HUMOR (JENAKA)

Page 27 of 28 Previous  1 ... 15 ... 26, 27, 28  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by AJ on Thu May 06, 2010 3:53 pm

aziz kota ( paling kanan ) pelakon humor banjar

AJ
Mejar
Mejar

Posts : 1479
Points : 1850
Join date : 22/05/2009
Age : 43
Location : serdang/putrajaya/enstek_nilai

http://www.kulaan-aj.blogspot.com

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by Amat Abon on Thu May 06, 2010 4:14 pm

lawak...lawak....ha, ha, ha haha tatawa ganal aku

sangat takut.....tutup pintu bukak pintu, hantu pun sgt takut.....

ha ha ha ha ha ha

akhirnya cikgu kata hantu pun turut gembira hahahahahaa

APAKAH ITU KARANGAN LOTUS SEWAKTU KECIL ???????

hahahahahahhahaa

abis tu, jumpa cikgu, cikgu kata apa ? takut jugak ? hahahahaha

Amat Abon
Leftenan Kolonel
Leftenan Kolonel

Posts : 1608
Points : 1635
Join date : 22/05/2009
Location : Bandar Bukit Mahkota

http://www.palmoilnursery.com

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by Atong on Wed May 12, 2010 11:31 am


Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by *ROSMAH* on Wed May 12, 2010 12:53 pm

Atong wrote:

Ba kambuh bahasa cina wan orang putih alih hahaha..
Dasar kada mau lulus anak cina nia Bahasa Melayu, amun kaya'ini karangan..

*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 59

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by Lotus on Tue May 18, 2010 11:25 pm

Doa hagan dijodohkn awan orang yg diingini...



"Ya Tuhan, kalau dia memang jodohku,
jodohkanlah...

Tapi kalau bukan jodohku,
Jodohkanlah jugak...

Jika dia tidak berjodoh denganku,
maka jadikanlah kami jodoh...

Kalau dia bukan jodohku,
jangan sampai dia dapat jodoh yang lain, selain aku...

Kalau dia tidak dapat di jodohkan denganku,
jangan sampai dia dapat jodoh yang lain,
biarkan dia tidak berjodoh sama seperti
diriku...

Dan saat dia telah tidak memiliki jodoh,
jodohkanlah kami kembali...

Kalau dia jodoh orang lain,
putuskanlah!
Jodohkanlah dengan ku....

Jika dia tetap menjadi jodoh orang lain,
biar orang itu ketemu jodoh dengan yang lain dulu dan
kemudian jodohkan kembali dia dengan ku ... "

Lotus
Lans Koperal
Lans Koperal

Posts : 137
Points : 143
Join date : 04/02/2010
Location : Alor Gajah

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by hasbima@abe on Wed May 19, 2010 10:19 am

mun hudah jodoh kada kawa ditandar

hasbima@abe
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15609
Points : 15721
Join date : 13/06/2009
Age : 55
Location : tamaloh

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by *ROSMAH* on Wed May 19, 2010 11:16 am

Lotus wrote:Doa hagan dijodohkn awan orang yg diingini...



"Ya Tuhan, kalau dia memang jodohku,
jodohkanlah...

Tapi kalau bukan jodohku,
Jodohkanlah jugak...

Jika dia tidak berjodoh denganku,
maka jadikanlah kami jodoh...

Kalau dia bukan jodohku,
jangan sampai dia dapat jodoh yang lain, selain aku...

Kalau dia tidak dapat di jodohkan denganku,
jangan sampai dia dapat jodoh yang lain,
biarkan dia tidak berjodoh sama seperti
diriku...

Dan saat dia telah tidak memiliki jodoh,
jodohkanlah kami kembali...

Kalau dia jodoh orang lain,
putuskanlah!
Jodohkanlah dengan ku....

Jika dia tetap menjadi jodoh orang lain,
biar orang itu ketemu jodoh dengan yang lain dulu dan
kemudian jodohkan kembali dia dengan ku ... "

Mudah2an doa di makbul kan.. Aminnn..

*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 59

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by *ROSMAH* on Wed May 19, 2010 11:59 am

Bas Kg.Berok..

Carita nia kisah di salah sa buah kampong di Terengganu..
Bahasa nya gin loghat Terengganu..
Macam.. Pok = Pak
Ho = ya..
Belake = Semua..

Ada sa buah kampong di Terengganu ba ngaran Kampong Berok..
Pengangkutan awam nya, bas pang nang hari2 ba ulang alik dari station bas ka kampong tutih.. Memang ta tulis di hadapan bas tu, pada bas hagan ka Kampung Berok..

Hari2 pemandu bas tu mambawa penumpang ka Kampong Berok..
Ada satu hari tu, sadang pamandu bas tu mahadangi panumpang2 di hadapan bas nya, ada sa orang makcik tu ma hiyau pemandu bas sambil ba takun "Pok! Berok ke ea?"
Jawab pemandu bas "ho!"..

Imbah tu datang pulang sa kumpulan pelajar2 bulik dari sekolah, salah sa ikong ba takun "Pok! Berok ke ea?"..
"Ho" jawab pemandu bas..

Kada lawas datangan pulang sa kumpulan pelajar2 universiti, ba takun salah sa ikong anu pemandu bas tadi " Pok! Berok ke ea?"
Pemandu bas manjawab " Ho! Berok"..

Bila samuaan hudah masukkan, pemandu bas naik ka bas tutih sambil manoleh ka belakang..
Bila malihat bas nya hudah hibak, ba laluan pemandu bas tadi ba takunai " Sume Berok ke ea?"
"Ho! Berok belake" jawab samuaan nang ada dalam bas nginto..

*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 59

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by Atong on Wed May 19, 2010 1:07 pm

hehehehe

sebasan pang berok ley

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by hasbima@abe on Thu May 20, 2010 10:30 pm

kelakaunya leh

berok balaka

hasbima@abe
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15609
Points : 15721
Join date : 13/06/2009
Age : 55
Location : tamaloh

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by *ROSMAH* on Fri May 21, 2010 9:17 am

Cikgu di sekolah anak kak ros ba carita..
Jadi anak kak ros suruh buat ka Humor..

*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 59

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by Atong on Fri May 21, 2010 1:01 pm

kat dalam ne

maknusia belaka

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by aahym on Fri Jun 25, 2010 9:02 am

haha
ulun nang di banua jadi kaingatan kisah bahari......

rupanya di tanah urang budaya baidabul kada hilang...hehe

salam kenal barataan...

aahym
Prebet

Posts : 42
Points : 44
Join date : 25/06/2010
Age : 40
Location : Banjarmasin

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by waw on Fri Jun 25, 2010 9:05 am

aahym baganak di mana ?.......

Amuntai kah

waw
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15974
Points : 16046
Join date : 23/05/2009
Location : di pinggir Selat Melaka

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by *ROSMAH* on Fri Jun 25, 2010 1:19 pm

aahym wrote:haha
ulun nang di banua jadi kaingatan kisah bahari......

rupanya di tanah urang budaya baidabul kada hilang...hehe

salam kenal barataan...

Salam ba pinanduan hagan Aahyam, dari kami di Malaysia..
Rame' kami ba caritaan kisah bahari, tatawaan awan ba lulucuan di wadah nia aahyam ai..
Ayuhak di sorong jua amun kaganangan kisah bahari atau hagan ba lulucuan..

*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 59

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by Atong on Fri Jun 25, 2010 8:51 pm

sapa pulang ahyam

kadak hayam lakok

oooo

orang benua

selamat datang ke mypbm


~atong~orang benua asia

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by wadik on Sat Jun 26, 2010 12:08 am

hiyayak...tahi yayam

wadik
Lans Koperal
Lans Koperal

Posts : 107
Points : 107
Join date : 03/07/2009
Age : 52
Location : Selangor

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by hasbima@abe on Sat Jun 26, 2010 1:16 am

hayam wuruk luko macam cerita hikayat bahari

hasbima@abe
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15609
Points : 15721
Join date : 13/06/2009
Age : 55
Location : tamaloh

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by AJ on Sat Jun 26, 2010 6:32 pm

http://www.youtube.com/watch?v=48LrLCh5iLg

salleh yakob basurah banjar di radio sinar.fm

AJ
Mejar
Mejar

Posts : 1479
Points : 1850
Join date : 22/05/2009
Age : 43
Location : serdang/putrajaya/enstek_nilai

http://www.kulaan-aj.blogspot.com

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by hasbima@abe on Sun Jun 27, 2010 12:03 am

SY tu urang Jawa luko

hasbima@abe
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15609
Points : 15721
Join date : 13/06/2009
Age : 55
Location : tamaloh

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by *ROSMAH* on Wed Jul 07, 2010 4:15 pm

Ada jar carita di Kemaman, Terengganu..
Wayah tu musim orang ba tanaman jagung manis di situ..
Jadi banyak lah warung2 di pinggir jalan nang bajualan jagung, ada jagung nang balum masak wan ada nang hudah masak..

Ada pelancong orang putih singgah handak manukar jagung nang hudah masak..
Ba takun orang putih tutih anu nang ba jualan : How much?
"Tidak samah Tuan! Siyia " jawab penjual jagung..

Asaan penjual jagung nginto orang putih manyambat harga jagung sa "Samah", padahal orang putih tu ba takun harga nya narai sa apa hahaha..
(Samah tu amun bahasa Ganu 50 sen, amun Siyia = Sa rial = sa ringgit).

Ranai orang putih tadi!!
Asa kada faham, balaluan ba takun " What?"
"Dok buat Tuan, tanam" jar panjual jagung..

(Salah pengertian si Penjual jagung nginto'!, asaan tih takunan orang putih tu di "Buat" kah jar jagung tu)..

*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 59

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by hasbima@abe on Wed Jul 07, 2010 5:16 pm

maintai di higa jongkong

kana hawar awan tampurung

kada kawa ma-mamah jagung

rupanya gigi rompong

hasbima@abe
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15609
Points : 15721
Join date : 13/06/2009
Age : 55
Location : tamaloh

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by *ROSMAH* on Thu Jul 29, 2010 1:19 pm

Carita dari kawan Abang Ram..

Paninian lalaki kawan Abang Ram maninggal..
Maninggal ari hudah malam, banyak nang pacang di urus, lagian mahadangi anak cucu datang ba kumpulan, jadi paksa'ai mangabumi'akan esok siang..

Kulaan awan orang kampung banyak datangan manziarah, banyak jua nang mambaca'akan yasin wan Quraan, ta masuk lah Pak Imam tampat tu..
Sa kali nya wayah orang mambaca'akan yasin, mayat alih2 ba garak!!
Ngapang pada tumbar orang bukahan ka luar pada rumah..
Pak Imam tutih kada purun jua, di tunti'ai ba gamat pulang mambaca'akan Quraan bila mayat ampih ba garak..

Kada lawas ba garak pulang mayat tadi, orang kada nang wanik nya lagi manunggu'ik.. Banyak malihat tumatan jauh haja..
Pak Imam bilang ba liuran hudah, imbah mambaca'akan Quraan, mambaca yasin pulang tapi mayat bahanuk ba garak, bahanuk ranai..
Kada nang wanik nya jua manyingkai bahalai panutup mayat jar!

Sakali nya kada lawas kakalubut kaluar anak kucing sambil mangiau jar dari dalam bahalai panutup mayat!!
Bapalak bangat!
Rupa nya anak kucing main2 di subalah mayat nang ba salimput tapih bahalai hahaha..
Kakalahan bangat sa kampungan, asaan paninian nang tuhak nginto' banyak tuntutan ilmu! balum di kuburakan hudah ba garak jadi hantu..
Mambari maras..

*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 59

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by Atong on Thu Jul 29, 2010 4:51 pm

lawak seram

hehehehee

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by *ROSMAH* on Sat Jul 31, 2010 1:45 am

Bapalak bangat!
Garubusan turunan sako' anak cucu bila malihat mayat paninian ba garak2.. Kada nang wanik nya ba parak lagi.. Pak Imam nginto tagal supan narai handak bukah maninggalakan, bila gancang garak nya ba gancang jua bacaan hiden sako' he..
Macam2 kisah..

*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 59

Back to top Go down

Re: HUMOR (JENAKA)

Post by Sponsored content Today at 5:10 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 27 of 28 Previous  1 ... 15 ... 26, 27, 28  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum