Salamat Datang Bulan Rajab

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down

Salamat Datang Bulan Rajab

Post by CTNor on Wed Jun 24, 2009 12:45 pm

Salam kulaan barataan,

Alhamdulillah Rajab datang lagi, mudahan hingkat kita maningkatakan amalan di bulan ni salajur balatih puasa hagan bulan Ramadhan kaina

Sakadar bakungsi, mudahan dapat jadi manfaat hagan sabarataan..Aminnn

CTNor
Pegawai Waran I
Pegawai Waran I

Posts : 634
Points : 640
Join date : 22/05/2009
Age : 47
Location : Pasir Gudang

Back to top Go down

Re: Salamat Datang Bulan Rajab

Post by Atong on Wed Jun 24, 2009 1:59 pm

ha betol to

rejab sude mari

jangan lupa posa ganti

ala kira belatih la gak


jangan mare yek mencawor thread acik



~Atong~selalu temankan mem kecik posa ganti, oppps bukak posa
atong atong atong

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: Salamat Datang Bulan Rajab

Post by Msj on Wed Jun 24, 2009 3:27 pm

He3 bujur tu t kasih mamadahakan kalau tidak sampai Ramadhan hanyar taingat puasa.. puasa sunat bulan Rejap ganal pahalanya.. nang ada bahutang tu apa lagi jangan tangguh2 kaina kada punah sampai Ramadhan yang parak hudah he3.. tapi urang lalakian jaranglah bahutang puasa wajib.... research

Msj
Leftenen Muda
Leftenen Muda

Posts : 776
Points : 808
Join date : 22/05/2009
Age : 53
Location : Ampang, Selangor

Back to top Go down

Re: Salamat Datang Bulan Rajab

Post by CTNor on Wed Jun 24, 2009 4:08 pm

Urang lalakian jarang bahutang...taga banyak aku tatamu nang tuntung tarus sabulanan...mun ditagur bapadah panat bagawe di tangah panas hehehe
Padahal ada nang bagawe bawah aircond ha...

CTNor
Pegawai Waran I
Pegawai Waran I

Posts : 634
Points : 640
Join date : 22/05/2009
Age : 47
Location : Pasir Gudang

Back to top Go down

Re: Salamat Datang Bulan Rajab

Post by kurenggg on Wed Jun 24, 2009 4:09 pm

ada kawan ku ngaranya rajab..

hehari kada puasa,,,gastrik jar

alien

kurenggg
Lans Koperal
Lans Koperal

Posts : 134
Points : 134
Join date : 18/06/2009
Location : Tg Karang

Back to top Go down

tuhan kada hingkat di dusta-i

Post by hasbima@abe on Wed Jun 24, 2009 4:18 pm

CTNor wrote:Urang lalakian jarang bahutang...taga banyak aku tatamu nang tuntung tarus sabulanan...mun ditagur bapadah panat bagawe di tangah panas hehehe
Padahal ada nang bagawe bawah aircond ha...

ka itu pang..manusia ni nor
alasan..beribu macam
kina mun nyawa dah hampai di halkum
tahulah ianya ...........

nang lagi mambari tatawa tu urang lalaki tu mangaku uzur.....
macam urang babani..uzur...

hasbima@abe
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15609
Points : 15721
Join date : 13/06/2009
Age : 55
Location : tamaloh

Back to top Go down

Re: Salamat Datang Bulan Rajab

Post by CTNor on Wed Jun 24, 2009 4:18 pm

Urang nang kada bapupuasaan ni sarajin mun ari raya inya nang harat, sabulanan tuntung jua ba ari raya, 'open house' sana sini...

CTNor
Pegawai Waran I
Pegawai Waran I

Posts : 634
Points : 640
Join date : 22/05/2009
Age : 47
Location : Pasir Gudang

Back to top Go down

Re: Salamat Datang Bulan Rajab

Post by Atong on Wed Jun 24, 2009 10:05 pm

okek okek

pada meniwas orang baek kita memander yg baek baek

macam apa kelebihannya bulan rejab, syaaban, ramadhan

silakan

balasannya pahala



~Atong~kuyang ya kuyang hanto ya hanto, orang ya orang ako ya ako
atong atong atong

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: Salamat Datang Bulan Rajab

Post by Dandan Setia on Wed Jun 24, 2009 10:12 pm

"kuyang ya kuyang hanto ya hanto, orang ya orang ako ya ako"

Ayat nih karap kaluar di AB..
Ulun asa pinandu awan Atong nia !!



Wa tabik sama lu Atong



Dandan Setia
Mejar
Mejar

Posts : 1116
Points : 1203
Join date : 23/05/2009
Location : Epoh, Pirak

Back to top Go down

Re: Salamat Datang Bulan Rajab

Post by Atong on Wed Jun 24, 2009 10:16 pm

haittttt!!!!

laen orang kot????

salah ayat la pulok!!!!takpe takpe naek pangkat punyer pasal


~Atong~bior pecah perut jangan pecah muntong!!!
atong atong atong

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: Salamat Datang Bulan Rajab

Post by Dandan Setia on Wed Jun 24, 2009 10:19 pm

Atong..
Salamat datang ke PW II






Dah kawa janak guring


Dandan Setia
Mejar
Mejar

Posts : 1116
Points : 1203
Join date : 23/05/2009
Location : Epoh, Pirak

Back to top Go down

Re: Salamat Datang Bulan Rajab

Post by RATUDUYUNG on Wed Jun 24, 2009 10:29 pm

mana kakROS nih ba'patak?






RATUDUYUNG
Mejar
Mejar

Posts : 1320
Points : 1380
Join date : 25/05/2009
Age : 96
Location : Sentul W. Persukutuan KUALA LUMPUR/Asal BKT. MERAH TAIPING PERAK.

http://tagged.com/ratuduyung

Back to top Go down

Re: Salamat Datang Bulan Rajab

Post by Msj on Wed Jun 24, 2009 10:36 pm

handbrake kah jua Atong... badahulu ni selamat datang Pw 11 Atong ngeh ngeh ngeh........ Cool

Msj
Leftenen Muda
Leftenen Muda

Posts : 776
Points : 808
Join date : 22/05/2009
Age : 53
Location : Ampang, Selangor

Back to top Go down

Re: Salamat Datang Bulan Rajab

Post by CTNor on Thu Jun 25, 2009 11:00 am

RATUDUYUNG wrote:
mana kakROS nih ba'patak?






Kak Ros ma sms papagian tadi, kada hingkat online monitornya rakai, imbah tu ada urusan bulik kampung jah...kaina mun dah talah sunyaan, ada ai tu hidin wan carita-caritanya...hadangi.....

CTNor
Pegawai Waran I
Pegawai Waran I

Posts : 634
Points : 640
Join date : 22/05/2009
Age : 47
Location : Pasir Gudang

Back to top Go down

Re: Salamat Datang Bulan Rajab

Post by Atong on Thu Jun 25, 2009 11:18 am

kayak ito pang orang bebinian

cuti beranak lah

cuti anak garing lah

ikut laki tulak kursus lah

nak pi spy lakik la

rumah nak aroh lah

lambat kenaikan pangkat, gajih komplen diskriminasi wanita lah




~Atong~naseb baek moniter rosak, kada kawa pang hiden melihat



atong atong atong

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: Salamat Datang Bulan Rajab

Post by UmaYani/UY on Thu Jun 25, 2009 11:35 am

Amboi...nyamannya Atong nyambati urang bebinian...

Karap cuti gin kada suah labih drp cuti yg diperuntukan....

Patutnya urang lalaki baterima kasih pada kami yang melahirkan insan2 di muka bumi ini....taga basyukur jua kerajaan bagi 2 bulan cuti bagajih pd staffnya yg cuti beranak...

Mimang la ...anak garing uma cuti...mun uma aur bangat kada hingkat cuti...abahnya Yani pang yg ambil cuti...
Agaknya mun anak atong garing kina...ditinggalnya anak sarungan di rumah...

Salalonya kami ni baulah gawian labih teliti...terbukti boss katuju & puji gawian kami talah dengan sempurna...

kada suah spy laki pon...

Tulak urang aroh...ari Sabto & Ahad Tong ai...


Atong ni bagi hangat mambarangat uma ja ni... Evil or Very Mad cherry

UmaYani/UY
Brigedier Jeneral
Brigedier Jeneral

Posts : 3505
Points : 3508
Join date : 22/05/2009
Location : Meru, Klang

Back to top Go down

Re: Salamat Datang Bulan Rajab

Post by CTNor on Thu Jun 25, 2009 11:46 am

Atong wrote:

~Atong~naseb baek moniter rosak, kada kawa pang hiden melihat



atong atong atong


Hehehe...saja banaran UY, Atong ni mang suka maulah urang mambarangat...tu mun Kak Ros tabaca, mau mandidih hiden...

Aku - mun asa mambarangat lakas-lakas masuk ka bilik ba air-cond, nyaman dingin

CTNor
Pegawai Waran I
Pegawai Waran I

Posts : 634
Points : 640
Join date : 22/05/2009
Age : 47
Location : Pasir Gudang

Back to top Go down

Re: Salamat Datang Bulan Rajab

Post by UmaYani/UY on Thu Jun 25, 2009 12:00 pm

Bawa nginum banyu dingin...dingin sikit dada...

kada la sarek bangat taga bab aur cuti sebab beranak ni hangat jua...
Ilah kada manghargai kita ni...uma kita gin bebinian jua...jangan lupa tu Tong...

UmaYani/UY
Brigedier Jeneral
Brigedier Jeneral

Posts : 3505
Points : 3508
Join date : 22/05/2009
Location : Meru, Klang

Back to top Go down

Re: Salamat Datang Bulan Rajab

Post by Atong on Thu Jun 25, 2009 6:48 pm

UmaYani/UY wrote:Amboi...nyamannya Atong nyambati urang bebinian...

Karap cuti gin kada suah labih drp cuti yg diperuntukan....

Patutnya urang lalaki baterima kasih pada kami yang melahirkan insan2 di muka bumi ini....taga basyukur jua kerajaan bagi 2 bulan cuti bagajih pd staffnya yg cuti beranak...

Mimang la ...anak garing uma cuti...mun uma aur bangat kada hingkat cuti...abahnya Yani pang yg ambil cuti...
Agaknya mun anak atong garing kina...ditinggalnya anak sarungan di rumah...

Salalonya kami ni baulah gawian labih teliti...terbukti boss katuju & puji gawian kami talah dengan sempurna...

kada suah spy laki pon...

Tulak urang aroh...ari Sabto & Ahad Tong ai...


Atong ni bagi hangat mambarangat uma ja ni... Evil or Very Mad cherry


huhuhuhu naseb baek wa tak tunggu pagi tadik

mau hangit kena semburan api dari muntung umak




~Atong~syukur dilahirkan lelaki
atong atong atong

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: Salamat Datang Bulan Rajab

Post by UmaYani/UY on Fri Jun 26, 2009 9:23 am

Taho takutan aleh...Atong...

Uma bukan apa...biar Atong hurmati saikit...insan yg dipanggil wanita atau perempuan @ urang bebinian....

Nabi kita gin suah bapadah hurmati lah ibu mu..3 kali....kemudian baru bapa...

hari ni mood uma baik...tak mau marah2... Very Happy Smile Very Happy

UmaYani/UY
Brigedier Jeneral
Brigedier Jeneral

Posts : 3505
Points : 3508
Join date : 22/05/2009
Location : Meru, Klang

Back to top Go down

Re: Salamat Datang Bulan Rajab

Post by waw on Fri Jun 26, 2009 7:41 pm

Atong ni saja nak provoke kut.......

Bukan kah bapa nya ustaz U Y ai......


Last edited by waw on Sat Jul 18, 2009 1:38 am; edited 1 time in total

waw
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15974
Points : 16046
Join date : 23/05/2009
Location : di pinggir Selat Melaka

Back to top Go down

Re: Salamat Datang Bulan Rajab

Post by Auma on Tue Jun 30, 2009 9:23 am

Jom Samaan kita ingat mengingati amalan-amalan mulia ini:

BULAN REJAB

Pada 24 Jun 2009 (Rabu) kita memasuki bulan Rejab. Bulan Rejab adalah bulan Allah swt. Let's overview ada apa di sebalik bulan Rejab itu. Diriwayatkan bahwa Rasulullah saw telah bersabda, "Ketahuilah bahwa bulan Rejab itu adalah bulan ALLAH swt, maka:"

1. Barang siapa yang berpuasa 1 hari dalam bulan ini dengan ikhlas, maka pasti ia mendapat keredhaan yang besar dari ALLAH swt

2. Dan barang siapa berpuasa pada tanggal 27 Rejab /Isra Mi'raj (Isnin, 20 Julai 2009) akan mendapat pahala seperti 5 tahun berpuasa

3. Barang siapa yang berpuasa 2 hari di bulan Rejab akan mendapat kemuliaan di sisi ALLAH swt

4. Barang siapa yang berpuasa 3 hari iaitu pada tanggal 1, 2, dan 3 Rejab (24, 25, 26 Jun 2009) maka ALLAH swt akan memberikan pahala seperti 900 tahun berpuasa dan menyelamatkannya dari bahaya dunia dan seksa akhirat

5. Barang siapa berpuasa 5 hari dalam bulan ini, insyaallah permintaannya akan dimakbulkan Allah swt..InsyaAllah

6. Barang siapa berpuasa 7 hari dalam bulan ini, maka ditutupkan 7 pintu neraka Jahanam dan barang siapa berpuasa 8 hari maka akan dibukakan 8 pintu syurga

7. Barang siapa berpuasa 15 hari dalam bulan ini, maka ALLAH swt akan mengampuni dosa-dosanya yang telah lalu dan menggantikan kesemua kejahatannya dengan kebaikan, dan barang siapa yang menambah (hari-hari puasa) maka ALLAH swt akan menambahkan pahalanya."

Sabda Rasulullah saw lagi :"Pada malam Israk Mi'raj, saya melihat sebuah sungai yang airnya lebih manis dari madu, lebih sejuk dari air batu dan lebih harum dari minyak wangi, lalu saya bertanya pada Jibril a.s. "Wahai Jibril untuk siapakah sungai ini?" Maka berkata Jibril a.s. "Ya Muhammad sungai ini adalah untuk orang yang membaca selawat untuk engkau dibulan Rejab ini."

Dalam sebuah riwayat Tsauban bercerita :"Ketika kami berjalan bersama-sama Rasulullah saw ke sebuah kubur, lalu Rasulullah saw berhenti dan beliau menangis dengan amat sedih, kemudian beliau berdoa kepada ALLAH swt. Lalu saya bertanya kepada beliau "Ya Rasulullah, mengapakah engkau menangis?" Lalu beliau bersabda "Wahai Tsauban, mereka itu sedang diseksa dalam kuburnya dan saya berdoa kepada ALLAH swt, lalu ALLAH swt meringankan atas mereka."

Sabda beliau lagi "Wahai Tsauban, kalaulah sekiranya mereka ini mahu berpuasa satu hari dan beribadah satu malam saja di bulan Rejab nescaya mereka tidak akan disiksa di dalam kubur." Tsauban bertanya "Ya Rasulullah, apakah hanya berpuasa satu hari dan beribadah satu malam dalam bulan Rejab sudah dapat mengelakkan dari seksa kubur?"

Sabda beliau "Wahai Tsauban, demi ALLAH Zat yang telah mengutus saya sebagai nabi, tiada seorang muslim lelaki dan perempuan yang berpuasa satu hari dan mengerjakan solat malam sekali dalam bulan Rejab dengan niat kerana ALLAH swt, kecuali ALLAH swt mencatatkan baginya seperti berpuasa satu tahun dan mengerjakan solat malam satu tahun."

p/s: Rebutlah 5 perkara sebelum dtg 5 perkara

1. Waktu Muda sblm Tua
2. Waktu Sihat sblm Sakit
3. Waktu Lapang sblm Sibuk
4. Waktu Kaya sblm Miskin
5. Waktu Hidup sblm Mati

InsyaAllah.. mudah-mudahan Allah SWT memberkati segala amalan baik kita.



mypbm

Auma
Leftenan Kolonel
Leftenan Kolonel

Posts : 1713
Points : 1739
Join date : 25/05/2009

Back to top Go down

Re: Salamat Datang Bulan Rajab

Post by CTNor on Tue Jun 30, 2009 10:57 am

Babanyak tarima kasih Auma ai bakongsi ilmu...

Alhamdulillah, jazakallah hu haira...

CTNor
Pegawai Waran I
Pegawai Waran I

Posts : 634
Points : 640
Join date : 22/05/2009
Age : 47
Location : Pasir Gudang

Back to top Go down

Re: Salamat Datang Bulan Rajab

Post by angahmiji@AM on Thu Jul 16, 2009 11:28 pm

Posting yang bagus dari AUMA, panduan untuk kita, REjab, Syaaban dan Ramadan. Puasaan

angahmiji@AM
Mejar
Mejar

Posts : 1182
Points : 1190
Join date : 22/05/2009
Location : AU 3/8, KERAMAT AU, HULU KELANG, KL

Back to top Go down

Re: Salamat Datang Bulan Rajab

Post by Auma on Thu Jul 16, 2009 11:33 pm

heh...heh

Sahibar 'cut and paste' haja AM ai.

Sempena sambutan Israk n Mikraj

Hari ahad ni disurau ulun nyambalih 4 ekong kambing

Gotong royong sabalah pagi

Mlm ada ceramah khas

Amun talanjur datanglah

Surau Al Madaniah Usj 18

Smile

Auma
Leftenan Kolonel
Leftenan Kolonel

Posts : 1713
Points : 1739
Join date : 25/05/2009

Back to top Go down

Re: Salamat Datang Bulan Rajab

Post by Sponsored content Today at 6:20 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum