hensem jar nye... Very Happy Very Happy

Mawi tu jawa lah MSJ ai...
avatar
CTNor
Pegawai Waran I
Pegawai Waran I

Posts : 634
Points : 640
Join date : 22/05/2009
Age : 48
Location : Pasir Gudang

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by Dandan Setia on Thu Jun 11, 2009 2:37 pm

Tahniah n Syabas
hagan Leftenen Anum Waw











Tabik Tuan



avatar
Dandan Setia
Mejar
Mejar

Posts : 1116
Points : 1203
Join date : 23/05/2009
Location : Epoh, Pirak

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by UmaYani/UY on Thu Jun 11, 2009 5:02 pm

kak ros wrote:

tarima kasih sabarataan..

kak ros gin bisa' manari, terutama nya zapin!!
banyak anak murid kak ros masa di mersing wan johor baharu..

anak kak ros yang no.3 lalaki (dalam web.chat ni ngaran CUCU IMOH)
bisa jua manyanyi, manari wan main tabla.. dah 2 kali manarai masuk AF kada' dapat jua!!! balum ba'rajaki luko...

mz

Anak kaka ka yg bangaran Cucu Imoh tu...
cuba tarai lagi AF...mentor ke...Bintang RTM bulih jua...
avatar
UmaYani/UY
Brigedier Jeneral
Brigedier Jeneral

Posts : 3505
Points : 3508
Join date : 22/05/2009
Location : Meru, Klang

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by CTNor on Thu Jun 11, 2009 5:46 pm

Han napa kak Ros..balum masuk lagi hudah banyak paminat...kaina kita ulah Kelab Penyokong Cucu Imoh..ulah spanduk nang ganal...masa konsert kita datangan, mau paracauan cakap Banjar, hulingangan urang lain.. Very Happy Very Happy

Sarimah hingkat umpatan jua tu kak ai....
avatar
CTNor
Pegawai Waran I
Pegawai Waran I

Posts : 634
Points : 640
Join date : 22/05/2009
Age : 48
Location : Pasir Gudang

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by *ROSMAH* on Thu Jun 11, 2009 5:59 pm

TAHUN DEPAN NI INSYALLAH ANAK ROS TU MASUK AF PULANG..
KAK ROS SURUH JUA CUBA YANG LAIN TAPI INYA KADA' MINAT!!

MASUK AF TU GIN SUKA2 NARAI, AMUN ADA REZEKI TU ADA LAH!! UJAR NYA..

AMUN BANYAK DAPAT SOKONGAN, MUDAH2AN TAHUN HADAPAN BERJAYA.. AMEENN..
temenung
avatar
*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 61

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by walloh on Thu Jun 11, 2009 7:13 pm

Hidup cucu imoh amun masa audition tu dibawak lagu banjar asanyak mauk lakas masuk sabab kadada oreang ma olah lagik
affraid kayak itupang muhak para juri guling kalikir
avatar
walloh
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II

Posts : 546
Points : 555
Join date : 24/05/2009
Age : 36
Location : epoh,pirak

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by *ROSMAH* on Thu Jun 11, 2009 9:46 pm

Anak kak ros tu umur 10 tahun dah umpat ba'ghazal, main tamrin atau romba bila ada show.. dah ganal sikit antar balajar tabla,amun pasal picing inya lagi halui dah faham,tempo lagi faham!! amun kada' kaya'apa handak main tabla amun kada' kana tempo.. suara ok! boleh naik tinggi!kak ros yang jadi mentornya amun handak ba'tanding..

Yang pamulaan masuk, asa takutan jar! pucat muha..
Yang ke dua kali.. lagu wajib lulus tapi lagu2 pilihan sa'urang yang sangkut! bila ternyanyi lagu dangdut,ajai suruh stop!! ajai mana suka dangdut!!! kak ros sareki, kenapa nyanyi dangdut? entah!jar nya, itu yang timbul kat kepala masa tu!!

avatar
*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 61

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by *ROSMAH* on Fri Jun 12, 2009 5:36 pm

KISAH PIL SOLUBLE..

Suatu hari tu, dah imbah isyak labih kurang! si umak ba'takun ka anu anak lalaki bujang nya:
Umak: ikam ada lah si simpanan pil padadol? asa kada' nyaman awak nih..
Anak: dah habis tapi pil soluble ada lah..
Umak: hingkat lah pil tu di makan amun gasan asa gagaringan naya'..
Anak: memang untuk demam la mak..
Umak: cubaam intak sa bigik!!

Nang anak masuk'kai dalam bilik ma'ambil'akan.. Imbah ma'unjuk pil tutih, si anak bujang masuk pulang dalam bilik handak sambahyang..
Nang umak sa bilik2 ka pil tutih, kagaganalan!! kaya'apa cara handak mamakan? kada' hingkat di taguk-taguk kaya' panadol???

Wayah tu pil soluble tu hahanyaran kaluar iklan di tv, hidin kada' parasan jua ada iklan di tv.. Imbah tu di suruhai cucu ma'ambilakan banyu masak wan anak lasung batu di dapur!!

Hidin ma'ambil ha' karatas surat khabar, di andak'kai pil soluble tutih di atas surat khabar, imbah tu lakas manutuk2 sampai linik.. Bila anak bujang tu kaluar bilik, inya kilip2 malihat kuitan ba'tutuk pil! kada' jua managur-nagur!! yang umak tutih bila hudah linik ma'angkat'tai ka surat khabar, maluruk pil yang sudah jadi serbuk ka dalam muntung macam maluruk ubat pil kaki 3 bahari!! imbah tu ba'dadadas ha' nginum banyu..

Yang anak managur: kenapa mak makan pil soluble macam tu?
umak: habis kaya' apa lagi?
Anak: rendam ka air masak je! nanti cair lah, lepas tu
baru minum!!!
Umak: napaan maka bubunggulan nya kada' di padah'
hakan anu aku dari tadi?
Anak: ingat kan mak dah tau...

Napang lagi pada mandatung'ngai nang kuitan tutih mamai...
Umak: ikam bungul'lai amun aku pengsan, padahakan
anu kakak di subalah suruh bawa ka ospital!!!


avatar
*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 61

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by *ROSMAH* on Thu Jul 09, 2009 11:21 am

Lawas sudah kada ma isi'ik di sia!!

Kaina mancari idea dahulu nih...
avatar
*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 61

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by Atong on Thu Jul 09, 2009 5:59 pm

ulek mayang to misteri kot

atau karya

kalu citerkan kat sini

gua boleh tetawa, sebab kelakar ngeh ngeh ngeh


~Atong~adat beforum, bemesyuarat, bersidang kena ikut tajuk
atong atong atong
avatar
Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by Dandan Setia on Thu Jul 09, 2009 6:53 pm

Puteri Ulek Mayang nia kisah mesteri sako Tuan waw'ai..
Amun diulah Humor Jenaka Kada rasuk sako'

Sako haja'ah temenung






avatar
Dandan Setia
Mejar
Mejar

Posts : 1116
Points : 1203
Join date : 23/05/2009
Location : Epoh, Pirak

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by Atong on Thu Jul 09, 2009 6:56 pm

kalu diulah dithread humor kadak rasok kot

kinak ada yg kena rasok

kalu nak andak dithread kepercayaan karut no problem hehehe


~Atong~rumah kadak berasok

atong atong atong
avatar
Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by *ROSMAH* on Sat Jul 11, 2009 3:30 am

Puteri Ulik Mayang boleh di buat ka misteri..

Balum ada lagi carita tantang puteri ulik mayang ninto!!

Kaina amun ada kak ros masukkan intang misteri..
avatar
*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 61

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by hasbima@abe on Sat Jul 11, 2009 7:38 am

Lokasi: SK Parit 6, Sg. Besar
Darjah 4B
Tahun 1971


CS: Cikgu Sarah
CS:hari ini murid-murib buat perkataan sama erti

CS: Bersedih
Leha: Berduka
CS: Gembira
Jamali: Suka
CS: Tukar
Bahrin: Ganti
CS: Senyum
Alui: Takurehing...cikgu

CS
dan murid-murid lain guling kalikir




hassanmarshad
avatar
hasbima@abe
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15609
Points : 15721
Join date : 13/06/2009
Age : 56
Location : tamaloh

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by *ROSMAH* on Sat Jul 11, 2009 12:13 pm

Kak ros nang ta kurehing mambaca nya hasbima'ai!!.

Banyak kisah2 di sakolahan nang mamberi tatawa tapi banyak jua nang jadi kenangan sampai bila2!! Laughing
avatar
*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 61

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by hasbima@abe on Sat Jul 11, 2009 4:24 pm

Lokasi: Sek. Keb.Parit 6, Sg, Besar
Darjah: 4B
Tahun 1971

Cikgu Sarah: Sekarang murid-murid buat ayat yang menunjukkan perbuatan dalam bahasa Melayu

Aman: adik suka menyanyi
Jamali: saya duduk di atas kerusi
Zaleha : saya makan nasi
Aloi: Ayah naik emak saya semalam

CS : Very Happy

by
Hassanmarshad
PBM Tamarloh
avatar
hasbima@abe
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15609
Points : 15721
Join date : 13/06/2009
Age : 56
Location : tamaloh

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by Auma on Sat Jul 11, 2009 4:47 pm

ha ...ha

Tu pang jer urang anak amun dah ganal

jangan di bagie lagi guring wan ayah uma

kakanakan gin bisa bapiragah guring!!!!

Auma
Leftenan Kolonel
Leftenan Kolonel

Posts : 1713
Points : 1739
Join date : 25/05/2009

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 3 of 25 Previous  1, 2, 3, 4 ... 14 ... 25  Next

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum