EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Page 3 of 8 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by Atong on Tue Jan 26, 2010 8:39 pm

sapa yang ngirimik siden?

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by dragon on Tue Jan 26, 2010 9:02 pm

kada batakun pulang aku
napa tong?
salahkah ayat tu?
ayat palsukah?

dragon
Brigedier Jeneral
Brigedier Jeneral

Posts : 4129
Points : 4147
Join date : 15/06/2009
Age : 38
Location : Batu Pahat

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by Atong on Tue Jan 26, 2010 9:07 pm

saja nak bekawad

apa salahnya kan???

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by dragon on Tue Jan 26, 2010 9:11 pm

mana aci!!!
padan ai dah 4497...

dragon
Brigedier Jeneral
Brigedier Jeneral

Posts : 4129
Points : 4147
Join date : 15/06/2009
Age : 38
Location : Batu Pahat

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by Atong on Fri Jan 29, 2010 5:09 pm

ney gon

4732 dah

ikam gureng kah????

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by dragon on Sat Jan 30, 2010 12:53 am

samalam aur, kada hingkat bakawad
arini hanyar dapat babuat...

dragon
Brigedier Jeneral
Brigedier Jeneral

Posts : 4129
Points : 4147
Join date : 15/06/2009
Age : 38
Location : Batu Pahat

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by RATUDUYUNG on Sat Feb 06, 2010 12:52 am

Fwd: mobile phones
...

Tue, February 2, 2010 8:55:37 PM
From:Mohd Jelani
...
Add to Contacts
To:ratu_rd3@yahoo.com; noryani roslan intan nuraina dania ; seri_pagi2006@yahoo.com; hafizalzal@yahoo.com; Mohd Ariffin


var YAHOO = {'Shortcuts' : {}};
if (typeof YAHOO == "undefined") {
var YAHOO = {};
}
YAHOO.Shortcuts = YAHOO.Shortcuts || {};
YAHOO.Shortcuts.hasSensitiveText = true;
YAHOO.Shortcuts.sensitivityType = ["sensitive_news_terms", "illegal"];
YAHOO.Shortcuts.doUlt = false;
YAHOO.Shortcuts.location = "us";
YAHOO.Shortcuts.document_id = 0;
YAHOO.Shortcuts.document_type = "";
YAHOO.Shortcuts.document_title = "Fwd: mobile phones";
YAHOO.Shortcuts.document_publish_date = "";
YAHOO.Shortcuts.document_author = "mjelani@yahoo.com";
YAHOO.Shortcuts.document_url = "";
YAHOO.Shortcuts.document_tags = "";
YAHOO.Shortcuts.document_language = "english";
YAHOO.Shortcuts.IBTrigger = "false";
YAHOO.Shortcuts.IBCategory = {"category":"sports", "score":"0.679993"};

--- On Wed, 20/1/10, nizar saeed wrote:

From: nizar saeed
Subject: Fwd: mobile phones
To: jas_atika@yahoo.com
Date: Wednesday, 20 January, 2010, 1:24 AM







--- On Mon, 18/1/10, Nizar saeed wrote:




























VERY IMPORTANT INFORMATION !!!!!!!!!! DON'T IGNORE


A few days ago, a person was recharging his cell phone at home.

Just at that time a call Came in and he answered it with the Instrument still connected to the outlet.



After
a few seconds electricity flowed into the cell phone unrestrained and
the young man was thrown to the ground with a heavy thud.

His parents rushed to the room only to find him i, with a weak heartbeat and burnt fingers.



He was rushed to the nearby
hospital, but was pronounced dead on arrival.

Cell phones are a very useful modern invention.




However, we must be aware that it can also be an instrument of death.

Never use the cell phone while it is hooked to the electrical outlet!



FORWARD THIS TO THE PEOPLE THAT MATTER IN YOUR LIFE!!!!














RATUDUYUNG
Mejar
Mejar

Posts : 1320
Points : 1380
Join date : 25/05/2009
Age : 96
Location : Sentul W. Persukutuan KUALA LUMPUR/Asal BKT. MERAH TAIPING PERAK.

http://tagged.com/ratuduyung

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by hasbima@abe on Sat Feb 06, 2010 1:11 am

e-mail hari ni tak ada lah pulak

apasal yek

hasbima@abe
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15609
Points : 15721
Join date : 13/06/2009
Age : 55
Location : tamaloh

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by Atong on Sat Feb 06, 2010 12:08 pm

e-mail garadau benarai

mana ada pakai hp sedang cas boleh matik???

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by hasbima@abe on Sat Feb 06, 2010 12:09 pm

hp chokia yak am

hasbima@abe
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15609
Points : 15721
Join date : 13/06/2009
Age : 55
Location : tamaloh

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by Atong on Sat Feb 06, 2010 12:30 pm

chokia ker nokia


kekadang e mail berantai nayak

menyusahkan orang hajak

blackmail pulok tu

mon kada foward ikam kadak sayang agama jah

atau kadak sayang nyawa

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by hasbima@abe on Sat Feb 06, 2010 1:02 pm

abaikan haja

aritu lagi kecoh jar siapa nang dapat e-mail dari indon kana pukau

hasbima@abe
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15609
Points : 15721
Join date : 13/06/2009
Age : 55
Location : tamaloh

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by Atong on Sat Feb 06, 2010 1:25 pm

mon ulon

dibuatik ratik atau virus

diubah fakta merapunya holok

hanyar foward


macal lawannya macal

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by waw on Sat Feb 06, 2010 8:31 pm

E mail ku baganti satiap tiga bulan

waw
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15974
Points : 16046
Join date : 23/05/2009
Location : di pinggir Selat Melaka

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by *ROSMAH* on Sun Feb 07, 2010 12:10 am

Kak ros kada handak ba e-mail macam orang!
Mangalihi kapala narai..
Ada anak ma olahakan blog tapi kak ros kada kisah handak ma isi'ik hahaha..

*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 59

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by dragon on Wed Feb 10, 2010 9:18 am

emailku panuh notofication matan forum nia haja...

dragon
Brigedier Jeneral
Brigedier Jeneral

Posts : 4129
Points : 4147
Join date : 15/06/2009
Age : 38
Location : Batu Pahat

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by Atong on Wed Feb 10, 2010 9:22 am

hang untick ler notifications forum to

kih kih kih----->aku hanya insan halui...

gaduk kayak itu halui huhuhuhu

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by dragon on Wed Feb 10, 2010 9:34 am

Atong wrote:hang untick ler notifications forum to

kih kih kih----->aku hanya insan halui...

gaduk kayak itu halui huhuhuhu

diluar haja nampak gaduk
didalam halui haja...
hahahahaha!!!

www.insankecil.blogspot.com

dragon
Brigedier Jeneral
Brigedier Jeneral

Posts : 4129
Points : 4147
Join date : 15/06/2009
Age : 38
Location : Batu Pahat

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by Atong on Wed Feb 10, 2010 9:41 am

bujur sambatan owang

owang ganal/sihat nayak hatinya haloi

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by dragon on Wed Feb 10, 2010 9:43 am

hi'eh
hatiku ni haloi haja
mun babinian bungas mandatangi bajualan
asa kasian banar...

dragon
Brigedier Jeneral
Brigedier Jeneral

Posts : 4129
Points : 4147
Join date : 15/06/2009
Age : 38
Location : Batu Pahat

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by Atong on Wed Feb 10, 2010 9:55 am

nintok lanjik!!!!

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by dragon on Wed Feb 10, 2010 10:14 am

lanji barie ka UL...

dragon
Brigedier Jeneral
Brigedier Jeneral

Posts : 4129
Points : 4147
Join date : 15/06/2009
Age : 38
Location : Batu Pahat

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by Atong on Wed Feb 10, 2010 12:10 pm

mana email nyak???

ngeh ngeh ngeh

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by dragon on Wed Feb 10, 2010 2:44 pm




















KISAH AIR MASIN DAN AIR TAWAR

SUNGAI DALAM LAUT




"Dan Dialah yang membiarkan dua laut mengalir (berdampingan) ; yang ini tawar lagi segar dan yang lain masin lagi pahit;
dan Dia jadikan antara keduanya dinding dan batas yang menghalangi." (Q.S Al Furqan:53)

Jika Anda termasuk orang yang gemar menonton rancangan TV
`Discovery' pasti kenal Mr.Jacques Yves Costeau, ia seorang ahli oceanografer dan ahli selam terkemuka dari Perancis.
Orang tua yang berambut putih ini sepanjang hidupnya menyelam ke perbagai dasar samudera di seantero dunia dan
membuat filem dokumentari tentang keindahan alam dasar laut untuk ditonton di seluruh dunia.

Pada suatu hari ketika sedang melakukan
eksplorasi di bawah laut, tiba-tiba ia menemui beberapa kumpulan mata air
tawar-segar yang sangat sedap rasanya kerana tidak bercampur/tidak melebur dengan air laut yang masin di sekelilingnya,
seolah-olah ada dinding atau membran yang membatasi keduanya.

Fenomena ganjil itu memeningkan Mr. Costeau dan mendorongnya untuk mencari penyebab terpisahnya air tawar dari
air masin di tengah-tengah lautan. Ia mulai berfikir, jangan-jangan itu hanya halusinansi atau khalayan sewaktu menyelam.
Waktu pun terus berlalu setelah kejadian tersebut, namun ia tak kunjung mendapatkan jawapan yang memuaskan tentang
fenomena ganjil tersebut.

Sampai pada suatu hari ia bertemu dengan seorang profesor muslim, kemudian ia pun menceritakan fenomena ganjil itu.
Profesor itu teringat pada ayat Al Quran tentang bertemunya dua lautan ( surat Ar-Rahman ayat 19-20) yang sering
diidentikkan dengan Terusan Suez . Ayat itu berbunyi "Marajal
bahraini yaltaqiyaan, bainahumaa barzakhun laa yabghiyaan.. .

"Artinya: "Dia biarkan dua lautan bertemu, di antara keduanya ada batas yang tidak boleh ditembus." Kemudian dibacakan
surat Al Furqan ayat 53 di atas.

Selain itu, dalam beberapa kitab tafsir, ayat tentang bertemunya dua lautan tapi tak bercampur airnya diertikan sebagai
lokasi muara sungai, di mana terjadi pertemuan antara air tawar dari sungai dan air masin dari laut. Namun tafsir itu
tidak menjelaskan ayat berikutnya dari surat Ar-Rahman ayat 22 yang berbunyi "Yakhruju minhuma lu'lu`u wal marjaan"
ertinya "Keluar dari keduanya mutiara dan marjan." Padahal di muara sungai tidak
ditemukan mutiara.

Terpesonalah Mr. Costeau mendengar ayat-ayat Al Qur'an itu, melebihi kekagumannya melihat keajaiban pemandangan
yang pernah dilihatnya di lautan yang dalam. Al Qur'an ini mustahil disusun oleh Muhammad
yang hidup di abad ke tujuh,
suatu zaman saat belum ada peralatan selam yang canggih untuk mencapai lokasi yang jauh terpencil di kedalaman
samudera. Benar-benar suatu mukjizat, berita tentang fenomena ganjil 14 abad yang silam
akhirnya terbukti pada abad 20. Mr. Costeau pun berkata bahawa Al Qur'an memang sesungguhnya kitab suci yang berisi
firman Allah, yang seluruh kandungannyamutlak benar. Dengan seketika dia pun memeluk Islam.

Allahu Akbar...! Mr. Costeau mendapat hidayah melalui fenomena teknologi kelautan. Maha Benar Allah yang Maha Agung.
Shadaqallahu Al `Azhim.Rasulullah s.a.w. bersabda: "Sesungguhnya hati manusia akan berkarat sebagaimana besi yang
dikaratkan oleh air." Bila seorang bertanya, "Apakah caranya untuk menjadikan hati-hati ini bersih kembali?"
Rasulullah s.a.w. bersabda, "Selalulah ingat mati dan membaca Al Quran."

Jika anda seorang penyelam, maka anda harus mengunjungi Cenote
Angelita
, Mexico . Disana ada sebuah gua. Jika anda
menyelam sampai kedalaman 30 meter, airnya air segar (tawar), namun jika anda menyelam sampai kedalaman lebih dari
60 meter, airnya menjadi air asin, lalu anda dapat melihat sebuah "sungai" di dasarnya, lengkap dengan pohon dan daun daunan.








Setengah
pengkaji mengatakan, itu bukanlah sungai biasa, itu adalah lapisan
hidrogen sulfida, nampak seperti sungai... luar biasa bukan? Lihatlah
betapa hebatnya ciptaan Allah SWT.









dragon
Brigedier Jeneral
Brigedier Jeneral

Posts : 4129
Points : 4147
Join date : 15/06/2009
Age : 38
Location : Batu Pahat

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by Atong on Wed Feb 10, 2010 3:17 pm

email ulon kadak wani nampaikan

cheap viagra jah

bepala

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: EMAIL ARINI... [apa ada dalam emailmu arini copy&paste]

Post by Sponsored content Today at 10:21 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 3 of 8 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum