kenapa urang babanian takutan ka madu

Page 1 of 17 1, 2, 3 ... 9 ... 17  Next

View previous topic View next topic Go down

kenapa urang babanian takutan ka madu

Post by hasbima@abe on Tue Jun 16, 2009 1:40 am

heran leh....kenapa urang babinian takutan di madu mz ?

hasbima@abe
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15609
Points : 15721
Join date : 13/06/2009
Age : 55
Location : tamaloh

Back to top Go down

Re: kenapa urang babanian takutan ka madu

Post by hasbima@abe on Tue Jun 16, 2009 1:41 am

sila kak ros......

sila kak ros.....

hasbima@abe
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15609
Points : 15721
Join date : 13/06/2009
Age : 55
Location : tamaloh

Back to top Go down

Re: kenapa urang babanian takutan ka madu

Post by RATUDUYUNG on Tue Jun 16, 2009 7:32 am

rasa nya kada takutan ka madu. madu nyaman manis. amun di madu mungkin..hahaha.. Laughing

RATUDUYUNG
Mejar
Mejar

Posts : 1320
Points : 1380
Join date : 25/05/2009
Age : 96
Location : Sentul W. Persukutuan KUALA LUMPUR/Asal BKT. MERAH TAIPING PERAK.

http://tagged.com/ratuduyung

Back to top Go down

Re: kenapa urang babanian takutan ka madu

Post by *ROSMAH* on Tue Jun 16, 2009 9:00 am

Ohhhh!!!!!
Mancabar kak ros nampak!!!

Yang paling utama: kaluko laki kada ta'bari makani anak wan bini lagi!!

Amun dah dapat yang anum,memang sagala2nya kada ingat lagi!! baik bini tuha, anak, tanggung jawab, apa lagi giliran!!

Samuaan karana nafsu!! ikut'akan nafsu, padahal yang di kapungi nang i'iitu jua... amun bini anum baranakkan gin jadi kayak bini tuhak'ai jua!!

Bini tuhan ni buruk pang hudah di pandangan mata laki amun dah dapat nang anum, saraba nya kada kana, dah kada lawa, lamak, burinisan (sarabai), macam2 lagi alasan handak babini anum ya'am!!

Sa patut nya laki manyadia'akan orang gaji gasan bini, jdi bini ba'bingking haja di rumah!! kada payah lagi tuhuk ba'inguk anak2 yang manggalur, kada payah lagi ba'masak, ba'basuh piring mangkuk, ba'sisimpun, ba'tatapas wan banyak lagi gawian di rumah yang kada ba'hahabisan sampai ka mati!!!

Amun dah babini anum, labih2 lagi amun bini anum yang bisa' mangikis!!! samuaan ulur ka bini anum,baik duit,matukah,rumah,tanah, wan harta lain nya! apa lagi yang ta'tinggal anu bini tuhak wan anak2???

Tu yang bini tuhak marimpat, ada yang ba'jual nasi lamak pinggir jalan gasan mangganal'akan anak2 yang manjarau macam anak hayam tu tih!!! amun nang di kg.tuhuk mangngarukut pohon gatah tuhak, ba'sawah, ba'cari ikan gasan makanan anak2 wan gawian yang halal nang hingkat ma'hidup'akan anak2!!!

Tapi bila laki dah tuhak hanyar insaf!! harta habis dapat ka bini anum, amun garing bini anum kada handak ma'inguk! wayah tu lah hanyar ka ganangan bini tuhak wan anak2 yang hudah ganalan, anak2 ba'palajaran tinggi, ba'pangkat ganal, hudah sanangan..
Tapi bini tuhak kada pamurunan, di inguk jua!! walau pun anak2 asa muar malihat kuitan yang kada ba'tanggung jawab kayak itu tapi kuitan tatap kuitan!!!

Mudah2an ini samuaan kada ta'jadi anu keluarga kami, ameennn!!!!

*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 59

Back to top Go down

Re: kenapa urang babanian takutan ka madu

Post by Msj on Tue Jun 16, 2009 10:19 am

madu pokok tualang mahal harganya... guling tapi ada ai jua babinian yang wani haja awan madu.. asa sadap napa madu ni.. makan

Msj
Leftenen Muda
Leftenen Muda

Posts : 776
Points : 808
Join date : 22/05/2009
Age : 53
Location : Ampang, Selangor

Back to top Go down

Re: kenapa urang babanian takutan ka madu

Post by CTNor on Tue Jun 16, 2009 11:14 am

Mun aku, mara haja mun handak babini anum...

Kaina mun babini anum apa inya baanak pulang...heheh apa tapaksa maingu anak halui, mangganti lampin, bangun malam baulah susu...bini anum sarajin apa manja Kahkahkah

mun ka mana-mana paksa inya manggindung anak, lagi mun dapat bini lawa nang kuat babingking...asaan urang manggindung cucu Very Happy Very Happy

Bini tuha anak hudah ganalan, kada payah maulah nang di atas tu lagi.. Mun aku lah, inilah masanya aku handak balalah ka mana-mana, napang masa anum baharik aur maingun anak wan bagawe...anak gin hudah bagawean..takkan inya kada mahirani nu umanya nang banyak bakurban hagan inya masa sakulah dahulu.. Razz Razz

CTNor
Pegawai Waran I
Pegawai Waran I

Posts : 634
Points : 640
Join date : 22/05/2009
Age : 47
Location : Pasir Gudang

Back to top Go down

Re: kenapa urang babanian takutan ka madu

Post by Atong on Tue Jun 16, 2009 1:01 pm

orang bebinian nei abstrak lei

mem besarrr memang la takutan kena madu!!!!!

diang yang anum anum to sepaleh kadak takutan bemadu. dah jodoh kita, aku cuma menumpang kasehh jahhh!!!!bukan perampas lakik orang tapi lakik orang merampas hatiku jahh!!bepalak orang bebinik nei!!!!



ngeh ngeh ngeh


atong atong atong

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: kenapa urang babanian takutan ka madu

Post by CTNor on Tue Jun 16, 2009 1:08 pm

Nah babunyi jua si Atong...

Inya tapulang nu awak Tong ai..kaya acik ni hudah tuhak pang, imbahtu hudah balaki, jadi kada hingkat lagi jadi calun bini anum...calun balaki tuhak gin kada jua..

Mun acik ni jadi golongan nang kadua (diang anum nang balum balaki) mau ai kada takutan bamadu...heheh...itupun mun ada laki urang nang handak leh..adakah?

CTNor
Pegawai Waran I
Pegawai Waran I

Posts : 634
Points : 640
Join date : 22/05/2009
Age : 47
Location : Pasir Gudang

Back to top Go down

Re: kenapa urang babanian takutan ka madu

Post by **ejaaj** on Tue Jun 16, 2009 1:15 pm

kak ros wrote:Ohhhh!!!!!
Mancabar kak ros nampak!!!

Yang paling utama: kaluko laki kada ta'bari makani anak wan bini lagi!!

Amun dah dapat yang anum,memang sagala2nya kada ingat lagi!! baik bini tuha, anak, tanggung jawab, apa lagi giliran!!

Samuaan karana nafsu!! ikut'akan nafsu, padahal yang di kapungi nang i'iitu jua... amun bini anum baranakkan gin jadi kayak bini tuhak'ai jua!!

Bini tuhan ni buruk pang hudah di pandangan mata laki amun dah dapat nang anum, saraba nya kada kana, dah kada lawa, lamak, burinisan (sarabai), macam2 lagi alasan handak babini anum ya'am!!

Sa patut nya laki manyadia'akan orang gaji gasan bini, jdi bini ba'bingking haja di rumah!! kada payah lagi tuhuk ba'inguk anak2 yang manggalur, kada payah lagi ba'masak, ba'basuh piring mangkuk, ba'sisimpun, ba'tatapas wan banyak lagi gawian di rumah yang kada ba'hahabisan sampai ka mati!!!

Amun dah babini anum, labih2 lagi amun bini anum yang bisa' mangikis!!! samuaan ulur ka bini anum,baik duit,matukah,rumah,tanah, wan harta lain nya! apa lagi yang ta'tinggal anu bini tuhak wan anak2???

Tu yang bini tuhak marimpat, ada yang ba'jual nasi lamak pinggir jalan gasan mangganal'akan anak2 yang manjarau macam anak hayam tu tih!!! amun nang di kg.tuhuk mangngarukut pohon gatah tuhak, ba'sawah, ba'cari ikan gasan makanan anak2 wan gawian yang halal nang hingkat ma'hidup'akan anak2!!!

Tapi bila laki dah tuhak hanyar insaf!! harta habis dapat ka bini anum, amun garing bini anum kada handak ma'inguk! wayah tu lah hanyar ka ganangan bini tuhak wan anak2 yang hudah ganalan, anak2 ba'palajaran tinggi, ba'pangkat ganal, hudah sanangan..
Tapi bini tuhak kada pamurunan, di inguk jua!! walau pun anak2 asa muar malihat kuitan yang kada ba'tanggung jawab kayak itu tapi kuitan tatap kuitan!!!

Mudah2an ini samuaan kada ta'jadi anu keluarga kami, ameennn!!!!

EJA SETUJU DENGAN KAK ROS....

tapi heran lah ngapa org lelaki rasa HEBAT bila kawin lebih dari satu....
pada eja....isteri yang sanggup bermadu tu yang HEBAT..
kalau tak mesti porak peranda rumah tangga...

**ejaaj**
Pegawai Waran I
Pegawai Waran I

Posts : 661
Points : 686
Join date : 27/05/2009
Age : 41
Location : serdang

Back to top Go down

Re: kenapa urang babanian takutan ka madu

Post by waw on Tue Jun 16, 2009 1:15 pm

he he he steady jer C T N nia......

waw
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15974
Points : 16046
Join date : 23/05/2009
Location : di pinggir Selat Melaka

Back to top Go down

Re: kenapa urang babanian takutan ka madu

Post by CTNor on Tue Jun 16, 2009 1:23 pm

Very Happy Very Happy Lumrah dunia lah Waw...kada paraya jadi hipokrit..

Urang nang takana haja nang tahu rasanya, nang tahu apa sababnya..

Mun nang kada suah takana ni, sekadar bagi pandapat bulihlah..

Kada wani jua handak baharat2 banar, mape baanak dara jua nih...abang tu gin bulih tahan jua ada rupa, walau kada banyak baduit kehkehkeh

CTNor
Pegawai Waran I
Pegawai Waran I

Posts : 634
Points : 640
Join date : 22/05/2009
Age : 47
Location : Pasir Gudang

Back to top Go down

Re: kenapa urang babanian takutan ka madu

Post by waw on Tue Jun 16, 2009 1:46 pm

amun CTN redha kaini......lalaki lagi kada sampai hati

waw
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15974
Points : 16046
Join date : 23/05/2009
Location : di pinggir Selat Melaka

Back to top Go down

Re: kenapa urang babanian takutan ka madu

Post by CTNor on Tue Jun 16, 2009 1:51 pm

hehehe..tu jar urang, mun handak mamadam api, wan banyu, jangan wan api..mun tangah panas, jangan dipanasi lagi..kaina mambarangat kada kapajahan lagi...

Saikologi tu..

CTNor
Pegawai Waran I
Pegawai Waran I

Posts : 634
Points : 640
Join date : 22/05/2009
Age : 47
Location : Pasir Gudang

Back to top Go down

Re: kenapa urang babanian takutan ka madu

Post by waw on Tue Jun 16, 2009 1:53 pm

he ih,,.......ujar urang mambalah durian ikut pangsa nya........

waw
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15974
Points : 16046
Join date : 23/05/2009
Location : di pinggir Selat Melaka

Back to top Go down

Re: kenapa urang babanian takutan ka madu

Post by Msj on Tue Jun 16, 2009 2:10 pm

Ujar urang kaitu.. mambalah durian ikut pangsanya.. sayang awan durian lah tu.. tapi amun pisit ngalih dibuka ditungkih sanang tolo guling mamajahi api awan banyu.. amun api kamarahan awan banyu dingin atau aiskacang best tapi amun handak lakas jadi habu andaki pitrol tambah jabul pang guling kalikir habis pitrol pajahai inya.. aku kada suka bamain api.. main pondok2 haja bahari.. main hujan lagi rami kada mambarangat.. bapahong haja didalam he3 guring

Msj
Leftenen Muda
Leftenen Muda

Posts : 776
Points : 808
Join date : 22/05/2009
Age : 53
Location : Ampang, Selangor

Back to top Go down

Re: kenapa urang babanian takutan ka madu

Post by Atong on Tue Jun 16, 2009 5:46 pm

jangan takutan bemadu

ala lakik to bukan hang punya

sekali tuhan amek nyawa???

sekali tuhan amek kewarasannya masuk tanjong???


hehehehe langkah mayat ulon dahuluk jah!!!!




dunia ini injam injaman
atong atong atong

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: kenapa urang babanian takutan ka madu

Post by *ROSMAH* on Tue Jun 16, 2009 11:26 pm

Amun dah takdir ba'madu, ada syarat2 nya: muyak punya pasal!!!

Gaji or pencen bagi dua..
Rumah andak ngaran bini..
Matukah andak ngaran bini..
Amun ada kabun or harta lain kena andak ngaran bini atau anak2..

Engkau ambil lah pempuan miang, kalau nak laki ako tu!!
Dia dah tak ada apa2 lagi!!
Harap ***** je yang ada lagi!!
Tu pun dah puas aku lanyak!! dah tua tak ba'daya lagi!!
NAPA FIKIRAN LAGI????

*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 59

Back to top Go down

Re: kenapa urang babanian takutan ka madu

Post by waw on Tue Jun 16, 2009 11:33 pm

[quote]Engkau ambil lah pempuan miang, kalau nak laki ako tu!!
Dia dah tak ada apa2 lagi!!
Harap ***** je yang ada lagi!!
Tu pun dah puas aku lanyak!! dah tua tak ba'daya lagi!!
NAPA FIKIRAN LAGI????[url][/url]









oh mun kaitu kira okey.....sebab bini anum bagajih ganal ....tanggung beres jar....ha ha ha

waw
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15974
Points : 16046
Join date : 23/05/2009
Location : di pinggir Selat Melaka

Back to top Go down

Re: kenapa urang babanian takutan ka madu

Post by Atong on Tue Jun 16, 2009 11:40 pm

kak ros wrote:Amun dah takdir ba'madu, ada syarat2 nya: muyak punya pasal!!!

Gaji or pencen bagi dua..
Rumah andak ngaran bini..
Matukah andak ngaran bini..
Amun ada kabun or harta lain kena andak ngaran bini atau anak2..

Engkau ambil lah pempuan miang, kalau nak laki ako tu!!
Dia dah tak ada apa2 lagi!!
Harap ***** je yang ada lagi!!
Tu pun dah puas aku lanyak!! dah tua tak ba'daya lagi!!
NAPA FIKIRAN LAGI????

harat kaka iros nei!!!!!
bukan itik kacong ja teambong
kayak Atong pon mau tekipai

naseb baeklah dunia ne ade undeng undeng
naseb baeklah syariat dah lengkap!!!!!!!




~Atong~kuarkanlah apa yg terbuku dihati
atong atong atong

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: kenapa urang babanian takutan ka madu

Post by *ROSMAH* on Tue Jun 16, 2009 11:43 pm

Ohhh!!!

no hal punya!!!

kita pun boleh cari lain, cari orang kaya yang dah mati bini he..hee

Atau pun duda yang parak pencen, dapat bonos!!

Bahagia hidup!!!

*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 59

Back to top Go down

Re: kenapa urang babanian takutan ka madu

Post by Auma on Wed Jun 17, 2009 9:05 am

Wadah kasih laki terlalu ganal
Di andaki kesamuan kasih bini...
magun haja ada ruang yang puang.

mara ha tmpt yang puang tu
di buati wan kasih lain
Dari membazir di biar puang Very Happy

Auma
Leftenan Kolonel
Leftenan Kolonel

Posts : 1713
Points : 1739
Join date : 25/05/2009

Back to top Go down

Re: kenapa urang babanian takutan ka madu

Post by *ROSMAH* on Wed Jun 17, 2009 9:33 am

Kasih yang ba'labihan baik amun di beri'ik ka anu ALLAH...
ma'inta taubat!!!
Jangan manambahi dosa lagi amun babini anum!!!
Sebab amun dah babini anum, wayah tu lah banyak dusta dari bujur!!
Banyak tipu dari banaran!!
Banyak khianat dari ka jujuran!!
Banyak fitnah dari ka'baikkan!!
Banyak umpat keji dari restu!!
Banyak derita dari bahagia!!
Banyak airmata dari madu!!
Banyak neraka dari syurga.....


*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 59

Back to top Go down

Re: kenapa urang babanian takutan ka madu

Post by **ejaaj** on Wed Jun 17, 2009 10:20 am

kaulah idolaku KAK ROS...!!

teringin sangattttt nak bersua muka.......

le bagi no.contek....

**ejaaj**
Pegawai Waran I
Pegawai Waran I

Posts : 661
Points : 686
Join date : 27/05/2009
Age : 41
Location : serdang

Back to top Go down

Re: kenapa urang babanian takutan ka madu

Post by *ROSMAH* on Wed Jun 17, 2009 11:23 am

No.phone tak boleh letak sini eja!!!
Nanti ramai lak paminat yang phone he..he..
Kalau paminat yang cakap baik2 tak apa!!
Kalau ada yang maki hamun?
Bukan phone je yang tutup tapi internet pun tutup juga!!!


*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 59

Back to top Go down

Re: kenapa urang babanian takutan ka madu

Post by Atong on Wed Jun 17, 2009 11:48 am

kak ros wrote:Kasih yang ba'labihan baik amun di beri'ik ka anu ALLAH...
ma'inta taubat!!!
Jangan manambahi dosa lagi amun babini anum!!!
Sebab amun dah babini anum, wayah tu lah banyak dusta dari bujur!!
Banyak tipu dari banaran!!
Banyak khianat dari ka jujuran!!
Banyak fitnah dari ka'baikkan!!
Banyak umpat keji dari restu!!
Banyak derita dari bahagia!!
Banyak airmata dari madu!!
Banyak neraka dari syurga.....


maner kak ros tahuk????blom cuba blom tau tauuuu!!!!



~Atong~mama ngan mommy gua ngam ja!
atong atong atong

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: kenapa urang babanian takutan ka madu

Post by Sponsored content Today at 6:18 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 17 1, 2, 3 ... 9 ... 17  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum