pelesit~ apa patut kita buat kepada pemilik pelesit yg maharagu ni?

Page 1 of 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

View previous topic View next topic Go down

pelesit~ apa patut kita buat kepada pemilik pelesit yg maharagu ni?

Post by AJ on Sat Jun 13, 2009 3:49 pm

salam....

di kampung kua ada saurang yang dah di ketahui ramai maharagu pelesit. habis jirannya dah bukahan pindah. rumahnya tinggal tekapong saurang bajauhan awan rumah urg lain.

abahku amun di kampung memang salah saurang yg akan di panggil mangaluarkan pelesit amun ada yg kena rasukan. inya guna sahang, awan pensel hagan mamicik pelesit di kuku urang yg kena pelesit tu sambil membaca ayat alquran.

suah satu kali kawan aku mawa parang baamok kanu tuan pelesit tu bila bininya kena rasuk.

tapi aman stumat imbah tu, namun selalu haja urg kampung lain yg taga jauh dari kampung kami di rasuk dan di ganggu.

amun inya merasuk hingkat aii di ubati, masalah amun pelesit tu kana merasuk tapi menumpang setumat2 maiguti urang, tu yg masalah tu.

dua bulan lepas abah awan umaku kena deman cikikunya..maarit lain macam bangat, rupanya bila baubat awan urg banjar dapat di tangkap 1 ikong pelesit di awak uma, 2 ikong di awak abahku....

jadi aku nak betakon kanu kulaan apa patut aku ulah pada pemilik pelesit tu ?????
aku dah hilang sabr dah ni....

AJ
Mejar
Mejar

Posts : 1479
Points : 1850
Join date : 22/05/2009
Age : 43
Location : serdang/putrajaya/enstek_nilai

http://www.kulaan-aj.blogspot.com

Back to top Go down

Re: pelesit~ apa patut kita buat kepada pemilik pelesit yg maharagu ni?

Post by waw on Sat Jun 13, 2009 4:12 pm

repot ka balai polis........mun ada bukti


amun kadaida bukti .....urang tu pulang manyaman andika satu juta ......


Besar kemungkinan URANG tu kada tahu ia ada maingun pelesit

waw
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15974
Points : 16046
Join date : 23/05/2009
Location : di pinggir Selat Melaka

Back to top Go down

Re: pelesit~ apa patut kita buat kepada pemilik pelesit yg maharagu ni?

Post by AJ on Sat Jun 13, 2009 6:08 pm

urg tu dengan bangga mengaku maharagu binatang tu, malah mengaku supaya jagn di ganggu anak2 nya......

tiap kali sidin lalu depan rumah kamai atau basalisih inya maludah sarik....

tiap kali maubati urang kerasukan jarnya urang tu umanya yg nyuruh....mapeeee???

AJ
Mejar
Mejar

Posts : 1479
Points : 1850
Join date : 22/05/2009
Age : 43
Location : serdang/putrajaya/enstek_nilai

http://www.kulaan-aj.blogspot.com

Back to top Go down

Re: pelesit~ apa patut kita buat kepada pemilik pelesit yg maharagu ni?

Post by Dandan Setia on Sat Jun 13, 2009 6:50 pm

Syabas awan Tahniah
AJ dah jadi Koperal











21 Das timbakan Mariam




Tabik Kopral

Dandan Setia
Mejar
Mejar

Posts : 1116
Points : 1203
Join date : 23/05/2009
Location : Epoh, Pirak

Back to top Go down

Re: pelesit~ apa patut kita buat kepada pemilik pelesit yg maharagu ni?

Post by along_putera on Sat Jun 13, 2009 7:03 pm

waw wrote:repot ka balai polis........mun ada bukti


amun kadaida bukti .....urang tu pulang manyaman andika satu juta ......


Besar kemungkinan URANG tu kada tahu ia ada maingun pelesit


umai bulah leh ngah kaitok handak malatop parut tatawa.. teranjah tihang bukah kaya makan sambal tahun.. guling

along_putera
Lans Koperal
Lans Koperal

Posts : 138
Points : 173
Join date : 23/05/2009
Age : 33
Location : Tg Malim-Teluk Intan-Sg Besar

http://www.alonglyen.blogspot.com

Back to top Go down

Re: pelesit~ apa patut kita buat kepada pemilik pelesit yg maharagu ni?

Post by waw on Sat Jun 13, 2009 7:23 pm

Babarapa tahun lalu suah ai tajadi kes kaini di sabuah kampong........

taga kada nya pelisit..........ngini kes TOYOL.


Si A....manuduh si B mamalihara toyol........

Si B .....manafikan........


Bakaratan pang !!


Cuba di salasaikan di paringkat kampong......., daerah .....dan akhir nya di

paringkat nagari.



Atas usul dan cadangan Pejabat Ugama........

Kadua dua nya mambuat sumpah di Masigit Kampong Hulu.........

sabuah masigit nang di anggap Keramat.....................

waw
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15974
Points : 16046
Join date : 23/05/2009
Location : di pinggir Selat Melaka

Back to top Go down

Re: pelesit~ apa patut kita buat kepada pemilik pelesit yg maharagu ni?

Post by Auma on Sat Jun 13, 2009 7:58 pm

Di Sekincan bahari

Di hambori urang tulang babi di kaliling rumah

kada kaluar lagi palesit. badiam di rumah mamam tuannya

Ampeh gigir satumat.

Bila karing bandang.... dipilehi tuannya tulang babi tuh.

Nah talapas palesit. Aur gigiran pulang sakampung.

Akhirnya di upah hindu mamarut tulang babi..lalu dihamburi kaliling rumah.

Nah takana tuan palesit.

Kurus awaknya ...di mamam haraguan nya.

Kalawasannya pindah ia. Rumah tu kosong. Suah ako naiki rumah tu dgn kawanan. Ada kalamboo kuning.



Smile

Auma
Leftenan Kolonel
Leftenan Kolonel

Posts : 1713
Points : 1739
Join date : 25/05/2009

Back to top Go down

Re: pelesit~ apa patut kita buat kepada pemilik pelesit yg maharagu ni?

Post by *ROSMAH* on Sat Jun 13, 2009 8:11 pm

Memang bujur jar auma, tutuk'akan tulang babi sampai jadi serbuk, imbah tu hambur keliling rumah tu!! walau hari2 orang tu manyapu'ik halaman, serbuk tulang babi tu kada' mau hilang!!

Amun tuan nya kada' pindah pelasit tu makan tuan wan anak cucu nya..

*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 59

Back to top Go down

Re: pelesit~ apa patut kita buat kepada pemilik pelesit yg maharagu ni?

Post by walloh on Sat Jun 13, 2009 8:18 pm

Haraguk juak banyak2 palasit nyaman inyak basaung
SmileyCentral.com
SmileyCentral.comSmileyCentral.com

walloh
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II

Posts : 546
Points : 555
Join date : 24/05/2009
Age : 35
Location : epoh,pirak

Back to top Go down

Re: pelesit~ apa patut kita buat kepada pemilik pelesit yg maharagu ni?

Post by Dandan Setia on Sat Jun 13, 2009 8:23 pm











Dandan Setia
Mejar
Mejar

Posts : 1116
Points : 1203
Join date : 23/05/2009
Location : Epoh, Pirak

Back to top Go down

Re: pelesit~ apa patut kita buat kepada pemilik pelesit yg maharagu ni?

Post by AJ on Sat Jun 13, 2009 8:42 pm

ooooo......hakon ka ma anu tulang babi

AJ
Mejar
Mejar

Posts : 1479
Points : 1850
Join date : 22/05/2009
Age : 43
Location : serdang/putrajaya/enstek_nilai

http://www.kulaan-aj.blogspot.com

Back to top Go down

Re: pelesit~ apa patut kita buat kepada pemilik pelesit yg maharagu ni?

Post by waw on Sat Jun 13, 2009 8:47 pm

he ih upah akan urang manabur serbuk tulang babi ha ha ha narai kiraan.

mun tulang babi tunggal lagi best.

waw
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15974
Points : 16046
Join date : 23/05/2009
Location : di pinggir Selat Melaka

Back to top Go down

Re: pelesit~ apa patut kita buat kepada pemilik pelesit yg maharagu ni?

Post by CIKANG_LASTIK on Sat Jun 13, 2009 10:01 pm

ca tanam kulit tengiling mati beragan.. dihadapan rumah urang yang manginguk pelesit tuh... mau pelesit makan kat tuan... betul ke kak ros

CIKANG_LASTIK
Staf Sarjan
Staf Sarjan

Posts : 499
Points : 503
Join date : 10/06/2009
Location : Dunia Digimon

Back to top Go down

Re: pelesit~ apa patut kita buat kepada pemilik pelesit yg maharagu ni?

Post by waw on Sat Jun 13, 2009 10:14 pm

handak mancari tenggileng mati baragan tu nang ngaleh......

waw
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15974
Points : 16046
Join date : 23/05/2009
Location : di pinggir Selat Melaka

Back to top Go down

Re: pelesit~ apa patut kita buat kepada pemilik pelesit yg maharagu ni?

Post by CIKANG_LASTIK on Sat Jun 13, 2009 10:19 pm

tu pang.. sbb ngalih ulihik tu pang.. yang ngalih handak diulah.. lumrah alam

CIKANG_LASTIK
Staf Sarjan
Staf Sarjan

Posts : 499
Points : 503
Join date : 10/06/2009
Location : Dunia Digimon

Back to top Go down

Re: pelesit~ apa patut kita buat kepada pemilik pelesit yg maharagu ni?

Post by RATUDUYUNG on Sat Jun 13, 2009 10:25 pm

bujur kah?? pelesit ni ada tunggangan nya. balalang jar..
mun bahari mandangar ja balalang pelesit ba'ilun ma'runjing bulu ruma.
What a Face

RATUDUYUNG
Mejar
Mejar

Posts : 1320
Points : 1380
Join date : 25/05/2009
Age : 96
Location : Sentul W. Persukutuan KUALA LUMPUR/Asal BKT. MERAH TAIPING PERAK.

http://tagged.com/ratuduyung

Back to top Go down

Re: pelesit~ apa patut kita buat kepada pemilik pelesit yg maharagu ni?

Post by waw on Sat Jun 13, 2009 10:29 pm

maisap darah okey lagi.....

taga bila marasuk urang tu nang mambari sarek

waw
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15974
Points : 16046
Join date : 23/05/2009
Location : di pinggir Selat Melaka

Back to top Go down

Re: pelesit~ apa patut kita buat kepada pemilik pelesit yg maharagu ni?

Post by CIKANG_LASTIK on Sat Jun 13, 2009 10:45 pm

dpd maisap darah caka maisap rukuk Smile
atong

CIKANG_LASTIK
Staf Sarjan
Staf Sarjan

Posts : 499
Points : 503
Join date : 10/06/2009
Location : Dunia Digimon

Back to top Go down

Re: pelesit~ apa patut kita buat kepada pemilik pelesit yg maharagu ni?

Post by waw on Sat Jun 13, 2009 11:46 pm

Pelesit ni wani awan urang malayu haja.......awan cina takutan ia.......

waw
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15974
Points : 16046
Join date : 23/05/2009
Location : di pinggir Selat Melaka

Back to top Go down

Re: pelesit~ apa patut kita buat kepada pemilik pelesit yg maharagu ni?

Post by *ROSMAH* on Sat Jun 13, 2009 11:51 pm

hanyar haja ta'dangar nah! kulit tanggiling hingkat di andaki di rumah orang yang ba'inguk pelasit.. ka mana leh handak mancari kulit tanggiling nang mati baragan? handak ma'andaki orang kg.kami yang ba'inguk pelasit jua...

*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 59

Back to top Go down

Re: pelesit~ apa patut kita buat kepada pemilik pelesit yg maharagu ni?

Post by Otoh Ganal on Sat Jun 13, 2009 11:52 pm

rendeer Amun manutuk tulang babi tu wan lasung batu maka am. Imbah tu manumbuk lumbuk parawit hagan maulah sambal balacan mau ai nyaman. ilat
.

Otoh Ganal
Prebet

Posts : 49
Points : 50
Join date : 22/05/2009

Back to top Go down

Re: pelesit~ apa patut kita buat kepada pemilik pelesit yg maharagu ni?

Post by CIKANG_LASTIK on Sun Jun 14, 2009 12:07 am

bujur kadak bujur.. kadak suah lagi la menarai.. ngalih pang handah mencari yg mati beragan.. ujar.. amun di andaki.. hadapan rumah urang yang jenis be inguk nih.. ingunan nyak.. akan lawan tuan balik... ..

p/s : acik kak ros lagi nahap... awak nih hanyar handak pinanduk dunia

CIKANG_LASTIK
Staf Sarjan
Staf Sarjan

Posts : 499
Points : 503
Join date : 10/06/2009
Location : Dunia Digimon

Back to top Go down

Re: pelesit~ apa patut kita buat kepada pemilik pelesit yg maharagu ni?

Post by **ejaaj** on Sun Jun 14, 2009 5:47 am

emm....satu kerja lak nak mencari tulang babi

guling kat pasar cina ada bajualkan....
berapa sekilo???

**ejaaj**
Pegawai Waran I
Pegawai Waran I

Posts : 661
Points : 686
Join date : 27/05/2009
Age : 41
Location : serdang

Back to top Go down

Re: pelesit~ apa patut kita buat kepada pemilik pelesit yg maharagu ni?

Post by *ROSMAH* on Sun Jun 14, 2009 4:58 pm

Amun lengah di isap pelesit'tai jua, babiru2 tampahak!!

jar orang amun babiru-biru di isap pelesit, gosok tampat kana tuh awan bawang putih!! jadi padih mata tuan nang ba'ingunan tu..


*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 59

Back to top Go down

Re: pelesit~ apa patut kita buat kepada pemilik pelesit yg maharagu ni?

Post by CIKANG_LASTIK on Sun Jun 14, 2009 5:30 pm

kak ros suah lah tadangar nama hantu kuyang... ujar urang baharik.... bujur kah adak hantu kuyang nih... ( mungkin dlm masyarakt banjar hajak lukuk nih ).. baharik.. kadang ada hayam mati bwh rumah.. tali parut nyak taburai.. kayak kana tarik ikut sipung hayam tuh... ujar paninian tu karja hantu kuyang... tah bujur tah kadak..

CIKANG_LASTIK
Staf Sarjan
Staf Sarjan

Posts : 499
Points : 503
Join date : 10/06/2009
Location : Dunia Digimon

Back to top Go down

Re: pelesit~ apa patut kita buat kepada pemilik pelesit yg maharagu ni?

Post by Sponsored content Today at 6:19 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum