itu ULASAN KAK ROS ini ULASAN GUA!!

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

itu ULASAN KAK ROS ini ULASAN GUA!!

Post by Atong on Thu Jul 16, 2009 2:57 pm

ULASAN..

Salam dari kak ros..


Kak ros memang nak target sampai 1000 mata wan dapat naik pangkat jadi
Mejar hanyar bersara, imbah ni jadi Mejar (B) le he..he.. Kak ros dah dapat
mambuktikan bibini tuhak macam kak ros nang hanyar babuncilak IT gin hingkat
jua manandingi wan mancabar orang2 anum terutama nya ATONG nang banyak mancabar
ka sabaran kak ros awan kerenah2nya nang suka mambidas, memarli wan manghantam
orang!!


Dari awal kak ros dah manyambat anu kalikir wan tukaras * kak ros akan
gawi Atong ninto* he.. Sorry tong!! Kak ros pantang di cabar, kada suah
manyerah kalah sa belum bartanding!! hari ni rabu, pukul 11.50 pagi 15 hb.julai
cukup lah hudah target 1000 tu, wan atong wayah tu dapat 987 mata!! kak ros dah
ada manyambat nang kak ros handak ba sara imbah naik pangkat tapi atong lambat
mangapungi kak ros he..he.


Kak ros akan tetap mamposting carita2 hanyar tapi kada aktif macam sa
belum ni, ada gawian nang handak di bereskan!! manolongi anak dalam bisnes
nya... Tapi amun ada masa wan ka lapangan sa kali2 kak ros akan canggol jua di
sia atau di subalah, InsyALLAH..


Terima kasih anu WAW, kawan nang sa aliran dalam alam misteri! banyak
manolongi kak ros mandapat'akan banyak posting. Terima kasih jua anu Hasbima,
CL wan AJ nang banyak ba pandiran wan kak ros!! gasan RD, imbah ni kak ros kada
hingkat lagi manggini'ik RD ba kunyung malam2 sampai pukul 3-4 pagi he..


Akhir sa kali kak ros ma intak maaf banyak2 ka anu sa barataan, amun
ada nang tersinggung, terkilan wan terasa hati..

BARILAAN KITA...
WASALLAM...



http://mypbm.forumotion.com/pahabaran-nang-puga-f3/naik-pangkat-t110-720.htm

salam!!!

Aikk cantek ulasan

Pakai tulisan habang lagik!!

Apa mimpi???


Tetiba ja nak besara

Habeh idea ka????

Kadak sanggup bekelahi ngan gua ka???

Atau

Kadak sanggup lagi disambat tatagok????

Atau rumah tangga kadak teurus????


Ngeh ngeh ngeh


Wa nak tegelak pon ader

Tup tup hiden claim kemenangan

Dah menang boleh bersara???

Sapa yang letak hinggan 1000 jer????


Gua punyer style

Bagi orang tuha kehadapan dahulu

Mehadang kulaan laen beparak dulu

Baru ada thrill, baru ada ramik

Bukan pakai booo semacam jer

Kayak meunjun

Ada masa dilapas ada masa disintak


1000 jer???


Ngeh ngeh ngeh


Gua nak citer pasal 1000. Bukan Saribuu yek!

Orang melayu tebuat banjar ne sentiasa ingat seribu ne paling banyak.

Gajih seribu, jujuran seribu, seribu tahun.

Sampai seribu je la hinggannya

Ubah la paradigma ubah kepala to

bahawa seribu to kadak mayuk

Biaq sampai juta juta billion billion

Lagik hidop lagik ngelaban

Selagi kada matik kadak behenti!!!

Kalu nak buncilak IT teruskan perjuangan!!

Ilmu ne bekambang tahu kah, bukan static!!!!



Kalu hangpa rasa itu karenah gua naseb hangpa la

Hangpa terasa gua hantam, bidas dan perli wa tak tau nak habaq apa

Gua cuma nyatakan pendirian

Berhujah di forum yang terbuka


Sapa
makan cili ilat merasa pedasnya

Sapa makan nangka jari merasak gatahnya

Mungkin pendirian gua kadak sama dengan orang laen

Gua dah kata gua ne suka mengkaji

Kaji kejadian dan belajar falsafah

Baca maklumat supaya kada nyaman orang memintari

Dan yang paling penting pendirian gua selaras dengan Islam

Jalan yang lurus yang nyata terang!!!


Suting lagik

Bab bersara gua nak komen sket

Orang bersara ne dalam bahaya

Awak jadi kacut otak jadi hundap

Ikut kajian, orang bersara lakas matik

Hangpa tengok Dr M, dia tak bersara

Dia wat opis kat twin tower lagik


Gua harap

Kak ros kadak kelumpanan janji

Akan menulis cerita cerita lagik!!!!!!



Yang Benar

~Atong~

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: itu ULASAN KAK ROS ini ULASAN GUA!!

Post by APAI on Thu Jul 16, 2009 4:37 pm

berbeza pendapat kada salah. malah sangat baik. aku katuju bila org kada setuju dgn apa yg aku cakap, sebabnya aku akan dapat dengar pendapat lain dari sudut pandang yg lain. aku tak kata org2 lain cakap tuh salah. mmg betul, tagal aku cuba lihat dari perspektif lain. kdg2 benda yg kita pikir bujur nih kada semestinya bujur.. dan termasuklah aku. kita kena saling bertukar pendapat. mencerna minda supaya kita dapat melihat dengan lebih jelas dan luas..................

am i wrong?
Very Happy

APAI
Lans Koperal
Lans Koperal

Posts : 180
Points : 189
Join date : 22/05/2009
Location : Miri

Back to top Go down

Re: itu ULASAN KAK ROS ini ULASAN GUA!!

Post by sydhus on Thu Jul 16, 2009 5:48 pm

[quote="Atong"]ULASAN..


Orang melayu tebuat banjar ne sentiasa ingat seribu ne paling banyak.

Gajih seribu, jujuran seribu, seribu tahun.

Sampai seribu je la hinggannya

Ubah la paradigma ubah kepala to

bahawa seribu to kadak mayuk

Biaq sampai juta juta billion billion

Lagik hidop lagik ngelaban

Selagi kada matik kadak behenti!!!

Kalu nak buncilak IT teruskan perjuangan!!

Ilmu ne bekambang tahu kah, bukan static!!!!



Bujur tu Tong...wa setuju banar awan lu...nak menambah ilmu kadada babatas atau sempadan...mesti "open minded" dan rasional..jangan cepat rasa tersinggung dan berkecil hati...kaina lakas matik..!! ....bARILAANlahh!!!

sydhus
Kapten
Kapten

Posts : 909
Points : 911
Join date : 24/05/2009
Age : 87
Location : kaki langit

Back to top Go down

Re: itu ULASAN KAK ROS ini ULASAN GUA!!

Post by RATUDUYUNG on Thu Jul 16, 2009 7:40 pm

Atong wrote:ULASAN..

Salam dari kak ros..

gasan RD, imbah ni kak ros kada
hingkat lagi manggini'ik RD ba kunyung malam2 sampai pukul 3-4 pagi he..



BARILAAN KITA...
WASALLAM...


salam jua hagan kakROS. babai

mun sekali sekala kakROS handak manggini'ik RD ba'kunyung baranai hajak. jangan ba'riuh... kina didangar urang... hahahaha...

manja manja manja manja manja



RATUDUYUNG
Mejar
Mejar

Posts : 1320
Points : 1380
Join date : 25/05/2009
Age : 96
Location : Sentul W. Persukutuan KUALA LUMPUR/Asal BKT. MERAH TAIPING PERAK.

http://tagged.com/ratuduyung

Back to top Go down

Re: itu ULASAN KAK ROS ini ULASAN GUA!!

Post by *ROSMAH* on Thu Jul 16, 2009 8:16 pm

RATUDUYUNG wrote:
Atong wrote:ULASAN..

Salam dari kak ros..

gasan RD, imbah ni kak ros kada
hingkat lagi manggini'ik RD ba kunyung malam2 sampai pukul 3-4 pagi he..



BARILAAN KITA...
WASALLAM...


salam jua hagan kakROS. babai

mun sekali sekala kakROS handak manggini'ik RD ba'kunyung baranai hajak. jangan ba'riuh... kina didangar urang... hahahaha...

manja manja manja manja manja


:sillyk :sillyk :sillyk

Macam malam tadi wan patang ni leh RD he...

*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 59

Back to top Go down

Re: itu ULASAN KAK ROS ini ULASAN GUA!!

Post by Dandan Setia on Thu Jul 16, 2009 8:28 pm

Atong wrote:ULASAN..

Salam dari kak ros..


Kak ros memang nak target sampai 1000 mata wan dapat naik pangkat jadi
Mejar hanyar bersara, imbah ni jadi Mejar (B) le he..he.
. Kak ros dah dapat
mambuktikan bibini tuhak macam kak ros nang hanyar babuncilak IT gin hingkat
jua manandingi wan mancabar orang2 anum terutama nya ATONG nang banyak mancabar
ka sabaran kak ros awan kerenah2nya nang suka mambidas, memarli wan manghantam
orang!!


Dari awal kak ros dah manyambat anu kalikir wan tukaras * kak ros akan
gawi Atong ninto* he.. Sorry tong!! Kak ros pantang di cabar, kada suah
manyerah kalah sa belum bartanding!! hari ni rabu, pukul 11.50 pagi 15 hb.julai
cukup lah hudah target 1000 tu, wan atong wayah tu dapat 987 mata!! kak ros dah
ada manyambat nang kak ros handak ba sara imbah naik pangkat tapi atong lambat
mangapungi kak ros he..he.


Kak ros akan tetap mamposting carita2 hanyar tapi kada aktif macam sa
belum ni, ada gawian nang handak di bereskan!! manolongi anak dalam bisnes
nya... Tapi amun ada masa wan ka lapangan sa kali2 kak ros akan canggol jua di
sia atau di subalah, InsyALLAH..


Terima kasih anu WAW, kawan nang sa aliran dalam alam misteri! banyak
manolongi kak ros mandapat'akan banyak posting. Terima kasih jua anu Hasbima,
CL wan AJ nang banyak ba pandiran wan kak ros!! gasan RD, imbah ni kak ros kada
hingkat lagi manggini'ik RD ba kunyung malam2 sampai pukul 3-4 pagi he..


Akhir sa kali kak ros ma intak maaf banyak2 ka anu sa barataan, amun
ada nang tersinggung, terkilan wan terasa hati..

BARILAAN KITA...
WASALLAM...



http://mypbm.forumotion.com/pahabaran-nang-puga-f3/naik-pangkat-t110-720.htm

salam!!!

Aikk cantek ulasan

Pakai tulisan habang lagik!!

Apa mimpi???


Tetiba ja nak besara

Habeh idea ka????

Kadak sanggup bekelahi ngan gua ka???

Atau

Kadak sanggup lagi disambat tatagok????

Atau rumah tangga kadak teurus????


Ngeh ngeh ngeh


Wa nak tegelak pon ader

Tup tup hiden claim kemenangan

Dah menang boleh bersara???

Sapa yang letak hinggan 1000 jer????


Gua punyer style

Bagi orang tuha kehadapan dahulu

Mehadang kulaan laen beparak dulu

Baru ada thrill, baru ada ramik

Bukan pakai booo semacam jer

Kayak meunjun

Ada masa dilapas ada masa disintak


1000 jer???


Ngeh ngeh ngeh


Gua nak citer pasal 1000. Bukan Saribuu yek!

Orang melayu tebuat banjar ne sentiasa ingat seribu ne paling banyak.

Gajih seribu, jujuran seribu, seribu tahun.

Sampai seribu je la hinggannya

Ubah la paradigma ubah kepala to

bahawa seribu to kadak mayuk

Biaq sampai juta juta billion billion

Lagik hidop lagik ngelaban

Selagi kada matik kadak behenti!!!

Kalu nak buncilak IT teruskan perjuangan!!

Ilmu ne bekambang tahu kah, bukan static!!!!



Kalu hangpa rasa itu karenah gua naseb hangpa la

Hangpa terasa gua hantam, bidas dan perli wa tak tau nak habaq apa

Gua cuma nyatakan pendirian

Berhujah di forum yang terbuka


Sapa
makan cili ilat merasa pedasnya

Sapa makan nangka jari merasak gatahnya

Mungkin pendirian gua kadak sama dengan orang laen

Gua dah kata gua ne suka mengkaji

Kaji kejadian dan belajar falsafah

Baca maklumat supaya kada nyaman orang memintari

Dan yang paling penting pendirian gua selaras dengan Islam

Jalan yang lurus yang nyata terang!!!


Suting lagik

Bab bersara gua nak komen sket

Orang bersara ne dalam bahaya

Awak jadi kacut otak jadi hundap

Ikut kajian, orang bersara lakas matik

Hangpa tengok Dr M, dia tak bersara

Dia wat opis kat twin tower lagik


Gua harap

Kak ros kadak kelumpanan janji

Akan menulis cerita cerita lagik!!!!!!



Yang Benar

~Atong~


Ulun nia kada tapi pintar juha Kak'ai
Tapi amun sakali baca juha paham'ai apa yang dimaksud'akan
"Kak ros memang nak target sampai 1000 mata wan dapat naik pangkat jadi
Mejar hanyar bersara, imbah ni jadi Mejar (B) le he..he"



Soalnya bukan 'Sapa yang letak hinggan 1000 jer'
kada juha gaji 1000 cukup kah kada..
atau tabuncilak IT kah kada !!

Tapi 1000 ninto hagan pangkat Mejar pang!
handak jadi Mejar (B) ujar..
Andika ada pandirian juha ada Target n tercapai.. Ulun ucapakan salamat basara
Salamat barehat

Sad

Dandan Setia
Mejar
Mejar

Posts : 1116
Points : 1203
Join date : 23/05/2009
Location : Epoh, Pirak

Back to top Go down

Re: itu ULASAN KAK ROS ini ULASAN GUA!!

Post by *ROSMAH* on Thu Jul 16, 2009 8:45 pm

Atong wrote:ULASAN..

Salam dari kak ros.


http://mypbm.forumotion.com/pahabaran-nang-puga-f3/naik-pangkat-t110-720.htm

salam!!!

Aikk cantek ulasan

Pakai tulisan habang lagik!!

Apa mimpi???


Tetiba ja nak besara

Habeh idea ka????

Kadak sanggup bekelahi ngan gua ka???

Atau

Kadak sanggup lagi disambat tatagok????

Atau rumah tangga kadak teurus????


Ngeh ngeh ngeh


Wa nak tegelak pon ader

Tup tup hiden claim kemenangan

Dah menang boleh bersara???

Sapa yang letak hinggan 1000 jer????


Gua punyer style

Bagi orang tuha kehadapan dahulu

Mehadang kulaan laen beparak dulu

Baru ada thrill, baru ada ramik

Bukan pakai booo semacam jer

Kayak meunjun

Ada masa dilapas ada masa disintak


1000 jer???


Ngeh ngeh ngeh


Gua nak citer pasal 1000. Bukan Saribuu yek!

Orang melayu tebuat banjar ne sentiasa ingat seribu ne paling banyak.

Gajih seribu, jujuran seribu, seribu tahun.

Sampai seribu je la hinggannya

Ubah la paradigma ubah kepala to

bahawa seribu to kadak mayuk

Biaq sampai juta juta billion billion

Lagik hidop lagik ngelaban

Selagi kada matik kadak behenti!!!

Kalu nak buncilak IT teruskan perjuangan!!

Ilmu ne bekambang tahu kah, bukan static!!!!



Kalu hangpa rasa itu karenah gua naseb hangpa la

Hangpa terasa gua hantam, bidas dan perli wa tak tau nak habaq apa

Gua cuma nyatakan pendirian

Berhujah di forum yang terbuka


Sapa
makan cili ilat merasa pedasnya

Sapa makan nangka jari merasak gatahnya

Mungkin pendirian gua kadak sama dengan orang laen

Gua dah kata gua ne suka mengkaji

Kaji kejadian dan belajar falsafah

Baca maklumat supaya kada nyaman orang memintari

Dan yang paling penting pendirian gua selaras dengan Islam

Jalan yang lurus yang nyata terang!!!


Suting lagik

Bab bersara gua nak komen sket

Orang bersara ne dalam bahaya

Awak jadi kacut otak jadi hundap

Ikut kajian, orang bersara lakas matik

Hangpa tengok Dr M, dia tak bersara

Dia wat opis kat twin tower lagik


Gua harap

Kak ros kadak kelumpanan janji

Akan menulis cerita cerita lagik!!!!!!



Yang Benar

~Atong~

guling guling kalikir guling guling guling kalikir guling guling kalikir guling

guling kalikir guling kalikir guling kalikir guling kalikir guling kalikir guling kalikir guling kalikir guling kalikir guling kalikir guling kalikir guling kalikir guling kalikir

guling guling guling guling guling guling guling


Ikan dah kada handak makan umpan atong lagi!!
Dah lingo' he..

Umpan duit dari anak kak ros lagi lumayan dari cabaran atong!!

Memang sa ribu kada banyak mana tapi hinggan situ haja nang kak ros ka handaki,
Nang sa labih nya tu sa tatayuh nya, amun rajin haja hanyar mamposting!

Rumah tangga kada suah terabai!!
Dalam rumah wan luar rumah beres..
Bunga2 ba siram haja, anak2 lombok parawit di bawah pohon hampalam di higa rumah gin sudah mula ganalan..Kacang botol dah mula malayap di tihang dadayan he..

Memang kak ros dah janji handak mangarang carita lagi, malam tadi network bayuuutttt!!

Ni tangah manjahit baju staf anak kak ros!! Imbah ni manjahit baju gasan jualan pulang..
Minggu dapan kain kiriman 25-30 pasang sampai dan berterusan sa lagi kak ros mampu manjahit..

Tapi kak ros tetap manyawat'akan jua mambaca posting kawan2..
Sorry tong, nang dudik may be imbah raya lapang sikit!
Boleh kita ba timpas lagi.. Barilaan..




*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 59

Back to top Go down

Re: itu ULASAN KAK ROS ini ULASAN GUA!!

Post by Dandan Setia on Thu Jul 16, 2009 8:52 pm

Ulun saja'ai handak balalambat hingan Leftenen Muda nia..

Leftenen Anum.... anum, ya'am !!

mz






Dandan Setia
Mejar
Mejar

Posts : 1116
Points : 1203
Join date : 23/05/2009
Location : Epoh, Pirak

Back to top Go down

Re: itu ULASAN KAK ROS ini ULASAN GUA!!

Post by Atong on Thu Jul 16, 2009 9:01 pm

"Ikan dah kada handak makan umpan atong lagi!!
Dah lingo' he..

Umpan duit dari anak kak ros lagi lumayan dari cabaran atong!!

Memang sa ribu kada banyak mana tapi hinggan situ haja nang kak ros ka handaki,
Nang sa labih nya tu sa tatayuh nya, amun rajin haja hanyar mamposting!

Rumah tangga kada suah terabai!!
Dalam rumah wan luar rumah beres..
Bunga2
ba siram haja, anak2 lombok parawit di bawah pohon hampalam di higa
rumah gin sudah mula ganalan..Kacang botol dah mula malayap di tihang
dadayan he..

Memang kak ros dah janji handak mangarang carita lagi, malam tadi network bayuuutttt!!

Ni tangah manjahit baju staf anak kak ros!! Imbah ni manjahit baju gasan jualan pulang..
Minggu dapan kain kiriman 25-30 pasang sampai dan berterusan sa lagi kak ros mampu manjahit..

Tapi kak ros tetap manyawat'akan jua mambaca posting kawan2..
Sorry tong, nang dudik may be imbah raya lapang sikit!
Boleh kita ba timpas lagi.. Barilaan..
"


hehehe

ngeh ngeh ngeh

kadak apa ikan kadak makan diumpan

dua kali meigut kawat jadi am

jadik umpan gua kadak pon habis


bujur juak lei!!!

kalu sejak sebulan lapas

kak ros menjahit baju

sehari 30 pasang

sebulan berapa duit???

ada seribu???? (seribu lagik ngeh ngeh ngeh)

tu la saing bangat bekarat ngan gua!!!!


gua nei nak memadahkan ja

kalu tunggu lepas raya

ngaran kak ros pon dikde lagik

silap silap kena pecat kalu deen gulimeeng buncilak!!!




~Atong~jangan lupa cerita la cerita
atong atong atong

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: itu ULASAN KAK ROS ini ULASAN GUA!!

Post by waw on Thu Jul 16, 2009 9:38 pm

Tahun ni aku cuba cari baju raya hagan keluarga di kedai anak kak ros......

waw
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15974
Points : 16046
Join date : 23/05/2009
Location : di pinggir Selat Melaka

Back to top Go down

Re: itu ULASAN KAK ROS ini ULASAN GUA!!

Post by Auma on Thu Jul 16, 2009 11:48 pm

Berbeza pendapat tu banyak kebaikannya

Tapi adat baforum biarlah kita tumpu

pada apa idea yang telah di luahkan

idea yang sudah di tulis

Apa yang di luar dari tulisan

Jangan kita maulah andaian.


Smile Sad Ulun respek samuan yg ada di sia. Dari banyak lapisan gawian dan umur.

Auma
Leftenan Kolonel
Leftenan Kolonel

Posts : 1713
Points : 1739
Join date : 25/05/2009

Back to top Go down

Re: itu ULASAN KAK ROS ini ULASAN GUA!!

Post by *ROSMAH* on Fri Jul 17, 2009 2:54 am

waw wrote:Tahun ni aku cuba cari baju raya hagan keluarga di kedai anak kak ros......


Thanks waw!!

Cuba cakap banjar wan anak kak ros!!
Jadi inya tahu waw dari PBM, kak ros ada'ai mamadahakan nang waw ( kawan dari PBM) ada tulak ka kadai nya..
Tantu dpt diskaun!
Kak ros handak mamadahakan ngaran waw wan rupa waw anu anak kak ros tapi kak ros gin kada pinandu anu waw he.. :sillyk

*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 59

Back to top Go down

Re: itu ULASAN KAK ROS ini ULASAN GUA!!

Post by *ROSMAH* on Fri Jul 17, 2009 3:02 am

Kak ros isi'ik sikit2 posting tong'ai, supaya hidup haja!!

Imbah raya tu gin amun kada auran hanyar ba timpas pulang..

Amun kada, Mejar (B) tu pang sa lawasan..

Tantang duit ribu2 upah ba jahit tu, kak ros kada kisah pun!!

Nang penting bisnes anak kak ros ba jalan lancar... ejek - RD

*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 59

Back to top Go down

Re: itu ULASAN KAK ROS ini ULASAN GUA!!

Post by waw on Fri Jul 17, 2009 10:30 am

Mudah mudahan bisness nya batambah maju......


Taga nang aku dangar projek kat tapak J J tu tetap akan ON........

waw
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15974
Points : 16046
Join date : 23/05/2009
Location : di pinggir Selat Melaka

Back to top Go down

Re: itu ULASAN KAK ROS ini ULASAN GUA!!

Post by APAI on Fri Jul 17, 2009 10:44 am

ni ulasan aku lagi. hanya dengan penerangan atau sepotong ayat atau kejadian mampu mengubah paradigma berfikir seseorang. ia juga mampu menghasilkan sikap yang merugikan. Allah mengurniakan di dalam diri setiap manusia itu sebuah jiwa, dengan jiwa itu manusia bebas memilih reaksi. memilih untuk bertindak secara positif atau negatif, berhenti atau meneruskan, marah atau sabar, baik atau buruk dll. seseorang itulah yang bertanggungjawab sepenuhnya terhadap tindakan, sikap dan keputusanya. ada orang yang masih belum memiliki prinsip yang kuat dalam kerangka pemikirannya. prinsipnya dibentuk oleh pengaruh yang datang dari luar dirinya, bukan dari dalam dirinya sendiri.

my 5 cent thot... pirat

APAI
Lans Koperal
Lans Koperal

Posts : 180
Points : 189
Join date : 22/05/2009
Location : Miri

Back to top Go down

Re: itu ULASAN KAK ROS ini ULASAN GUA!!

Post by *ROSMAH* on Fri Jul 17, 2009 10:49 am

waw wrote:Mudah mudahan bisness nya batambah maju......


Taga nang aku dangar projek kat tapak J J tu tetap akan ON........


Tahuam tu waw'ai!!!
May be lambat lagi projek tu sebab kerajaan Melaka kada ba duit wayah ni jar!!!
Salang duit pertandingan lukisan nang di adakan di Melaka tahun lapas gin kada tabayar lagi!!! Anak kak ros nang ba kadai tu dapat no.1 bahagian terbuka, hadiah rm3 ribu, sampai wayah ni ranai haja....

*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 59

Back to top Go down

Re: itu ULASAN KAK ROS ini ULASAN GUA!!

Post by Atong on Fri Jul 17, 2009 1:26 pm

gua pon doakan gak

moga moga biz anak kak ros maju

kalu roboh kota jusco

pindah ke sentral!!!

tuan waw boleh rekemen


serius jer ulasan tuan apai!!!!!!




~Atong~rezeki ada dimana mana
atong atong atong

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: itu ULASAN KAK ROS ini ULASAN GUA!!

Post by hasbima@abe on Fri Jul 17, 2009 3:35 pm

ulasan ko

teruskan berforam
jangan ma-angap apa-apa
ni hanya pandapat masing-masing

pendirian kita tanggung jawab kita

hidup bukan karana doa
mati bukan karana sumpah

nang kada baik jagan jadi sa sumpah
salalu manyalumur



What a Face 786lav

hasbima@abe
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15609
Points : 15721
Join date : 13/06/2009
Age : 55
Location : tamaloh

Back to top Go down

Re: itu ULASAN KAK ROS ini ULASAN GUA!!

Post by CTNor on Fri Jul 17, 2009 4:21 pm

Sa sumpah = angoi?

CTNor
Pegawai Waran I
Pegawai Waran I

Posts : 634
Points : 640
Join date : 22/05/2009
Age : 47
Location : Pasir Gudang

Back to top Go down

Re: itu ULASAN KAK ROS ini ULASAN GUA!!

Post by waw on Fri Jul 17, 2009 4:46 pm

*ROSMAH* wrote:[quote=


Tahuam tu waw'ai!!!
May be lambat lagi projek tu sebab kerajaan Melaka kada ba duit wayah ni jar!!!
Salang duit pertandingan lukisan nang di adakan di Melaka tahun lapas gin kada tabayar lagi!!! Anak kak ros nang ba kadai tu dapat no.1 bahagian terbuka, hadiah rm3 ribu, sampai wayah ni ranai haja....[/quote]




ish ....tak kan tak bayar......ni musti ada kasilapan ........

pi laaaaa tanya.....

lepas tu masuk kan komplen kat akhbar MELAKA HARI INI.........

mesti bingkas punya!!!!!!!!

waw
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15974
Points : 16046
Join date : 23/05/2009
Location : di pinggir Selat Melaka

Back to top Go down

Re: itu ULASAN KAK ROS ini ULASAN GUA!!

Post by APAI on Fri Jul 17, 2009 5:21 pm

Atong wrote:



serius jer ulasan tuan apai!!!!!!




~Atong~rezeki ada dimana mana
atong atong atong

tuang attong pong, lagi serius...

Manusia ni makhluk spiritual ciptaan Allah. Tabuat jua nang banjar. Punya suara hati / fitrah / conscience. Ketika fitrah kita menjawab YA kepada kebenaran, sesungguhnya kita mengakui dan mengingati sifat2 Allah. Namun ada kalanya suara hati itu tertutup atau buta untuk melihat nilai2 universal / kebenaran itu. Seringkali manusia mengabaikan pengakuan ini, hingga akhirnya ‘hati’ menjadi buta dan manusia tersesat jalan. Fikiran manusia terbelenggu oleh faktor PRASANGKA, PRINSIP HIDUP, PENGALAMAN, KEPENTINGAN, SUDUT PANDANGAN, PERBANDINGAN dan FANATISME hingga suara hati kebenaran (conscience) tertutup hingga menyebabkan manusia menjadi buta tanpa disedarinya.

esq165

APAI
Lans Koperal
Lans Koperal

Posts : 180
Points : 189
Join date : 22/05/2009
Location : Miri

Back to top Go down

Re: itu ULASAN KAK ROS ini ULASAN GUA!!

Post by Atong on Fri Jul 17, 2009 5:28 pm

tuan apai

tinggi banar to perbincangan

tahap dewa

falsafah bangat

kina orang kadak faham

orang yang besurah pon kadak faham


dimapa pon, syabas tuan apai

berisi sekali pada yang mau mengerti





~Atong~hehehe back to basic to
atong atong atong

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: itu ULASAN KAK ROS ini ULASAN GUA!!

Post by APAI on Fri Jul 17, 2009 5:37 pm

dalam proses untuk Zero Mind Process.

kembali kepada 1 ihsan, 6 rukun iman, 5 rukun islam.

ilmu milik Allah jua.

APAI
Lans Koperal
Lans Koperal

Posts : 180
Points : 189
Join date : 22/05/2009
Location : Miri

Back to top Go down

Re: itu ULASAN KAK ROS ini ULASAN GUA!!

Post by sydhus on Fri Jul 17, 2009 6:01 pm

APAI wrote:dalam proses untuk Zero Mind Process.

kembali kepada 1 ihsan, 6 rukun iman, 5 rukun islam.

ilmu milik Allah jua.

bujur tuh..Apai.!! Tiba suatu saat kaina....samunyaan milik Tuhan nang diinjamakan pada kita neh akan dikembalikan semula padaNya..so janganlah sekali-kali ada sifat "MEMILIKI"....

sydhus
Kapten
Kapten

Posts : 909
Points : 911
Join date : 24/05/2009
Age : 87
Location : kaki langit

Back to top Go down

Re: itu ULASAN KAK ROS ini ULASAN GUA!!

Post by kurenggg on Fri Jul 17, 2009 6:22 pm

Sa sumpah = angoi?


wa x salah pung......
wa jejaraap jerr....

alien

kurenggg
Lans Koperal
Lans Koperal

Posts : 134
Points : 134
Join date : 18/06/2009
Location : Tg Karang

Back to top Go down

Re: itu ULASAN KAK ROS ini ULASAN GUA!!

Post by Sponsored content Today at 7:48 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum