ROMANTIK KA TANDA2 QUEEN CONTROL

Page 1 of 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

View previous topic View next topic Go down

ROMANTIK KA TANDA2 QUEEN CONTROL

Post by APAI on Thu Jun 18, 2009 10:54 am

Ujar kawanko ni, laki yg manggani'e bini manjamur kain tu kana queen control.
Tagal laki yg kopek bawang manggani'e masak tu romantik
Ujar kawanko yg saekung lagi laki yg jamur kain tu gin romatik jua

aku nak batakun ka kulaanla.....
gawian rumah yang mana yang bujur2 romantik
gawian rumah mana yg menunjukkan laki kana queen control????

malam ni parlimen teh tarik nak membahaskan usul nih.....

APAI
Lans Koperal
Lans Koperal

Posts : 180
Points : 189
Join date : 22/05/2009
Location : Miri

Back to top Go down

Re: ROMANTIK KA TANDA2 QUEEN CONTROL

Post by CIKANG_LASTIK on Thu Jun 18, 2009 10:57 am

amun yang kana queen kontrol tu.. cth... bila bini bahiyau " bang balik.. tarus yang laki mangi'ip bulik ......

CIKANG_LASTIK
Staf Sarjan
Staf Sarjan

Posts : 499
Points : 503
Join date : 10/06/2009
Location : Dunia Digimon

Back to top Go down

Re: ROMANTIK KA TANDA2 QUEEN CONTROL

Post by waw on Thu Jun 18, 2009 11:19 am

Apa jua gawean mun di ulah atas karelaan saurang .......kira okey.......kada nya QC.



Taga jangan lah manjamor kain .....atas arahan isteri dan satiap hari...!!

waw
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15974
Points : 16046
Join date : 23/05/2009
Location : di pinggir Selat Melaka

Back to top Go down

Re: ROMANTIK KA TANDA2 QUEEN CONTROL

Post by Amat Abon on Thu Jun 18, 2009 11:30 am

aku minat topik ni
yang ni mau banyak kali aku respon

ha ha ha handak taho tanda tanda laki kana kontrol ?

1. di pajabat kalihatan macam bengis ( sabenarnya melepas tension )

2. di kalangan kawan- kawan inya akan cuba kontrol kawanan

3. amun inya katua jabatan, alamat pang kakitangan garingitan

4. amun inya cikgu, siap ngko murid- murid

Amat Abon
Leftenan Kolonel
Leftenan Kolonel

Posts : 1608
Points : 1635
Join date : 22/05/2009
Location : Bandar Bukit Mahkota

http://www.palmoilnursery.com

Back to top Go down

Re: ROMANTIK KA TANDA2 QUEEN CONTROL

Post by Amat Abon on Thu Jun 18, 2009 11:35 am

kanapa laki kana kontrol ?

1. sikap samulajadi bini ( ego tinggi )

2. Laki kada pati bisaan ( bini ma ambil alih tugas maurus rumahtangga)

3. masa berkenalan dulu, si bini yang maulah keputusan

4. Pangkat bini talabih

5. si laki agak pendiam

Amat Abon
Leftenan Kolonel
Leftenan Kolonel

Posts : 1608
Points : 1635
Join date : 22/05/2009
Location : Bandar Bukit Mahkota

http://www.palmoilnursery.com

Back to top Go down

Re: ROMANTIK KA TANDA2 QUEEN CONTROL

Post by Amat Abon on Thu Jun 18, 2009 11:41 am

Bahagiakah rumahtangga pasangan yg macam ni ?

1. suami isteri tu bahagia ( si laki redha haja pang )

2. cuma, dangsanak si laki asa garingitan

3. pasangan ni ancap sugih, si laki kurang ba campur masyarakat

4. kaluarga si laki agak terancam, kurang perhatian

5. kekadang si laki kalihatan macam hamba abdi bini, tapi rela u

Amat Abon
Leftenan Kolonel
Leftenan Kolonel

Posts : 1608
Points : 1635
Join date : 22/05/2009
Location : Bandar Bukit Mahkota

http://www.palmoilnursery.com

Back to top Go down

Re: ROMANTIK KA TANDA2 QUEEN CONTROL

Post by waw on Thu Jun 18, 2009 11:49 am

Tu pang ujar urang baharik

Amun handak kahwin tu balajar lah......dahulu bab rumah tangga.......


amun tuhan ada sifat 20 nang patut kita katahui

manusia gin ada sifat 20 nyak...........bukan kah macam tu Tuan Guru Abon

waw
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15974
Points : 16046
Join date : 23/05/2009
Location : di pinggir Selat Melaka

Back to top Go down

Re: ROMANTIK KA TANDA2 QUEEN CONTROL

Post by Amat Abon on Thu Jun 18, 2009 12:06 pm

Ya, mengenal diri...............

pada anak taruna, jgn tarus tajun mun maliat banyu tu tenang

jgn tarus mancium bunga tu mun kaliatan berkembang arom

Test hulu, jangan tak test....... bukan test yg mambawa dosa

test sikap dan galagatnya, macamana nak test ?

tantu sendiri taho caranya, mun kada taho ? batakun nu yang taho................

tapi manusia dijadikan macam tu, ada sebab musabab nya

ini di sambat KESERASIAN

amun dah sikap si laki tu lembik dlm pengurusan, makanya adalah amat sesuai mancari pasangan yang agresif supaya pengurusan rumah tangga bajalan lancar ( bukan hubi lancar)

Amat Abon
Leftenan Kolonel
Leftenan Kolonel

Posts : 1608
Points : 1635
Join date : 22/05/2009
Location : Bandar Bukit Mahkota

http://www.palmoilnursery.com

Back to top Go down

Re: ROMANTIK KA TANDA2 QUEEN CONTROL

Post by APAI on Thu Jun 18, 2009 12:08 pm

ujar kawanko nih pulang (bibini) lalaki ni mun dirumah pangulir, meulah kopi sacawan gin suruh bini meulahkan.

bujurkah ni kulaan bibinian???.......

APAI
Lans Koperal
Lans Koperal

Posts : 180
Points : 189
Join date : 22/05/2009
Location : Miri

Back to top Go down

Re: ROMANTIK KA TANDA2 QUEEN CONTROL

Post by *ROSMAH* on Thu Jun 18, 2009 12:08 pm

Kak ros rasa amun nang manggini'ik gawian di rumah dengan sukarela, itu kada QC.. amun bini nang ma'urus rumah tangga, lagi laki suka!!.. amun bini ba'hiyau manyuruh gini'ik ba'siang di higa rumah gin kada QC..Rumah siapa amun kada rumah laki jua!!!

Amun nang ngaran QC ni laki nang hudah kana bongoli wan ilmu penunduk (salalu nya benda2 kotor)..'A'angujubillah...kada cium bau syurga!!
Tu yang laki tunduk haja mun hadapan bini, mambantah kada wanik, mun di bihau bini ri'ip, nang labih taruk lagi ba'kira gin dah kada ingat!!

Ada hanyar ni dalam 2 tahun lapas, kak ros memang pinandu lah wan orang ni dua laki bini.. Asal nya laki nya ni dah ada 3 bini tapi bila handak kawin wan bini dudik, bini no.3 di carai'akan dahulu..
Bini hanyar tu tih janda anak 4, tuhak daripada kak ros lagi tapi masih ba'gaya.. Akibat manyanyi ba'duet ba'ghazal le ni sampai maninggal'akan ka laki, tu nang ma'ambil laki orang..

Kada lawas kak ros dangar, bini no,2 di carai'akan!! imbah tu jar bini no.1 pulang di carai'akan..Jadi duit bonos laki pencen dapat ka inya'ai!! sawat manukar rumah, di andak bini tu tih ngaran anak nya wan laki tadahulu, kada lawas imbah tu kak ros dangar nang bini masuk hospital strok!!
Wayah nazak jar nang laki ba'carita anu kawan kak ros, ilat nang bini ta'julur kaluar sing panjangan!! paksa doktor manjajal ka dalam bila dah mati!! Banaran jar Along Putera, wahini ALLAH bayar tunai ka salahan kita di dunia!! nang laki gin hanyar maninggal 3 bulan lapas..

*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 59

Back to top Go down

Re: ROMANTIK KA TANDA2 QUEEN CONTROL

Post by Amat Abon on Thu Jun 18, 2009 12:19 pm

bujur tu kak ros sai, Allah manurunkan tanda tanda kezaliman. Erti zalim ialah, maandak susuatu itu bukan di tampatnya. ertinya, bini adalah pimpinan suami. banda banda kotor bukan hagan dibari makani.

QC ni labih banyak ma bongoli laki, bukan bakerjasama.
ada bini basandar haja di hadapan TV. si laki ni lah kalusur sana, kalusur sini, tamasuk ma mandie anak haloi.

ada kes, si laki umpat mambawa bini dlm babincang harta pusaka kaluarga si laki, si bini ni pulang yang labih labih, lu ape hal !!!

Amat Abon
Leftenan Kolonel
Leftenan Kolonel

Posts : 1608
Points : 1635
Join date : 22/05/2009
Location : Bandar Bukit Mahkota

http://www.palmoilnursery.com

Back to top Go down

Re: ROMANTIK KA TANDA2 QUEEN CONTROL

Post by waw on Thu Jun 18, 2009 12:26 pm

Apai.....

Rasa nya kan lebih romantik kalau isteri nang maulah kopi dan melayan

suaminya minum.......

waw
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15974
Points : 16046
Join date : 23/05/2009
Location : di pinggir Selat Melaka

Back to top Go down

Re: ROMANTIK KA TANDA2 QUEEN CONTROL

Post by APAI on Thu Jun 18, 2009 12:31 pm

hieh,.... sambil sarapan pagi atas katil.

Very Happy

APAI
Lans Koperal
Lans Koperal

Posts : 180
Points : 189
Join date : 22/05/2009
Location : Miri

Back to top Go down

Re: ROMANTIK KA TANDA2 QUEEN CONTROL

Post by waw on Thu Jun 18, 2009 12:44 pm

Layanan mesra dari Isteri manjadikan suasana ckup romantik.........


Tu nang banyak orang tuha di sini 'takipai'


Ramai nang mambuka cawangan atas faktor kaitu.




Ujar saorang lalaki tuha nang banikah awan diang Subarang...........


40 tahun aku bakahwin.........tak pernah bini aku basoh kaki aku dan lap

awan banyuk suam samasa nak masuk tidor.........tetapi diang subarang ni

mambuat kaitu satiap malam .......semasa aku rehat rehat .........dan

mamotongkan kuku kaki dan tangan.


"Tu nang banyak ta jadi kejutan budaya romantik!!"

waw
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15974
Points : 16046
Join date : 23/05/2009
Location : di pinggir Selat Melaka

Back to top Go down

Re: ROMANTIK KA TANDA2 QUEEN CONTROL

Post by Msj on Thu Jun 18, 2009 12:44 pm

Amun kada bakira sunyaan romantik ai sako.. manginie batatapas kah mandadai kain lakas imbah bulih barihat badua2an romantiklah tu.. manginie mambasuh piring imbah makan lakas jua simpun dapur.. imbah tu manonton tv baduaan romantik jua tu.. manginie bamasak parut dah galurukan bulik bagawe badua2 lakas makan romantik jua tu.. tukang garak pagi2 lakasi mandi.. babaju kaMasigitan bajamaah subuh lagi romantik kulaan ai he3.. tapulang pada pamikiran masing2lah.. asal bahagia anu kita kira romantiklah tu.. Syukur guring

Msj
Leftenen Muda
Leftenen Muda

Posts : 776
Points : 808
Join date : 22/05/2009
Age : 53
Location : Ampang, Selangor

Back to top Go down

ROMINTIK KE ATAU TANDA2 QUEEN CONTROL

Post by *ROSMAH* on Thu Jun 18, 2009 1:56 pm

Amat Abon wrote:bujur tu kak ros sai, Allah manurunkan tanda tanda kezaliman. Erti zalim ialah, maandak susuatu itu bukan di tampatnya. ertinya, bini adalah pimpinan suami. banda banda kotor bukan hagan dibari makani.

QC ni labih banyak ma bongoli laki, bukan bakerjasama.
ada bini basandar haja di hadapan TV. si laki ni lah kalusur sana, kalusur sini, tamasuk ma mandie anak haloi.

****ada kes, si laki umpat mambawa bini dlm babincang harta pusaka kaluarga si laki, si bini ni pulang yang labih labih, lu ape hal !!!****

Kak ros gin suah umpat babincang hal rumah pusaka arwah mintuhak...
Memang bakumpulan laki2 wan bini2 mambincang'akan..
Laki kak ros ada 4 adik beradik samuaan lalaki, ada bibini bungsu anak angkat..

Kak ros takurihing malihat biras kak ros nang no.3, muntung palapau2 pambibisak nya! tapi isi kadada.. nang laki makaam unggut2 pang macam burung belatuk!!kada saling suaraan..
Dalam hati kak ros: lantak engkau lah! bukan harta aku.. kami boleh cari harta sendiri!!..Bulik haja, laki kak ros garunum2 di rumah, sarek wan kakak ipar wan abang nang kayak burung belatuk tu tih, jar nya: ntah berapa banyak ntah dia dah bagi makan si***** (abang nya) dengan serbuk kotek kering kotor??

Sebab ading ipar (anak angkat), wayah sa rumah dahulu suah masuk ka bilik nya mancari'ik barang!!masa tu biras ba'gawik patang.. sa kali nya di atas katil biras tu tih ada kotak wan nota, inta antar'akan laki (bulik patang) kotak tu ka rumah kakak biras tu di jalan lain sa balah bawah.. Bila di buka ading ipar kotak tu,ada ha' bungkusan surat khabar pulang!! sa kali di buka ka dalam, kotek karing igat bakas darah!! 'A'anguzubillah...

Kak ros mancarita'akan aib orang ni bukan nya tujuan handak mangumpat!!

Tapi gasan panduan, tauladan wan pedoman kita, jua gasan pembaca2 samuaan..



*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 59

Back to top Go down

Re: ROMANTIK KA TANDA2 QUEEN CONTROL

Post by Msj on Thu Jun 18, 2009 2:05 pm

Tuan Waw diang subarang tu diang banjar ka... kalau banjar k gak he3...... kak ros bagusai hagan ingatan , panduan, pedoman jangan ada nang maulah kaitu.. dapat resepi keh3... takutan makan

Msj
Leftenen Muda
Leftenen Muda

Posts : 776
Points : 808
Join date : 22/05/2009
Age : 53
Location : Ampang, Selangor

Back to top Go down

Re: ROMANTIK KA TANDA2 QUEEN CONTROL

Post by Atong on Thu Jun 18, 2009 2:18 pm

kalu romantik to bawak le

sekali sekala candle light dinner ke

gelang emas lapan kati ke

melancong ke london paris new york ker

diharijadi atau anniversary!!!!




~Atong~kadak romantik
atong atong atong

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: ROMANTIK KA TANDA2 QUEEN CONTROL

Post by Atong on Thu Jun 18, 2009 2:21 pm

alah takat dadai baju wat kopi

jaga anak wat susu

kasik kat bibik indon ja!!!!





~Atong~duit to gasan nukar kerja yang kita maleh nak meulah!!
atong atong atong

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: ROMANTIK KA TANDA2 QUEEN CONTROL

Post by Msj on Thu Jun 18, 2009 2:25 pm

Atong ada gak bibit control (BC) bukan QC keh3... wa tak de bibit.. wat susu kadai mamak je teh tarik satu.... mz setel

Msj
Leftenen Muda
Leftenen Muda

Posts : 776
Points : 808
Join date : 22/05/2009
Age : 53
Location : Ampang, Selangor

Back to top Go down

Re: ROMANTIK KA TANDA2 QUEEN CONTROL

Post by Atong on Thu Jun 18, 2009 2:40 pm

haitttt???

kalu kaito sapa bos sapa kuli???

ade ka citer kaito???


dunia dunia



~Atong~romantika de amor

atong atong atong

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: ROMANTIK KA TANDA2 QUEEN CONTROL

Post by Amat Abon on Thu Jun 18, 2009 3:00 pm

ada bibik control, tajadi nu arwah umako sandiri

bia uma dah tuha, kakak ko ma antari bibik ka kampong

biasa la, uma kita ni kada bisa badiam sasaja, bamasak, ma angakt kain di jamuran.

Satu hari tu, kabatulan kakak ku bulik kampong, masa inya sampai, si bibik Indon ni tangah basandar di karusi kulir ( malas ) manireng tv drama indon, yang umako tangah di luar ma angkat baju jamuran. Takipik kakak ku, jar nya hagan napa ada bibik mun uma yang magun ma angkat kain-kain nih. Jar umaku, kada apai, kada barat juha , saumoran pang kaini kada mangalihi gin, jar umaku. Bibik ni matan malap lap lantai banarai.

Amat Abon
Leftenan Kolonel
Leftenan Kolonel

Posts : 1608
Points : 1635
Join date : 22/05/2009
Location : Bandar Bukit Mahkota

http://www.palmoilnursery.com

Back to top Go down

Re: ROMANTIK KA TANDA2 QUEEN CONTROL

Post by Amat Abon on Thu Jun 18, 2009 3:06 pm

Tapi, tapi, tapi....aku kada wani mangomen bangat pasal QC nih.

Aku ada anak bujang badua lagi.

Kaluko takana batang hidung sandiri.

ujar urang, macam di Makah hai jua,

napa yang kita sambat kada hindak, luko tajadi nang kaya itu

kasian kakanakan......

Amat Abon
Leftenan Kolonel
Leftenan Kolonel

Posts : 1608
Points : 1635
Join date : 22/05/2009
Location : Bandar Bukit Mahkota

http://www.palmoilnursery.com

Back to top Go down

Re: ROMANTIK KA TANDA2 QUEEN CONTROL

Post by APAI on Thu Jun 18, 2009 3:15 pm

ada bibik ok la. yg kada babibik. nang laki kada purun mandadai baju, supan ditiring jiran.

jer kawanko haja lah......

APAI
Lans Koperal
Lans Koperal

Posts : 180
Points : 189
Join date : 22/05/2009
Location : Miri

Back to top Go down

Re: ROMANTIK KA TANDA2 QUEEN CONTROL

Post by APAI on Thu Jun 18, 2009 3:19 pm

jernya mendadai tapasan ni boleh hanya masa bini dlm pantang

jer kawanko haja ah....

APAI
Lans Koperal
Lans Koperal

Posts : 180
Points : 189
Join date : 22/05/2009
Location : Miri

Back to top Go down

Re: ROMANTIK KA TANDA2 QUEEN CONTROL

Post by Sponsored content Today at 10:24 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum