Jer urang luar orang Banjar ni pawanian. 'Tunggu ku timpas pergi pun ku timpas'........sesama Banjar pulang nyambat babinian Banjar panyarekan

Page 1 of 2 1, 2  Next

Go down

Jer urang luar orang Banjar ni pawanian. 'Tunggu ku timpas pergi pun ku timpas'........sesama Banjar pulang nyambat babinian Banjar panyarekan

Post by Auma on Wed May 27, 2009 7:49 am

Ako sahibar maulang sambatan urang banar ai. Smile Smile

Auma
Leftenan Kolonel
Leftenan Kolonel

Posts : 1713
Points : 1739
Join date : 25/05/2009

Back to top Go down

Re: Jer urang luar orang Banjar ni pawanian. 'Tunggu ku timpas pergi pun ku timpas'........sesama Banjar pulang nyambat babinian Banjar panyarekan

Post by Admin on Wed May 27, 2009 9:55 am

Tu competition namanya ...
" Dunia globalisasi "
avatar
Admin
Admin

Posts : 66
Points : 117
Join date : 21/05/2009
Age : 47
Location : Putra Height Subang jaya

http://www.mypbm.org

Back to top Go down

Re: Jer urang luar orang Banjar ni pawanian. 'Tunggu ku timpas pergi pun ku timpas'........sesama Banjar pulang nyambat babinian Banjar panyarekan

Post by sydhus on Wed May 27, 2009 10:25 am

tapi banjar nang lamah lambut... Very Happy

sydhus
Kapten
Kapten

Posts : 909
Points : 911
Join date : 24/05/2009
Age : 89
Location : kaki langit

Back to top Go down

Re: Jer urang luar orang Banjar ni pawanian. 'Tunggu ku timpas pergi pun ku timpas'........sesama Banjar pulang nyambat babinian Banjar panyarekan

Post by mishaannur on Wed May 27, 2009 11:01 am

yg aku taho lah....keturunan banjar ramai ulamak bukan ulau dlm tagah haaaa ilat .....Mufti pirak Dato Harussani, ustaz hasan azhari,arwah mantan mufti wilayah dato ahmad shahir,mantan ketua PPUM dan ahli pas Pusat dato Ahmad Awang...dan ramai lagi mon tatinggal harap ada yg andakkan leh....keturunan kita batimpas pon ada sabab..wanian pon ada sabab...halam manurut carita sumber2 yg dipercayai...kita batimpas halau komunis,pertahankan kaum malayu dan yg utama pertahankan AGAMA....ada mata nireng,ada talinga nangar,ada muntong jgn lanteh banar..... cukur
avatar
mishaannur
Mejar
Mejar

Posts : 1371
Points : 1392
Join date : 22/05/2009
Age : 41
Location : Kuala Lumpur,Malaysia

Back to top Go down

Re: Jer urang luar orang Banjar ni pawanian. 'Tunggu ku timpas pergi pun ku timpas'........sesama Banjar pulang nyambat babinian Banjar panyarekan

Post by CTNor on Wed May 27, 2009 2:17 pm

Mak ai Waw..kutireng ka higa, banarankah aku mamilih lakiku tu tih kerana harta scratch rasaku kada bujur tu..kada samuaakan diang Banjar handak nang sugih haja...insya-Allah. Jodoh pertemuan di tangan Tuhan
avatar
CTNor
Pegawai Waran I
Pegawai Waran I

Posts : 634
Points : 640
Join date : 22/05/2009
Age : 48
Location : Pasir Gudang

Back to top Go down

Re: Jer urang luar orang Banjar ni pawanian. 'Tunggu ku timpas pergi pun ku timpas'........sesama Banjar pulang nyambat babinian Banjar panyarekan

Post by ~lampuyang~ on Wed May 27, 2009 9:48 pm

waw tu handak bini nang sugeh2...aku handak aiiii..
avatar
~lampuyang~
Kolonel
Kolonel

Posts : 2228
Points : 2238
Join date : 22/05/2009
Age : 46
Location : shah alam

http://http:/www.tagged.com/joreezhanna

Back to top Go down

Re: Jer urang luar orang Banjar ni pawanian. 'Tunggu ku timpas pergi pun ku timpas'........sesama Banjar pulang nyambat babinian Banjar panyarekan

Post by angahmiji@AM on Wed May 27, 2009 11:14 pm

Naran haja loko, napang mun talinga nipis pa, bila marah habang muha.

Ada ai jua yang panyabar, macam ulun ni ha.

Ada ai yang warak, alim, bailmu, kabanyakan ulama di Malaysia nih urang banjar.
avatar
angahmiji@AM
Mejar
Mejar

Posts : 1182
Points : 1190
Join date : 22/05/2009
Location : AU 3/8, KERAMAT AU, HULU KELANG, KL

Back to top Go down

Re: Jer urang luar orang Banjar ni pawanian. 'Tunggu ku timpas pergi pun ku timpas'........sesama Banjar pulang nyambat babinian Banjar panyarekan

Post by APAI on Thu May 28, 2009 10:10 am

ilah muha aku ni pang kaya apa.
hensem - kada
sugih - kada jua
mangaramput haja yg bisa tolo
avatar
APAI
Lans Koperal
Lans Koperal

Posts : 180
Points : 189
Join date : 22/05/2009
Location : Miri

Back to top Go down

Re: Jer urang luar orang Banjar ni pawanian. 'Tunggu ku timpas pergi pun ku timpas'........sesama Banjar pulang nyambat babinian Banjar panyarekan

Post by Ranai on Fri May 29, 2009 6:46 pm

Bahari urang Banjar tu wani, wayah ini tahu am pulang. Kedada nang baisi lagi. Asaanku di Malaysia ni tawani hindraf lagi. Di Banua takarau urang Madura. Di Sungai Manik bubuhan Kadah harat. Di Indragiri kada lawan bubuhan Bugis.

Dari segi fizikal bubuhan Bugis paling tamam.

avatar
Ranai
Koperal
Koperal

Posts : 268
Points : 285
Join date : 28/05/2009

Back to top Go down

Re: Jer urang luar orang Banjar ni pawanian. 'Tunggu ku timpas pergi pun ku timpas'........sesama Banjar pulang nyambat babinian Banjar panyarekan

Post by Atong on Fri May 29, 2009 10:18 pm

cehhh ne alai dari barabai la

bugis madura keling sumer suah kena penumbuk atong

digempaq kada bukah
dipupuh kada rabah
kapong amon wanik!!!!


ngeh ngeh ngeh

atong atong atong
avatar
Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: Jer urang luar orang Banjar ni pawanian. 'Tunggu ku timpas pergi pun ku timpas'........sesama Banjar pulang nyambat babinian Banjar panyarekan

Post by Ranai on Sat May 30, 2009 11:26 am

Aku masa di sakulah bahari, ada kulaan urang Sungai Ganal baisi ilmu taguh. Awaknya tahan disuduk awan pisau belati. Inya ni jua pang sepanjang ingatan ku bubuhan nang dudi nia nang ada mawasrisi ilmu urang bahari. Aku rahat mancuuri balik ianya ni. Dengar habar medical doktor. tapi kada tahu di mana.
avatar
Ranai
Koperal
Koperal

Posts : 268
Points : 285
Join date : 28/05/2009

Back to top Go down

Re: Jer urang luar orang Banjar ni pawanian. 'Tunggu ku timpas pergi pun ku timpas'........sesama Banjar pulang nyambat babinian Banjar panyarekan

Post by Atong on Sat May 30, 2009 12:22 pm

AM wrote:Naran haja loko, napang mun talinga nipis pa, bila marah habang muha.

Ada ai jua yang panyabar, macam ulun ni ha.

Ada ai yang warak, alim, bailmu, kabanyakan ulama di Malaysia nih urang banjar.


kalu tengok gambaq to memang manoh!!!

tapi gambaq taun brape yek????



ngeh ngeh ngeh
atong atong atong
avatar
Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

ujar orang..

Post by *ROSMAH* on Fri Jun 05, 2009 4:43 pm

Ranai wrote:Aku masa di sakulah bahari, ada kulaan urang Sungai Ganal baisi ilmu taguh. Awaknya tahan disuduk awan pisau belati. Inya ni jua pang sepanjang ingatan ku bubuhan nang dudi nia nang ada mawasrisi ilmu urang bahari. Aku rahat mancuuri balik ianya ni. Dengar habar medical doktor. tapi kada tahu di mana.

ilmu taguh tuh amun di amalakan pa mati jadi babi, amun mati kana sanggo'ik hintalo di katiak, ibu jari di cucuk awan jarum, guluk di sumbalih wan wancuh..
amun kada malam bulik giruk2 di barumahan, habis kukulaan di ilanginya!

JNGAN MANUNTUT ILMU KAYA ITU LAH..
ilat
avatar
*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 61

Back to top Go down

Re: Jer urang luar orang Banjar ni pawanian. 'Tunggu ku timpas pergi pun ku timpas'........sesama Banjar pulang nyambat babinian Banjar panyarekan

Post by RATUDUYUNG on Fri Jun 05, 2009 4:51 pm

amun dinto ilmu kada baik laa.. ilmu hitam. confused
avatar
RATUDUYUNG
Mejar
Mejar

Posts : 1320
Points : 1380
Join date : 25/05/2009
Age : 97
Location : Sentul W. Persukutuan KUALA LUMPUR/Asal BKT. MERAH TAIPING PERAK.

http://tagged.com/ratuduyung

Back to top Go down

Re: Jer urang luar orang Banjar ni pawanian. 'Tunggu ku timpas pergi pun ku timpas'........sesama Banjar pulang nyambat babinian Banjar panyarekan

Post by along_putera on Fri Jun 05, 2009 8:52 pm

urang baharik jar kaluar rumah nyipak tong baras.. bulik baulihan ikan.. urang hiranan.. amun di parit 6 b sg.manik baharik jar padah arwah achil wanik.. ada yang nandukah.. inya pantang ada urang barudah dihadapannya.. saja ditamparnya.. ngito yang urang galari achil wanik.. wanik nampar urang.. ehhehehehe.. wahinik ada lagik kah urang nang ka itok..
avatar
along_putera
Lans Koperal
Lans Koperal

Posts : 138
Points : 173
Join date : 23/05/2009
Age : 35
Location : Tg Malim-Teluk Intan-Sg Besar

http://www.alonglyen.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Jer urang luar orang Banjar ni pawanian. 'Tunggu ku timpas pergi pun ku timpas'........sesama Banjar pulang nyambat babinian Banjar panyarekan

Post by Dandan Setia on Fri Jun 05, 2009 10:44 pm

( hiden manyumbalih lambo makai ikat ka batis hajaaaa........) scratch

Ulun manyumbalih lambu awan parang kumpang...
avatar
Dandan Setia
Mejar
Mejar

Posts : 1116
Points : 1203
Join date : 23/05/2009
Location : Epoh, Pirak

Back to top Go down

Re: Jer urang luar orang Banjar ni pawanian. 'Tunggu ku timpas pergi pun ku timpas'........sesama Banjar pulang nyambat babinian Banjar panyarekan

Post by walloh on Sat Jun 06, 2009 12:40 am

Umai lawas hudah kadak mandangar carita acil wanik.
Lagik haloi karap ai batamuan hidin
avatar
walloh
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II

Posts : 546
Points : 555
Join date : 24/05/2009
Age : 36
Location : epoh,pirak

Back to top Go down

Re: Jer urang luar orang Banjar ni pawanian. 'Tunggu ku timpas pergi pun ku timpas'........sesama Banjar pulang nyambat babinian Banjar panyarekan

Post by Dandan Setia on Sat Jun 06, 2009 10:56 am



ɯɐlɐs
˙˙nlɐl ƃuɐdɯnu
¡¡ʇɐʞƃuɐd ʞıɐu ɐƃnpnɯǝʇ ıƃɹǝd ʞɐu ʞɐʍ
avatar
Dandan Setia
Mejar
Mejar

Posts : 1116
Points : 1203
Join date : 23/05/2009
Location : Epoh, Pirak

Back to top Go down

Re: Jer urang luar orang Banjar ni pawanian. 'Tunggu ku timpas pergi pun ku timpas'........sesama Banjar pulang nyambat babinian Banjar panyarekan

Post by walloh on Sat Jun 06, 2009 11:17 am

Kadak pinandu.

Hidin Org kanan tuan guru yang malawan kominis hari tuh kah
Hidin kah org yang bang sampai tungkang kuminis pacah awan batimbakan sasamak kominis di sungai tungku dahulu.

Amun kayak itu tentunya hidin pinandu awan paninian walloh.
Tagal walloh kadadak gambar handak di andak.
avatar
walloh
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II

Posts : 546
Points : 555
Join date : 24/05/2009
Age : 36
Location : epoh,pirak

Back to top Go down

Re: Jer urang luar orang Banjar ni pawanian. 'Tunggu ku timpas pergi pun ku timpas'........sesama Banjar pulang nyambat babinian Banjar panyarekan

Post by Auma on Sat Jun 06, 2009 1:11 pm

Di Parit 4 Sekincan bahari ada urang banjar bagalar apak. Kada suah bakasut atawa basalipar. Suah kakanakan anum manyuruh baapik kaluko tajajak puntung ruku atawa kaca.

Behhh .... baistilah hidin manjajak puntung rukuk yang magun hidup.

Inya ni jarang marah. Amun manampar urang pingsan jer .
Umur dlm 80tahun wayah ni. Taho jua hidup kah lagi

Auma
Leftenan Kolonel
Leftenan Kolonel

Posts : 1713
Points : 1739
Join date : 25/05/2009

Back to top Go down

Re: Jer urang luar orang Banjar ni pawanian. 'Tunggu ku timpas pergi pun ku timpas'........sesama Banjar pulang nyambat babinian Banjar panyarekan

Post by *ROSMAH* on Sat Jun 06, 2009 5:53 pm

Ada bahari.. urang yang manuntut ilmu taguh kaya itu, rumah pinggir sawah! baganak sa'urangan..

Mati gin sa'urangan sanja2 jar! maka kada siapa nang tahu nya..
Malam jadi babi 'ai, turun bahudur kuliling rumah!
Siang ada yang singgah mancari'ai, sa kalinya lidat kuliling rumah balas di hudur!
Cari2 ada tatamu mayat si taguh tutih di higa rumah, bakucapang awak sa ikungan awan tanah!
Di ka bumi akan urangai.. malam kaluar giruk2 mancari'ai kukulaan, kakawanan..
Rupanya kada nang ingat nya manyanggo'ai hantalo' di bawah katiak, kada jua di cucuki jarum di ibu jari batis, apalagi manyumbalih awan wancuh! 100 hari kawan tutih giruk2 ma'ilangi kulaan wan kakawanan!
Siapa yang ada ba'hutang mamang masti di ilangi nya,handak manuntut hutang!!!!
pig pig pig
avatar
*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 61

Back to top Go down

Re: Jer urang luar orang Banjar ni pawanian. 'Tunggu ku timpas pergi pun ku timpas'........sesama Banjar pulang nyambat babinian Banjar panyarekan

Post by *ROSMAH* on Sat Jun 06, 2009 6:12 pm

Tangkal kaya' itu amun handak mambuangi, buang ka laut lapas..

Amun ada ilmu taguh pa kada' mau sanang sa umuran.. sial jar!
gatal
avatar
*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 61

Back to top Go down

Re: Jer urang luar orang Banjar ni pawanian. 'Tunggu ku timpas pergi pun ku timpas'........sesama Banjar pulang nyambat babinian Banjar panyarekan

Post by walloh on Sat Jun 06, 2009 6:15 pm

Di simpang tigak baharik amun ada orang ba arohan yang tuhak tuhak suka bamain mang gangam bara apik sambil maurahan kayak apak nasik handak masak amun apinyak dingin.
Saja mandaran tuhuk manambah kayuk banyuk kadak jua mangurak.
Orang tuhak tuhak balawan siapak imbah dahuyluk bamasak nasik.
Ramik rasanya maniring kayak itu.
avatar
walloh
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II

Posts : 546
Points : 555
Join date : 24/05/2009
Age : 36
Location : epoh,pirak

Back to top Go down

Re: Jer urang luar orang Banjar ni pawanian. 'Tunggu ku timpas pergi pun ku timpas'........sesama Banjar pulang nyambat babinian Banjar panyarekan

Post by CIKANG_LASTIK on Wed Jun 10, 2009 11:56 pm

ujar nyak.. orang kampar kadak tapi suka awan org banjar lih.. sbb baharik... 2 kaum nih suak bekalahik... intang kawasan bagan datoh... bujur kah...
avatar
CIKANG_LASTIK
Staf Sarjan
Staf Sarjan

Posts : 499
Points : 503
Join date : 10/06/2009
Location : Dunia Digimon

Back to top Go down

Re: Jer urang luar orang Banjar ni pawanian. 'Tunggu ku timpas pergi pun ku timpas'........sesama Banjar pulang nyambat babinian Banjar panyarekan

Post by RATUDUYUNG on Thu Jun 11, 2009 12:00 am

SALAM SELAMAT DATANG.CIKANG_LASTIK bounce babai
avatar
RATUDUYUNG
Mejar
Mejar

Posts : 1320
Points : 1380
Join date : 25/05/2009
Age : 97
Location : Sentul W. Persukutuan KUALA LUMPUR/Asal BKT. MERAH TAIPING PERAK.

http://tagged.com/ratuduyung

Back to top Go down

Re: Jer urang luar orang Banjar ni pawanian. 'Tunggu ku timpas pergi pun ku timpas'........sesama Banjar pulang nyambat babinian Banjar panyarekan

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum