Minyak Nyiur Dara/Minyak Kelapa Dara

Page 2 of 5 Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Minyak Nyiur Dara/Minyak Kelapa Dara

Post by urangbahari on Thu Aug 20, 2009 5:14 pm

Atong, sifat urang wani mimang macam tu' amun dipuji takuriheng panjang panggggg!!!!

Amun digawil mau manumbuk tarus tuuuuuuuu!!!

Amun digayai mau mambalanjai kopi

Amun dijapai anunya mau tadangkak....

Jangan marahlah bawawadaan....

urangbahari
Lans Koperal
Lans Koperal

Posts : 135
Points : 169
Join date : 19/08/2009
Age : 59
Location : Selayang Baru, Batu Caves, Selangor

http://www.bio-asli.com/?id=insan13

Back to top Go down

Re: Minyak Nyiur Dara/Minyak Kelapa Dara

Post by UmaYani/UY on Thu Aug 20, 2009 5:16 pm

bubuh la janda jer dara ker

janji gempaq


~Atong~dah lihat rencana influenza A H1N1 swine flu kat astro
atong atong
atong
gua pengkritik dalaman

macam internal examiner la


~Atong~adusssss salah ayat la puloq
atong atong
atong


Pengkritik dalaman ke... luaran ke...

hati2 saikit...baapik-apik...

Atong hentam urang ikut sesedap rasa je...

ubat miyak kelapa dara tu dah diulah kajian... tahokah...

dikde kana mangana dangan alam misteri...

ya professor Atong....

UmaYani/UY
Brigedier Jeneral
Brigedier Jeneral

Posts : 3505
Points : 3508
Join date : 22/05/2009
Location : Meru, Klang

Back to top Go down

Re: Minyak Nyiur Dara/Minyak Kelapa Dara

Post by maey kambu on Thu Aug 20, 2009 5:21 pm

atong malala saurang jah.



~makaseyyy!!! afro

maey kambu
Sarjan
Sarjan

Posts : 369
Points : 371
Join date : 27/07/2009
Location : 1 malaysia

Back to top Go down

Re: Minyak Nyiur Dara/Minyak Kelapa Dara

Post by Atong on Thu Aug 20, 2009 5:23 pm

wawadaan to no hal

bab yahudi to yang kadak tahan to

kalu lelaki dua tiga bakas deh pang


~Atong~japai japai nei takutan

atong atong atong

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: Minyak Nyiur Dara/Minyak Kelapa Dara

Post by UmaYani/UY on Thu Aug 20, 2009 5:33 pm

[quote="Atong"]wawadaan to no hal

bab yahudi to yang kadak tahan to

kalu lelaki dua tiga bakas deh pang


~Atong~japai japai nei takutan

atong atong atong

mun Atong mawada urang.... kaito pang perasaan urang lain...

ilah Atong bahimat mawada Kak Ros halam...

terkena pada diri sendiri.. baru tau beb...

UmaYani/UY
Brigedier Jeneral
Brigedier Jeneral

Posts : 3505
Points : 3508
Join date : 22/05/2009
Location : Meru, Klang

Back to top Go down

Re: Minyak Nyiur Dara/Minyak Kelapa Dara

Post by urangbahari on Thu Aug 20, 2009 5:43 pm

Atong! amun handak jadi urang wani basurah kana tahan kana sanggah atawa kana kondem. Amun kata jangan banyak basurah ujar paribahasa Malayu 'maludah mandungak kana muha saurang'

Jadi ujar urang Malayu biar 'biar berfikir dahulu baru menulis'...

urangbaharu suka maingatakan

urangbahari
Lans Koperal
Lans Koperal

Posts : 135
Points : 169
Join date : 19/08/2009
Age : 59
Location : Selayang Baru, Batu Caves, Selangor

http://www.bio-asli.com/?id=insan13

Back to top Go down

Re: Minyak Nyiur Dara/Minyak Kelapa Dara

Post by Atong on Thu Aug 20, 2009 6:36 pm

biasak la tuan bahari

tapuk banyuk diidang leiii


~Atong~blom asap guna ayat yahudi nasrani majusi setani lagik


atong atong atong

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Panulis Kana Halus wan Lancar Bahasanya..

Post by urangbahari on Thu Aug 20, 2009 7:08 pm

Sapanjang ulun jadi panulis bebas ni, lawati ha di mana haja tahaga tulisan ulun santiasa tarpalihara (maksudnya sasuka hati manyambat wan galaran yang kurang manis) sababnya ada kasan lain disabalik ungkapan yang kurang enak didangar..

Apa pun mungkin, marah jadi punca takaluar ayat-ayat yang kurang sasuai tu'..
Yang kana aib tu kana tarima dangan 'berhemat' jangan tahambur ayat nang kasar, kurang manis sabab urang nang kada suka, ungkapan tu jadi bahan marah..

urangbahari - suka maingati

urangbahari
Lans Koperal
Lans Koperal

Posts : 135
Points : 169
Join date : 19/08/2009
Age : 59
Location : Selayang Baru, Batu Caves, Selangor

http://www.bio-asli.com/?id=insan13

Back to top Go down

Re: Minyak Nyiur Dara/Minyak Kelapa Dara

Post by Atong on Thu Aug 20, 2009 7:12 pm

kalu ikut bapak gue

timpas lawannya timpas

tumbok lawannya tumbok

bom lawannya bom

ayat lawannya ayat power


~Atong~ditiwas kadak rungkang ditimpas kada pagat menyelam kadak lemas



atong atong atong atong atong atong

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Handak Jadi Hero bulih..

Post by urangbahari on Thu Aug 20, 2009 7:25 pm

Ulun bakisah pasal carita taguh wan handal ni, wayahini kada hingkat diamalakan lagi. Dunia sudah baubah banyak, ada carita urang Banjar di Banjarmasin mangaku taguh, kabal manjadi askar di Irian Jaya mambuka baju minta ditimbak, hancur awak maknanya ilmu taguh sudah kada sasuai lagi wayahini.

Anak ulun jadi ahli PEKIDA, wah! mula-mula jadi ahli sahingga jadi abang bukan main hibat, tolong urang ni tolong urang tu, bakalahi sana bakalahi sini. Satu hari Allah handak maingatakan urang hibat wan takabur, Allah uji hilang cakahnya.

Wayahini 'geng ramai' kabal, taguhkah amun nang datang satu lawan lima, rasanya kada sanggup mahadangi, amun dihadang mimang handak mati capat...

urangbahari - suka manangati


Last edited by urangbahari on Thu Aug 20, 2009 7:26 pm; edited 1 time in total (Reason for editing : wrong word)

urangbahari
Lans Koperal
Lans Koperal

Posts : 135
Points : 169
Join date : 19/08/2009
Age : 59
Location : Selayang Baru, Batu Caves, Selangor

http://www.bio-asli.com/?id=insan13

Back to top Go down

Re: Minyak Nyiur Dara/Minyak Kelapa Dara

Post by utoh-Q8 on Thu Aug 20, 2009 7:27 pm



Salam nu kulaan barataan;

Aku hanyar ja mamandir di siya.... kada pati nandu kulaan barataan....

Sahibar mandarasi surah ja.....

Pohon tu amun di baja e ....umai

Amun di racun mati......

Kaitu jua silaturrahim.....

Salam nu Kulaan Barataan....

Selamat Menyambut Ramadhan Yang Mubarak...

ALLAH KAREEM....

utoh-Q8
Mejar
Mejar

Posts : 1350
Points : 1359
Join date : 16/08/2009
Location : Q8-->Turkmenistan-->Saudi Arabia--->Cambodia--->Miri Sarawak

Back to top Go down

Re: Minyak Nyiur Dara/Minyak Kelapa Dara

Post by urangbahari on Fri Aug 21, 2009 7:22 am

Amun ada nang amuman tabaca kisah ulun ni, lakasi manalipon. Ujar kisah nang ampunya surah, minyak nyiur dara ni sudah diuji, bulih mambantu maningkatakan kuasa 'bersama' bibinian tarutama jenis power 31 ditambah wan produk baru 'brutal'.

Ujar nang ampunya pandiran, tahan dan batahan sampai 3 (tiga jam) ditambah lagi wan kopi minyak nyiur lagi extra power..

Jadi amun handak mancuba (mambuang duit) bahasa kasarnya jangan batangguh handak mancuba layari ha http://www.bio-asli.com/?id=insan13

Ulun mangngempen cara mancuba cara iklas wan jujur. HUBUNGI HA AMUN HANDAK TAHU LABIH LANJUT 013-326 7072

Ujar urang tuha-tuha 'seks' tu antara nikmat nang kada hingkat atawa kada kawa digambarakan wan fikiran..

Bujur kada!!!

urangbahari - mamadahi

urangbahari
Lans Koperal
Lans Koperal

Posts : 135
Points : 169
Join date : 19/08/2009
Age : 59
Location : Selayang Baru, Batu Caves, Selangor

http://www.bio-asli.com/?id=insan13

Back to top Go down

Re: Minyak Nyiur Dara/Minyak Kelapa Dara

Post by waw on Fri Aug 21, 2009 4:22 pm

he he he strategi bisness tu.......


sapatut nya nang tuha mancari andika.........

waw
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15974
Points : 16046
Join date : 23/05/2009
Location : di pinggir Selat Melaka

Back to top Go down

Re: Minyak Nyiur Dara/Minyak Kelapa Dara

Post by Atong on Fri Aug 21, 2009 7:17 pm

urangbahari wrote:Amun ada nang amuman tabaca kisah ulun ni, lakasi manalipon. Ujar kisah nang ampunya surah, minyak nyiur dara ni sudah diuji, bulih mambantu maningkatakan kuasa 'bersama' bibinian tarutama jenis power 31 ditambah wan produk baru 'brutal'.

Ujar nang ampunya pandiran, tahan dan batahan sampai 3 (tiga jam) ditambah lagi wan kopi minyak nyiur lagi extra power..

Jadi amun handak mancuba (mambuang duit) bahasa kasarnya jangan batangguh handak mancuba layari ha http://www.bio-asli.com/?id=insan13

Ulun mangngempen cara mancuba cara iklas wan jujur. HUBUNGI HA AMUN HANDAK TAHU LABIH LANJUT 013-326 7072

Ujar urang tuha-tuha 'seks' tu antara nikmat nang kada hingkat atawa kada kawa digambarakan wan fikiran..

Bujur kada!!!

urangbahari - mamadahi

you can manipulate everything for marketing purposes, the most common things being women and sex. up to the people to take or not to take the bait


~Atong~fair and square
atong atong atong

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: Minyak Nyiur Dara/Minyak Kelapa Dara

Post by *ROSMAH* on Sat Aug 22, 2009 4:41 pm

[quote="UmaYani/UY"]
Atong wrote:wawadaan to no hal

bab yahudi to yang kadak tahan to

kalu lelaki dua tiga bakas deh pang


~Atong~japai japai nei takutan

atong atong atong

mun Atong mawada urang.... kaito pang perasaan urang lain...

ilah Atong bahimat mawada Kak Ros halam...

terkena pada diri sendiri.. baru tau beb...



Orang nang kayak itu bukan nya penyokong yahudi tapi pahatian nang kayak yahudi UY'ai..
Kak ros memang ma anggap sampai ka mati..
Orang nang kayak itu jangan di hirani Orang Bahari'ai..
Perasaan nya inya pang nang harat, sugih,pintar, ba palajaran, ba ilmu wan saraba tahu..
Jadi amun malihat orang lain ni randah pang martabat nya, hina di pandangan mata nya, bunggul, kolot, kada ba palajaran, percaya awan hantu2 wan sa raba nya lah..
Bukan kak ros haja nang ma anggap, banyak lagi nang lain.

Ka turunan Misha dari Al Gusti Al Banjari, katurunan raja2 banjar wan ulama2 di banjar, ada kah kada tahu di habu hayau orang alih2 inya manyambat *jinkah gusti tu* jar!
Baik jua imbah tu banyak nang manarangakan..

Amun waw lagiam! kisah duit ba gulung..
Sa tahu kak ros duit kayaitu gasan pipikat atau syarat orang ba niaga, bukan kita handak manuhanakan duit tu! rajaki memang di tangan tuhan, ada usaha ada lah rajaki, kada salah amun gasan sisimpanan syarat ba niaga.. Tapi masing2 tagak2 manghantam! nang a'anuman nya lah, kadada rasa hormat anu nang tuhak nya langsung.. Cuba Orang Bahari silak ha' intang Mari malawat Melaka..

Tu nang kak ros sarik amun ada nang ma a'aur di thread andih kak ros, kita ba pandiran sa bujuran nya, kadada rasa iri hati wan dengki! kak ros katuju ba carita, kadada niat handak ba kalahi ba musuhan tapi aur kana hantam haja, siapa nang kada sarek! amun ba huhulutan atau ba gagayaan tu lain cara nya, kak ros boleh tarima tapi ni di hantam wan di perli, walau sabar kayapa gin ka lawasan nya bungkas jua'ai amun hari2 di perli! kayak Uma Yani kan?

Amun anggaran manyakati hati orang, jangan ma halipuput di thread orang! olah thread surang.. Kak ros gin asa garigitan mambaca, asaan luko sanang handak *man dua tiga bakas pang anu orang, amun lalaki*.. Muntung surang dahulu nang di *pang*! amun kada karana muntung tu orang kada sarek! Amun bibini gin tantu malawan amun di *Pang*walau pun awan muntung.

Bulan2 puasa ba mamai, ba rilaan.. lol!

*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 59

Back to top Go down

Re: Minyak Nyiur Dara/Minyak Kelapa Dara

Post by Atong on Sat Aug 22, 2009 6:34 pm

salam!!!

hehehe panjang gak mamai

gue posa hari nei huhuhu

kurang cakap banyak ibadat


~Atong~hushul zan, nabi pon ampunkan umat
atong atong atong

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: Minyak Nyiur Dara/Minyak Kelapa Dara

Post by Amat Abon on Mon Aug 24, 2009 3:49 pm

maafkan kut.............
manusia tak dak sifat pengampun, itu milik Allah
manusia setakat memaafkan

Jagalah perhubungan sesama manusia / khablum minannas

salah satu jambatan ke syurga selain khablom minallah

Amat Abon
Leftenan Kolonel
Leftenan Kolonel

Posts : 1608
Points : 1635
Join date : 22/05/2009
Location : Bandar Bukit Mahkota

http://www.palmoilnursery.com

Back to top Go down

Re: Minyak Nyiur Dara/Minyak Kelapa Dara

Post by Atong on Mon Aug 24, 2009 4:28 pm

boleh gak kot

Allah maha penyayang

maknusia penyayang

Allah maha mengasihani

maknusia mengasihani


tak tau ler duli yang maha mulia


~Atong~sifat 20 kena selalu dikaji
atong atong atong

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: Minyak Nyiur Dara/Minyak Kelapa Dara

Post by Amat Abon on Mon Aug 24, 2009 4:39 pm

bujur tong gai

fahami sifat 20

palajari hadis 40

Amat Abon
Leftenan Kolonel
Leftenan Kolonel

Posts : 1608
Points : 1635
Join date : 22/05/2009
Location : Bandar Bukit Mahkota

http://www.palmoilnursery.com

Back to top Go down

Re: Minyak Nyiur Dara/Minyak Kelapa Dara

Post by *ROSMAH* on Mon Aug 24, 2009 4:58 pm

Amat Abon wrote:maafkan kut.............
manusia tak dak sifat pengampun, itu milik Allah
manusia setakat memaafkan

Jagalah perhubungan sesama manusia / khablum minannas

salah satu jambatan ke syurga selain khablom minallah

Maaf kah ampun kah, apa2lah...
Hudah banyak kali kak ros maafakan tapi paguni haja lagi ma olah ka salahan nang sama!!!
Sanang bangat amun kayak itu!!
Imbah hantam2 perli2, kutuk2, hina2! inta maaf...
Amun saurang jua kana hantam kayak kak ros, apa rasa????
Fikir lah... kak ros masuk ka sia ikhlas hati handak ba carita, tapi kada hingkat ba canggol, ada haja nang kada kana...
Apa ka salahan kak ros, kak ros gin kada tahu?

*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 59

Back to top Go down

Re: Minyak Nyiur Dara/Minyak Kelapa Dara

Post by Atong on Mon Aug 24, 2009 5:24 pm

tolo tolo tolo

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: Minyak Nyiur Dara/Minyak Kelapa Dara

Post by mishaannur on Mon Aug 24, 2009 5:48 pm

ayukkk...tak tahuuuu...ayukkkk...atonggggg... Twisted Evil

mishaannur
Mejar
Mejar

Posts : 1371
Points : 1392
Join date : 22/05/2009
Age : 40
Location : Kuala Lumpur,Malaysia

Back to top Go down

Re: Minyak Nyiur Dara/Minyak Kelapa Dara

Post by Atong on Mon Aug 24, 2009 9:09 pm

tolo tolo tolo

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: Minyak Nyiur Dara/Minyak Kelapa Dara

Post by mishaannur on Tue Aug 25, 2009 10:07 am

ditatak ikongnya toh kak ros sai.....
mambari sarek hajakkk....
ilatnya sakali ditatak maram hak kada bailon lagih....


kehkehkeh.....macal nar atong habang nih... tolo

mishaannur
Mejar
Mejar

Posts : 1371
Points : 1392
Join date : 22/05/2009
Age : 40
Location : Kuala Lumpur,Malaysia

Back to top Go down

Re: Minyak Nyiur Dara/Minyak Kelapa Dara

Post by Atong on Tue Aug 25, 2009 12:58 pm

haratnya hendak menatak misya nei

selagi jerijik kawak mengatik ngeh ngeh ngeh


~Atong~baharik macal waheni pagunai
atong atong atong

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: Minyak Nyiur Dara/Minyak Kelapa Dara

Post by Sponsored content Today at 10:20 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 5 Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum