EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Page 7 of 8 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by UmaYani/UY on Fri Nov 12, 2010 9:21 am

Sesetengah nikmat itu hanya datang sekali, tetapi bersyukur kena selalu.


Ada sepasang suami isteri yang hidup bahagia.
Tidak ada kurangnya bagi pasangan yang dilimpahi dengan kemewahan ini kecuali satu,
mereka tidak punya anak walaupun telah lama berumah tangga. Sering mereka
bercerita tentang betapa indahnya hidup sekiranya punya seorang anak
penyejuk mata. Rasa ini bergolak hebat apabila melihat kepada jiran
sekeliling yang sentiasa riuh rendah dengan bunyi hilai ketawa anak-anak,
kadang-kadang tangisan nyaring.

Apa yang menarik tentang pasangan Mr. & Mrs. Perfect ini:

Susun atur dalaman rumah mereka yang rapi, kekemasan sentiasa
pada tahap maksimum dan semua benda mesti berjalan seperti yang dirancang
dan dijadualkan. Rutin hidup mereka semuanya berjalan seperti dalam
catatan diari dalam kerapian tahap tinggi. Nota semakan kerja rumah
tergantung pada peti ais, pada white board pula senarai semakan
keberkesanan, perancangan pula dalam buku management tersendiri. Dengan
tekun semua ini diulang-ulang saban hari, minggu dan tahun.


Pada satu hari yang indah, si isteri bergegas memberitahu
jiran tetangga berita gembira yang dikongsi bersama dengan sambutan
syukur hampir seluruh kawasan kejiranan berhampiran. Menurut doktor, dia
bakal menimang cahaya mata. Kegembiraan jelas terpancar pada pasangan
ini, ucapan tahniah datang mencurah-curah.


Begitu pantas masa berlalu. Akhirnya sampailah saat yang
mendebarkan, anak yang ditunggu dilahirkan dengan selamat. Bayi lelaki
comel ini benar-benar memberi sinar pelengkap kasih sayang di dalam rumah
itu.


Tiga tahun berlalu, anak lelaki ini membesar dengan sihat dan
subur, sesubur perhatian dan belaian daripada ayah dan ibu. Namun berlaku
sesuatu yang tidak diduga oleh ibunya selama ini. Anak lelaki ini
mempunyai perangai yang seratus peratus berbeza dengan sikap ibunya.
Kalau ibunya sangat kemas, anak lelaki ini akan mengeromot segalanya.
Rumah yang selama ini kemas teratur sering kali bertukar wajah menjadi
seperti lepas perang, kena penangan anak ini. Keadaan tidak terkawal,
anak ini mungkin telah dimanjakan berlebihan.


Si ibu merintih derita. Apa yang berlaku ini bertentangan
sama sekali dengan kanun dirinya. Semua mesti sempurna! Sampai pada tahap
ini si ibu selalu terlanjur cakap bahawa mempunyai anak sebenarnya satu
kesilapan. Anak bukan penyejuk mata sebaliknya peragut ketenangan.


Bagi mendidik si anak, si ibu terpaksa menggunakan sedikit
kekerasan, cubit, rotan dan meminta dia berikrar untuk tidak
mengulanginya kembali.


"Mama, abang minta maaf ... Abang tak akan ulang lagi."
Itulah
ungkapan yang diajar setiap kali kesalahan dibuat.


Satu lagi tabiat yang pelik bagi anak ini ialah dia akan
mengoyak kertas yang dijumpainya dan dibiarkan bersepah merata-rata.
Cubitan dan kemarahan tidak berjaya mengubah tingkah lakunya, dia masih
dengan tabiat menyepah-nyepah, kemudian rumah jadi bingit dengan leteran
dan bahang kemarahan ibu. Begitulah yang sering berlaku.


Pada suatu hari si ibu bergegas mengemaskan rumah kerana
kawan lamanya bakal datang melawat. Dia ke dapur memasak hidangan kepada
tetamu yang bakal datang.


Bila dia membawa makanan untuk dihidangkan, alangkah
terkejutnya apabila dia melihat ruang tamu bersepah, sofa tunggang
langgang dan koyakan kertas bertabur di mana-mana.


"Abang ... mari sini!!" Jerit si ibu memanggil anaknya lebih
kuat daripada biasa. Kemarahannya mencecah siling kesabaran dan membakar
rentung ladang hemahnya.


Si anak ketakutan lalu lari meluru ke arah pintu. Si ibu
mengejar dari belakang. Nafasnya tertahan-tahan menahan marah.. Kaki anak
melangkah keluar dari rumahdengan larian deras. Sesaat dia telah berada
di hadapan pagar.


Tiba-tiba terdengar satu bunyi hentaman keras. Larian ibu
terhenti. Wajah terasa basah terpercik sesuatu. Dia terpaku ... Alangkah
terkejutnya apabila melihat anaknya menggelupur kesakitan berhampiran
longkang besar di tepi rumahnya. Basah di muka tadi rupanya adalah darah
anaknya.


Dia tidak mempedulikan lagi pada kereta yang melanggar, dia
meluru mendapatkan anak dan merangkulnya. Darah merah ada di mana-mana,
dada anak berombak-ombak, tubuh kekejangan, terdengar bunyi rengekan
menahan sembilu kesakitan yang amat. Tanpa berlengah dia terus memandu
keretanya, anak diletakkan ke atas ribanya, tubuhnya kini dibasahi darah
merah segar anaknya, dia terus memecut laju ke hospital.


"Ya Allah ... tolonglah selamatkan anakku ini." Doanya dalam
raungan kuat sambil memandu laju. Hon dibunyikan bertalu-talu minta
laluan daripada pemandu lain.


"Ya Allah ... aku tahu aku gagal menjadi seorang ibu yang
baik
tetapi aku memohon sekali ini ... Ya Allah selamatkanlah anakku ini."


Air matanya bercucuran dengan deras menitis, tumpah dan
bergaul dengan darah merah anaknya. Perjalanan terasa begitu jauh dalam
keadaan begini. Nafas anak tercungap-cungap. Dari mulut, hidung juga
telinga darah terus mengalir begitu deras. Si anak bergelut dengan
kesakitan, dada berombak kuat, setiap kali dia membuka mulutnya darah
bercucuran keluar.


Anak seperti ingin menuturkan sesuatu, ibu menangis
semahunya.


"Mama maafkan abang ..." Ungkapannya sukar ... tersekat-sekat
kerana kesakitan itu.


"... Abang janji tak akan buat lagi."


Itulah ucapan yang selalu dituturkan apabila ibunya marah.
Ibu memegang mulut anak, hatinya menangis. Bukan ini yang ibu mahu
dengar.


Sebaik sampai di hospital, anak dikejarkan ke bahagian
kecemasan. Ibu menunggu di luar, dia membuat panggilan kepada suami dan
mengurus segala prosedur yang patut. Dengan baju dipenuhi darah tanpa
merasa malu pada orang sekeliling yang melihatnya, dia menangis sekuat
hati, rasa sesal mengasak kuat segenap ruang hatinya.


"Ya Allah berilah aku peluang kedua untuk menjadi seorang ibu
yang baik, aku sedar akan kesalahanku ..."


"Ya Allah selamatkanlah anakku hari ini ..."


Doa tidak pernah putus dari bibirnya dengan permohonan
setulus-tulusnya kepada tuhan.


Setelah lama menunggu, tiba-tiba doktor keluar. Bebola
matanya merenung penuh pengharapan pada doktor.


"Puan, maafkan ... Kami telah cuba melakukan yang terbaik."
Patah bicara doktor satu-satu menyusun kalimah.


"Anak puan ... Telah meninggal dunia."


Hanya itu yang mampu dituturkan, walaupun selalu tetapi tetap
sukar untuk menjelaskannya kepada ibu ini.


Dunia terasa seperti pasir jerlus yang menyedut dengan deras
ke dalam, kepingan langit sekeping-sekeping menghempas ubun-ubun
kepalanya. Alangkah sakitnya hakikat ini. Dalam tangisan berderai, dia
meluru dan merangkul sekujur tubuh anaknya dengan mata tertutup rapat,
kesakitan telah tiada bersama nafasnya yang berangkat pergi buat
selama-lamanya.


"Anak ... Kamu tidak mendapat apa yang sepatutnya ibu berikan
di sepanjang perjalanan pendekmu ini ..."


Ibu mencium semahu-mahunya. Namun wajah itu hanya kaku,
dingin sekali.


Jenazahnya kemudian diuruskan sehingga selesai sempurna.
Malam itu apabila lampu tidur dimatikan dan kawasan kejiranan sunyi, ibu
keluar ke kawasan tong sampah di hadapan rumah. Dia menyelongkar sampah
semalam mencari koyakan kertas anaknya. Malam itu di ruang tamu rumahnya
penuh koyakan kertas yang ditaburkan.


Dengan nada lemah sekali bersama lelehan air mata hangat ibu
berkata, "Alangkah indah andainya ini yang ibu lihat pada setiap hari di
sepanjang hidup ini."


"Ibu rindu kepadamu ... Ibu rindu kepada nakalmu ... Ibu
rindu
pada koyakan kertas ini, tetapi kenapa ibu buta tentangnya selama ini?"


Tangisan hanya saksi bisu dengan irama tersendiri, namun
hakikat yang terpaksa direngguk ialah semua itu tidak boleh diulang lagi.
Anak comel itu tidak akan pulang lagi ke rumah sampai bila-bila.


**********


Benar, sesetengah nikmat itu hanya datang sekali, kerana itu
nikmati dan syukurilah, bersyukurlah sentiasa.


Amat malang kerana kita selalu sedar dan menghargai sesuatu,
hanya selepas nikmat itu terlerai daripada genggaman.

UmaYani/UY
Brigedier Jeneral
Brigedier Jeneral

Posts : 3505
Points : 3508
Join date : 22/05/2009
Location : Meru, Klang

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by hasbima@abe on Fri Nov 12, 2010 9:56 am

Benar, sesetengah nikmat itu hanya datang sekali, kerana itu
nikmati dan syukurilah, bersyukurlah sentiasa.


Amat malang kerana kita selalu sedar dan menghargai sesuatu,
hanya selepas nikmat itu terlerai daripada genggaman..

Post by:-
UmaYani/UY
Mejar Jeneral

Tarima kasih...bujur banar

syukurilah, bersyukurlah sentiasa.











hasbima@abe
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15609
Points : 15721
Join date : 13/06/2009
Age : 55
Location : tamaloh

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by UmaYani/UY on Fri Nov 12, 2010 10:41 am

Ako dah berapa kali baca kisah tu, magun haje manitis ayak mata...

kaganangan...kadang2 anak2 ulah salah sikit je, lakas mambihau...






UmaYani/UY
Brigedier Jeneral
Brigedier Jeneral

Posts : 3505
Points : 3508
Join date : 22/05/2009
Location : Meru, Klang

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by sydhus on Fri Nov 12, 2010 3:09 pm

[quote="UmaYani/UY"]Ako dah berapa kali baca kisah tu, magun haje manitis ayak mata...

kaganangan...kadang2 anak2 ulah salah sikit je, lakas mambihau...


Hidup ini kan satu pusingan....wayah disareki umak maulah rumah kaya tongkang pecah..dah ganal neh bekelurga sendiri Turn anak2 pulang...so kalau anak-anak menyepah kat rumah tuh Join skali pastu kemas same2....huhuhu....barelaaanlaaah....


Very Happy

sydhus
Kapten
Kapten

Posts : 909
Points : 911
Join date : 24/05/2009
Age : 87
Location : kaki langit

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by hasbima@abe on Fri Nov 12, 2010 8:43 pm

manyasal dahulu pandapatan

manyasal kamudian kada baguna

hasbima@abe
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15609
Points : 15721
Join date : 13/06/2009
Age : 55
Location : tamaloh

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by UmaYani/UY on Mon Jan 10, 2011 4:47 pm


11 Jenis Manusia Didoa Malaikat

PERCAYA kepada malaikat adalah antara rukun iman. Ada malaikat yang ditugaskan berdoa kepada makhluk manusia dan sudah tentu seseorang yang didoakan malaikat mendapat keistimewaan. Dalam hidup, kita sangat memerlukan bantuan rohani dalam menghadapi ujian yang kian mencabar. Bantuan dan sokongan malaikat sangat diperlukan.Kali ini penulis ingin menyenaraikan antara jenis manusia yang akan menerima doa malaikat. Ketika itulah sewaktu kita menghadapi masalah, kerumitan, keperluan dan bimbingan, bukan saja kita perlukan kekuatan doa dari lidah, tetapi juga sokongan malaikat.
Antara orang yang mendapat doa malaikat ialah:
1. Orang yang tidur dalam keadaan bersuci.
Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Sesiapa yang tidur dalam keadaan suci, malaikat akan bersamanya di dalam pakaiannya. Dia tidak akan bangun hingga malaikat berdoa: “Ya Allah, ampunilah hamba-Mu si fulan kerana tidur dalam keadaan suci.”

2. Orang yang sedang duduk menunggu waktu solat.
Rasulullah s.a.w bersabda maksudnya: “Tidaklah salah seorang antara kalian yang duduk menunggu solat, selama ia berada dalam keadaan suci, kecuali kalangan malaikat akan mendoakannya: ‘Ya Allah, ampunilah ia. Ya Allah sayangilah ia.’”


3. Orang yang berada di saf depan solat berjemaah.
Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Sesungguhnya Allah dan kalangan malaikat-Nya berselawat ke atas (orang) yang berada pada saf depan.”

4. Orang yang menyambung saf pada solat berjemaah (tidak membiarkan kekosongan di dalam saf).
Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Sesungguhnya Allah dan kalangan malaikat selalu berselawat kepada orang yang menyambung saf.”
5. Kalangan malaikat mengucapkan ‘amin’ ketika seorang imam selesai membaca al-Fatihah.
Rasulullah s.a.w bersabda maksudnya: “Jika seorang imam membaca…(ayat terakhir al-Fatihah sehingga selesai), ucapkanlah oleh kamu ‘aamiin’ kerana sesiapa yang ucapannya itu bertepatan dengan ucapan malaikat, dia akan diampuni dosanya yang lalu.”

6. Orang yang duduk di tempat solatnya selepas melakukan solat.
Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Kalangan malaikat akan selalu berselawat kepada satu antara kalian selama ia ada di dalam tempat solat, di mana ia melakukan solat.”

7. Orang yang melakukan solat Subuh dan Asar secara berjemaah.
Rasulullah s.a.w bersabda maksudnya: “Kalangan malaikat berkumpul pada saat solat Subuh lalu malaikat (yang menyertai hamba) pada malam hari (yang sudah bertugas malam hari hingga Subuh) naik (ke langit) dan malaikat pada siang hari tetap tinggal.
“Kemudian mereka berkumpul lagi pada waktu solat Asar dan malaikat yang ditugaskan pada siang hari (hingga solat Asar) naik (ke langit) sedangkan malaikat yang bertugas pada malam hari tetap tinggal lalu Allah bertanya kepada mereka: “Bagaimana kalian meninggalkan hamba-Ku?”
Mereka menjawab: ‘Kami datang sedangkan mereka sedang melakukan solat dan kami tinggalkan mereka sedangkan mereka sedang melakukan solat, ampunilah mereka pada hari kiamat.’”

8. Orang yang mendoakan saudaranya tanpa pengetahuan orang yang didoakan.
Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Doa seorang Muslim untuk saudaranya yang dilakukan tanpa pengetahuan orang yang didoakannya adalah doa yang akan dikabulkan. Pada kepalanya ada seorang malaikat yang menjadi wakil baginya, setiap kali dia berdoa untuk saudaranya dengan sebuah kebaikan, malaikat itu berkata ‘aamiin dan engkau pun mendapatkan apa yang ia dapatkan.’”


9. Orang yang membelanjakan harta (infak).
Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Tidak satu hari pun di mana pagi harinya seorang hamba ada padanya kecuali dua malaikat turun kepadanya, satu antara kedua-duanya berkata: ‘Ya Allah, berikanlah ganti bagi orang yang berinfak…’ ”

10. Orang yang sedang makan sahur.
Rasulullah s.a.w bersabda maksudnya: “Sesungguhnya Allah dan kalangan malaikat-Nya berselawat kepada orang yang sedang makan sahur.”

11. Orang yang sedang menjenguk (melawat) orang sakit.
Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Tidaklah seorang mukmin menjenguk saudaranya kecuali Allah akan mengutus 70,000 malaikat untuknya yang akan berselawat kepadanya di waktu siang hingga petang dan di waktu malam hingga Subuh...”

Itulah antara mereka yang mendapat doa malaikat. WAllahu’alam.Semoga kita termasuk dan tersenarai sama. InsyaAllah






UmaYani/UY
Brigedier Jeneral
Brigedier Jeneral

Posts : 3505
Points : 3508
Join date : 22/05/2009
Location : Meru, Klang

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by hasbima@abe on Mon Jan 10, 2011 4:48 pm

UmaYani/UY wrote:
11 Jenis Manusia Didoa Malaikat

PERCAYA kepada malaikat adalah antara rukun iman. Ada malaikat yang ditugaskan berdoa kepada makhluk manusia dan sudah tentu seseorang yang didoakan malaikat mendapat keistimewaan. Dalam hidup, kita sangat memerlukan bantuan rohani dalam menghadapi ujian yang kian mencabar. Bantuan dan sokongan malaikat sangat diperlukan.Kali ini penulis ingin menyenaraikan antara jenis manusia yang akan menerima doa malaikat. Ketika itulah sewaktu kita menghadapi masalah, kerumitan, keperluan dan bimbingan, bukan saja kita perlukan kekuatan doa dari lidah, tetapi juga sokongan malaikat.
Antara orang yang mendapat doa malaikat ialah:
1. Orang yang tidur dalam keadaan bersuci.
Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Sesiapa yang tidur dalam keadaan suci, malaikat akan bersamanya di dalam pakaiannya. Dia tidak akan bangun hingga malaikat berdoa: “Ya Allah, ampunilah hamba-Mu si fulan kerana tidur dalam keadaan suci.”

2. Orang yang sedang duduk menunggu waktu solat.
Rasulullah s.a.w bersabda maksudnya: “Tidaklah salah seorang antara kalian yang duduk menunggu solat, selama ia berada dalam keadaan suci, kecuali kalangan malaikat akan mendoakannya: ‘Ya Allah, ampunilah ia. Ya Allah sayangilah ia.’”


3. Orang yang berada di saf depan solat berjemaah.
Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Sesungguhnya Allah dan kalangan malaikat-Nya berselawat ke atas (orang) yang berada pada saf depan.”

4. Orang yang menyambung saf pada solat berjemaah (tidak membiarkan kekosongan di dalam saf).
Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Sesungguhnya Allah dan kalangan malaikat selalu berselawat kepada orang yang menyambung saf.”
5. Kalangan malaikat mengucapkan ‘amin’ ketika seorang imam selesai membaca al-Fatihah.
Rasulullah s.a.w bersabda maksudnya: “Jika seorang imam membaca…(ayat terakhir al-Fatihah sehingga selesai), ucapkanlah oleh kamu ‘aamiin’ kerana sesiapa yang ucapannya itu bertepatan dengan ucapan malaikat, dia akan diampuni dosanya yang lalu.”

6. Orang yang duduk di tempat solatnya selepas melakukan solat.
Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Kalangan malaikat akan selalu berselawat kepada satu antara kalian selama ia ada di dalam tempat solat, di mana ia melakukan solat.”

7. Orang yang melakukan solat Subuh dan Asar secara berjemaah.
Rasulullah s.a.w bersabda maksudnya: “Kalangan malaikat berkumpul pada saat solat Subuh lalu malaikat (yang menyertai hamba) pada malam hari (yang sudah bertugas malam hari hingga Subuh) naik (ke langit) dan malaikat pada siang hari tetap tinggal.
“Kemudian mereka berkumpul lagi pada waktu solat Asar dan malaikat yang ditugaskan pada siang hari (hingga solat Asar) naik (ke langit) sedangkan malaikat yang bertugas pada malam hari tetap tinggal lalu Allah bertanya kepada mereka: “Bagaimana kalian meninggalkan hamba-Ku?”
Mereka menjawab: ‘Kami datang sedangkan mereka sedang melakukan solat dan kami tinggalkan mereka sedangkan mereka sedang melakukan solat, ampunilah mereka pada hari kiamat.’”

8. Orang yang mendoakan saudaranya tanpa pengetahuan orang yang didoakan.
Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Doa seorang Muslim untuk saudaranya yang dilakukan tanpa pengetahuan orang yang didoakannya adalah doa yang akan dikabulkan. Pada kepalanya ada seorang malaikat yang menjadi wakil baginya, setiap kali dia berdoa untuk saudaranya dengan sebuah kebaikan, malaikat itu berkata ‘aamiin dan engkau pun mendapatkan apa yang ia dapatkan.’”


9. Orang yang membelanjakan harta (infak).
Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Tidak satu hari pun di mana pagi harinya seorang hamba ada padanya kecuali dua malaikat turun kepadanya, satu antara kedua-duanya berkata: ‘Ya Allah, berikanlah ganti bagi orang yang berinfak…’ ”

10. Orang yang sedang makan sahur.
Rasulullah s.a.w bersabda maksudnya: “Sesungguhnya Allah dan kalangan malaikat-Nya berselawat kepada orang yang sedang makan sahur.”

11. Orang yang sedang menjenguk (melawat) orang sakit.
Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Tidaklah seorang mukmin menjenguk saudaranya kecuali Allah akan mengutus 70,000 malaikat untuknya yang akan berselawat kepadanya di waktu siang hingga petang dan di waktu malam hingga Subuh...”

Itulah antara mereka yang mendapat doa malaikat. WAllahu’alam.Semoga kita termasuk dan tersenarai sama. InsyaAllah






mudahan diberikan taufiq hagan mangarjakan amalan tu

hasbima@abe
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15609
Points : 15721
Join date : 13/06/2009
Age : 55
Location : tamaloh

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by Atong on Tue Jan 11, 2011 3:44 pm

ulon dapat email mengarut

ada ker dapat 100 juta pound

wow!!!!

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by hasbima@abe on Tue Jan 11, 2011 8:41 pm

ulun lagi-am ada diang handak dating picak

hasbima@abe
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15609
Points : 15721
Join date : 13/06/2009
Age : 55
Location : tamaloh

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by UmaYani/UY on Wed Jan 12, 2011 9:22 am

diyang picak ajak dating?

advance diyang tu leh...

UmaYani/UY
Brigedier Jeneral
Brigedier Jeneral

Posts : 3505
Points : 3508
Join date : 22/05/2009
Location : Meru, Klang

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by hasbima@abe on Wed Jan 12, 2011 12:21 pm

UmaYani/UY wrote:diyang picak ajak dating?

advance diyang tu leh...

diyang tu lanjik sikit....

hasbima@abe
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15609
Points : 15721
Join date : 13/06/2009
Age : 55
Location : tamaloh

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by Atong on Wed Jan 12, 2011 3:28 pm

jangan layanz diang picak lagi lanjik to


Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by hasbima@abe on Wed Jan 12, 2011 5:27 pm

Atong wrote:jangan layanz diang picak lagi lanjik to


taga abe pulang nang asa garigitan

hasbima@abe
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15609
Points : 15721
Join date : 13/06/2009
Age : 55
Location : tamaloh

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by Atong on Thu Jan 13, 2011 8:41 am

dasar kadak cukup dua andikak

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by UmaYani/UY on Thu Jan 13, 2011 8:47 am

Atong wrote:dasar kadak cukup dua andikak

heih asa garingitan mandangar surahan Abe tu...


UmaYani/UY
Brigedier Jeneral
Brigedier Jeneral

Posts : 3505
Points : 3508
Join date : 22/05/2009
Location : Meru, Klang

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by waw on Thu Jan 13, 2011 12:06 pm



ha ha ha

ada urang ma inta jasa baik ku


agar manjadi "Cina Buta".....ala hai

waw
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15974
Points : 16046
Join date : 23/05/2009
Location : di pinggir Selat Melaka

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by UmaYani/UY on Thu Jan 13, 2011 12:24 pm

jangan jadi Cina Buta...

jadilah Cina Picak....

tu la urang lalaki mudah banar gugurkan talak...

imbahan nak bacina buta pulak....

UmaYani/UY
Brigedier Jeneral
Brigedier Jeneral

Posts : 3505
Points : 3508
Join date : 22/05/2009
Location : Meru, Klang

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by hasbima@abe on Thu Jan 13, 2011 2:13 pm

UmaYani/UY wrote:
Atong wrote:dasar kadak cukup dua andikak

heih asa garingitan mandangar surahan Abe tu...


salagi kada cukup 4 - hanyar ta'ampar

longar pang kapala lintuhut

hasbima@abe
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15609
Points : 15721
Join date : 13/06/2009
Age : 55
Location : tamaloh

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by UmaYani/UY on Thu Jan 13, 2011 3:04 pm

hasbima@abe wrote:
UmaYani/UY wrote:
Atong wrote:dasar kadak cukup dua andikak

heih asa garingitan mandangar surahan Abe tu...


salagi kada cukup 4 - hanyar ta'ampar

longar pang kapala lintuhut

Mad Mad Mad Shocked Shocked

UmaYani/UY
Brigedier Jeneral
Brigedier Jeneral

Posts : 3505
Points : 3508
Join date : 22/05/2009
Location : Meru, Klang

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by waw on Thu Jan 13, 2011 3:09 pm

UmaYani/UY wrote:jangan jadi Cina Buta...

jadilah Cina Picak....

tu la urang lalaki mudah banar gugurkan talak...

imbahan nak bacina buta pulak....



he he he rame pang nang manjadi 'cina' tu

waw
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15974
Points : 16046
Join date : 23/05/2009
Location : di pinggir Selat Melaka

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by hasbima@abe on Thu Jan 13, 2011 3:44 pm

waw wrote:
UmaYani/UY wrote:jangan jadi Cina Buta...

jadilah Cina Picak....

tu la urang lalaki mudah banar gugurkan talak...

imbahan nak bacina buta pulak....



he he he rame pang nang manjadi 'cina' tu

mun urang bahari ada nang mahadange awan tombak dibarumahan

hasbima@abe
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15609
Points : 15721
Join date : 13/06/2009
Age : 55
Location : tamaloh

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by UmaYani/UY on Thu Jan 13, 2011 4:00 pm

hasbima@abe wrote:
waw wrote:
UmaYani/UY wrote:jangan jadi Cina Buta...

jadilah Cina Picak....

tu la urang lalaki mudah banar gugurkan talak...

imbahan nak bacina buta pulak....



he he he rame pang nang manjadi 'cina' tu

mun urang bahari ada nang mahadange awan tombak dibarumahan

hagan apa bahadangan awan tombak dibarumahan...

nak mambunuh cina buta kah?

UmaYani/UY
Brigedier Jeneral
Brigedier Jeneral

Posts : 3505
Points : 3508
Join date : 22/05/2009
Location : Meru, Klang

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by waw on Thu Jan 13, 2011 4:03 pm



Takotan 'cina' tu mambawa bini nya bukah ka siam he he he

waw
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15974
Points : 16046
Join date : 23/05/2009
Location : di pinggir Selat Melaka

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by hasbima@abe on Thu Jan 13, 2011 4:14 pm

UmaYani/UY wrote:
hasbima@abe wrote:
waw wrote:
UmaYani/UY wrote:jangan jadi Cina Buta...

jadilah Cina Picak....

tu la urang lalaki mudah banar gugurkan talak...

imbahan nak bacina buta pulak....



he he he rame pang nang manjadi 'cina' tu

mun urang bahari ada nang mahadange awan tombak dibarumahan

hagan apa bahadangan awan tombak dibarumahan...

nak mambunuh cina buta kah?

bakas nang laki tu ..camburu, tu nang handak di tombaknya,

ujur urang bahari lagi...mun dapat ka cina picak tu...guring satapih badua...

hasbima@abe
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15609
Points : 15721
Join date : 13/06/2009
Age : 55
Location : tamaloh

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by UmaYani/UY on Thu Jan 13, 2011 4:49 pm

tupang dalam drama carita pasal cina buta...

disuruhnya urang ungolan jadi cina buta...

dangan harapan kina dicaraikan bini yg hanyar dinikahinya tu...

UmaYani/UY
Brigedier Jeneral
Brigedier Jeneral

Posts : 3505
Points : 3508
Join date : 22/05/2009
Location : Meru, Klang

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by Sponsored content Today at 6:10 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 7 of 8 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum