KITA BA CU'UR MANCARI KULAAN..

Page 4 of 8 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: KITA BA CU'UR MANCARI KULAAN..

Post by *ROSMAH* on Sat Jan 23, 2010 1:17 am

didin wrote:
*ROSMAH* wrote:Amun hudah bulik ka Kandangan wan ka Banjarmasin Didin'ai..
Andak ka sia amun hudah ada salasilah bubuhan kita wan salasilah Hj.Ibrahim nginto..
Kaina raya cina luko'ai hingkat kak long bulik ka kampung, dapat manunjukkan salasilah2 tu ka anu abah awan Cikgu Masri, mamarinak Hj.Ibrahim..


minggu samalam ulun datang di Banjar Ka 'ai, ada ai hudah silsilah nginto tapinya balum rinci bangat, sudah ulun tulis di kartas, saklinya kalumpanan maandaknya,
sudah ulun cari'i kada tatamu jua lagi, ba asa ai pulang kaina mun kabanjar,
ulun isuk handak ka Jakarta pang, mun bulik lewat banjar , tasinggah haja pang ka nu kuitan, tapi mun bulik langsung jakarta - palangka raya , kada kawa basinggah lagi

Ayu'haja Didin'ai..
Bila2 kaubar'ai..
Sudahlah pian dapat nombor talipon rumah Cikgu Masri nang kak long sms ari tuh?
Mana lah tahu, amun ka Kandangan hingkat di unjuk nombor tu anu Hj.Ibrahim..
Jadi hingkat hiden ba pandiran awan mamarinak di Batu Pahat, hingkat ba cu'ur awan kulaan di sia..

*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 59

Back to top Go down

Re: KITA BA CU'UR MANCARI KULAAN..

Post by didin on Sat Jan 23, 2010 9:25 am

*ROSMAH* wrote:
didin wrote:
*ROSMAH* wrote:Amun hudah bulik ka Kandangan wan ka Banjarmasin Didin'ai..
Andak ka sia amun hudah ada salasilah bubuhan kita wan salasilah Hj.Ibrahim nginto..
Kaina raya cina luko'ai hingkat kak long bulik ka kampung, dapat manunjukkan salasilah2 tu ka anu abah awan Cikgu Masri, mamarinak Hj.Ibrahim..


minggu samalam ulun datang di Banjar Ka 'ai, ada ai hudah silsilah nginto tapinya balum rinci bangat, sudah ulun tulis di kartas, saklinya kalumpanan maandaknya,
sudah ulun cari'i kada tatamu jua lagi, ba asa ai pulang kaina mun kabanjar,
ulun isuk handak ka Jakarta pang, mun bulik lewat banjar , tasinggah haja pang ka nu kuitan, tapi mun bulik langsung jakarta - palangka raya , kada kawa basinggah lagi

Ayu'haja Didin'ai..
Bila2 kaubar'ai..
Sudahlah pian dapat nombor talipon rumah Cikgu Masri nang kak long sms ari tuh?
Mana lah tahu, amun ka Kandangan hingkat di unjuk nombor tu anu Hj.Ibrahim..
Jadi hingkat hiden ba pandiran awan mamarinak di Batu Pahat, hingkat ba cu'ur awan kulaan di sia..

naaah, baluman ada lagi sms pian masuk ka 'ai , ca am sakali lagi, nomor ulun
+6281349225678

didin
Brigedier Jeneral
Brigedier Jeneral

Posts : 3388
Points : 3399
Join date : 21/10/2009
Age : 49
Location : Banjarmasin-Palangka Raya

Back to top Go down

Re: KITA BA CU'UR MANCARI KULAAN..

Post by hasbima@abe on Sat Jan 23, 2010 9:40 am

rame leh mun banyak kulaan

bakumpulan saparohongan

hasbima@abe
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15609
Points : 15721
Join date : 13/06/2009
Age : 55
Location : tamaloh

Back to top Go down

Re: KITA BA CU'UR MANCARI KULAAN..

Post by didin on Sat Jan 23, 2010 9:44 am

hasbima@abe wrote:rame leh mun banyak kulaan

bakumpulan saparohongan

sasungguhnya banyak banar lagi kulaan paninian ulun nang tiba ka Malayu bang Abe ii
tapinya pagat salsilah nia , dimapa handak mancari'i, mun nang tuha sudah kadadaan lagi

didin
Brigedier Jeneral
Brigedier Jeneral

Posts : 3388
Points : 3399
Join date : 21/10/2009
Age : 49
Location : Banjarmasin-Palangka Raya

Back to top Go down

Re: KITA BA CU'UR MANCARI KULAAN..

Post by Atong on Sat Jan 23, 2010 9:54 am

kena ujudkan pertubuhan usahasama

banjar benua-banjar mesia

menghubung dan mencuor kembali keluarga

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: KITA BA CU'UR MANCARI KULAAN..

Post by *ROSMAH* on Sun Jan 24, 2010 10:17 am

didin wrote:
hasbima@abe wrote:rame leh mun banyak kulaan

bakumpulan saparohongan

sasungguhnya banyak banar lagi kulaan paninian ulun nang tiba ka Malayu bang Abe ii
tapinya pagat salsilah nia , dimapa handak mancari'i, mun nang tuha sudah kadadaan lagi

Nang subalah melayu nya ada'ai lagi ta tinggal di kampung kak ros, sa pupu2 arwah nenek nang subalah melayu ada ba 4 ba ading, baganak di Parit Lambut intang Pt Hj.Ismail tapi samuaan hudah maninggal.. Kami gin dalam 18 tahun lapas hanyar tahaga jua kulaan melayu nginto! Wayah ba tahaga'an tu ada ba 3 ba ading lagi nang hidupan, sawat haja abah kak ros ba cu'uran.. Jadi banyak haja lagi sa pupu dua kali abah kak ros di kampung kami tu..

Amun ada ba pangantinan kaina hanyar hingkat mangumpulakan kulaan sabarataan ta masuk kulaan nang melayu..
Ada lagi ading angkat ingunan kuitan kak ros nang balum kawin, di ambil wayah umur 6 tahun, anak cina, lalaki, di sia-siakan nang kuitan! inya balajar kada tapi pintar ya'am luko' jadi di buang2 di hija'akan anak.. Wahini ba olah rumah di subalah rumah abah kak ros, umur awal 30'an wan ba gawik kilang, rajin haja ba gawik tapi jodoh balum sampai lagi..

*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 59

Back to top Go down

Re: KITA BA CU'UR MANCARI KULAAN..

Post by dragon on Mon Feb 15, 2010 4:27 pm

aku ni aci banjar haja, kulaanku la tu...

dragon
Brigedier Jeneral
Brigedier Jeneral

Posts : 4129
Points : 4147
Join date : 15/06/2009
Age : 38
Location : Batu Pahat

Back to top Go down

Re: KITA BA CU'UR MANCARI KULAAN..

Post by didin on Mon Feb 15, 2010 5:39 pm

bahara lakas tatulak kamalaysia
nyaman hingkat batamuan kula sabarataan

didin
Brigedier Jeneral
Brigedier Jeneral

Posts : 3388
Points : 3399
Join date : 21/10/2009
Age : 49
Location : Banjarmasin-Palangka Raya

Back to top Go down

Re: KITA BA CU'UR MANCARI KULAAN..

Post by dragon on Mon Feb 15, 2010 7:52 pm

amin!
aku gin mandoakan jua nih...

dragon
Brigedier Jeneral
Brigedier Jeneral

Posts : 4129
Points : 4147
Join date : 15/06/2009
Age : 38
Location : Batu Pahat

Back to top Go down

Re: KITA BA CU'UR MANCARI KULAAN..

Post by didin on Mon Feb 15, 2010 11:52 pm

handak banar sudah mailangi kulaan dimalaysia

didin
Brigedier Jeneral
Brigedier Jeneral

Posts : 3388
Points : 3399
Join date : 21/10/2009
Age : 49
Location : Banjarmasin-Palangka Raya

Back to top Go down

Re: KITA BA CU'UR MANCARI KULAAN..

Post by dragon on Tue Feb 16, 2010 12:05 am

dicarie masa luang
tambang pesawat gin wahini murah haja...

dragon
Brigedier Jeneral
Brigedier Jeneral

Posts : 4129
Points : 4147
Join date : 15/06/2009
Age : 38
Location : Batu Pahat

Back to top Go down

Re: KITA BA CU'UR MANCARI KULAAN..

Post by *ROSMAH* on Thu Feb 25, 2010 12:49 pm

Salam..
Handak ba cu'ur mancari kulaan pulang nah...

Wayah bulik kampung ari tuh kak ros ta pandir awan umak! jadi kak ros ba takun kulaan nang ada di Selangor..

Ada'ai sa pupu umak kak ros ba ganak di Selangor tapi kada tahu jua samada di Sabak Bernam atau di Sungai Besar!!
Sa pupu subalah bapa, tantu nya banjar Alai..
Ta putus hubungan dari tahun 60'an..
Ngaran hiden ni JAILANI bin ?? hann! kada ingat manakuni bin nya!
Di dangar habar jar bisak ma ubati orang, jar haja'ah! wallahualam..

Tuak Jailani ni ada ading ba ading lalaki ngaran Johari (Tuak Jahari)..
Tuak Jahari ni ba ganak di Ayer Hitam haja, lawas hudah maninggal tapi anak2 hiden ada haja ba jualan kraftangan dan kerepek2 di Pekan Ayer Hitam..

Di dangar habar Tuak Jailani ni gin maninggal hudah tapi hiden ada mambawa anak bibini olehan kawin awan orang kampung kami..

Tuak Jailani suah kawin awan Tuak Siti, janda ba anak dua di kampung kami..
Imbah tu dapat anak ba dua, dua2 bibini.. Ngaran nya Mas Merah wan Mas Rawan. Bila ba caraian, Mas Merah tinggal awan nang umak di kampung tapi nang halui, Mas Rawan di bawak Tuak Jailani pindah ka Selangor..
Mas Merah tutih ta anum sa tahun jua pada kak ros, jadi tantu Mas Rawan nang di bawak pindah ka Selangor nginto umur nya dalam 50'an jua..
Kak ros suahai ba takun anu abang2 Mas Rawan nang sama umak "ada jua'kah habar nya ading nang di Selangor nginto?"
Sabarataan kada tahu di mana Mas Rawan ba ganak wahini, putus hubungan jar!!

Kaya'apa kah alih kak ros handak mancu'ur mancari'ik MAS RAWAN nginto?
Mas Rawan gin tantu tahu nang inya ada ading ba ading sa umak di kampung kami, nang umak kada'ah amun lawas bangat hudah maninggal..
Tapi Mas Rawan tu di bawak ka Selangor lagi halui jadi tantu'ai kada tahu manuju di mana kuitan bibini wan kampung bahari!!

Amun ada kulaan nang asa suah mandangar Jailani wan anak nya ngaran Mas Rawan nginto, ba habar anu kak ros lah...
Jadi hingkat di tamu'akan awan abang2 wan kakak nya nang sa umak..
Tarima kasih..


Last edited by *ROSMAH* on Thu Feb 25, 2010 11:49 pm; edited 1 time in total

*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 59

Back to top Go down

Re: KITA BA CU'UR MANCARI KULAAN..

Post by ~lampuyang~ on Thu Feb 25, 2010 7:56 pm

umpat mambaca...luko lampuyang nandu..hehe

~lampuyang~
Kolonel
Kolonel

Posts : 2228
Points : 2238
Join date : 22/05/2009
Age : 45
Location : shah alam

http://http:/www.tagged.com/joreezhanna

Back to top Go down

Re: KITA BA CU'UR MANCARI KULAAN..

Post by *ROSMAH* on Fri Feb 26, 2010 12:44 am

~lampuyang~ wrote:umpat mambaca...luko lampuyang nandu..hehe

Banyak dah kak ros andak ngaran kulaan nang pacang di cari hagan ba cu'ur tapi kadada "respon" jua!

*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 59

Back to top Go down

Re: KITA BA CU'UR MANCARI KULAAN..

Post by ~lampuyang~ on Fri Feb 26, 2010 8:34 am

hanyar haja masuk thread ni kaka aii..nanti lampuyang war2 kan ka kawan banjar diluar sana tuh..mana tau depa berminat nk mencari kulaan jua..

~lampuyang~
Kolonel
Kolonel

Posts : 2228
Points : 2238
Join date : 22/05/2009
Age : 45
Location : shah alam

http://http:/www.tagged.com/joreezhanna

Back to top Go down

Re: KITA BA CU'UR MANCARI KULAAN..

Post by **ejaaj** on Fri Feb 26, 2010 8:46 am

*ROSMAH* wrote:
~lampuyang~ wrote:umpat mambaca...luko lampuyang nandu..hehe

Banyak dah kak ros andak ngaran kulaan nang pacang di cari hagan ba cu'ur tapi kadada "respon" jua!


hehe....camne nak bagi respon kak long ai....semua ngaran2 tu eja tak kenai...

**ejaaj**
Pegawai Waran I
Pegawai Waran I

Posts : 661
Points : 686
Join date : 27/05/2009
Age : 41
Location : serdang

Back to top Go down

Re: KITA BA CU'UR MANCARI KULAAN..

Post by *ROSMAH* on Fri Feb 26, 2010 10:05 am

~lampuyang~ wrote:hanyar haja masuk thread ni kaka aii..nanti lampuyang war2 kan ka kawan banjar diluar sana tuh..mana tau depa berminat nk mencari kulaan jua..

Terima kasih Lampuyang..
Tataraiyan mamasang lukah nih, mudah2an ada nang ta buat..

*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 59

Back to top Go down

Re: KITA BA CU'UR MANCARI KULAAN..

Post by *ROSMAH* on Thu Mar 04, 2010 12:10 am

Banyak hudah ba cu'ur mancari kulaan tapi kada nang ada nya ta rait sako'!
Asa hambar hudah hati mancari kulaan..

*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 59

Back to top Go down

Re: KITA BA CU'UR MANCARI KULAAN..

Post by waw on Thu Mar 04, 2010 12:12 am

aku ni kada taho sangat.......

waw
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15974
Points : 16046
Join date : 23/05/2009
Location : di pinggir Selat Melaka

Back to top Go down

Re: KITA BA CU'UR MANCARI KULAAN..

Post by AJ on Thu Mar 04, 2010 12:19 am

dari blog
http//:kulaan-aj.blogspot.com
kerabat besar kulaan kami ( kulaan angahjaman)

ADIK BERADIK NINE LAKI (BELAH ABAH)

1.Hj Syukri b Mat Syekh kuala tungkal,sumatera
2.Hj Talib b Mat Syekh (nine atan) + Hjh Maznah bt Hj Othman pt mat ali,kuala kurau
3.Hj Dollah b Mat Syekh pt abu samah (pt acang),kuala kurau
4.angah Iyang ?



ADIK BERADIK NINE BINI (BELAH ABAH)

1.Iyang panchor,bkt merah
2.Hjh Maznah bt Hj Othman pt mat ali.kuala kurau
3.Hjh Amah bt Hj Othman bt 7,pt 4,kuala kurau
4.Hj hassan b Hj Othman pt abu samah(pt acang),kuala kurau
5.Hj Alwi b Hj Othman pt mat ali.kuala kurau
6.Hj Shaari bHj Othman (angah Asal) changkat lobak,bkt merah
7.Tarmizi @ Md Isa b Hj Otkman felda besout 2,sungkai
8.angah Ijum pt mat ali.kuala kurau
9.angah Irau pt mat ali.kuala kurau
10.acuk/ 'Yang the taliar 30,pt abas,kula kurau




ADIK BERADIK NINE LAKI (BELAH UMAK)

1.Hj Che Mat b Hj Taib kg padang serai,bt hampar
2.Hj Karim b Hj Taib titi gantung,bota
3.Shamsudin b Hj Taib titi gantung,bota
4.Diyang+ Hassan titi gantung,bota
5.Inab + Hj Yusuf pt 7B,sg manik
6.Bayah + Abdullah kg padang serai,bt hampar
7.Saniah(busu) + Husin jual buah di Bt 5,pt buntar




ADIK BERADIK NINE BINI (BELAH UMAK)

1.Siti Zubaidah bt Hj Samad kg pdg serai,bt hampar
2.Hj Dollah b Hj Samad pt 2 barat,sgbesar
3.Shaari pt 1 timur sg besar
4.angah Amat (angah Asid) pt 2 barat,sgbesar
5.Julak pt 2 timur,sgbesar
6.Iyang + Hassan paya nibong,ayer tawar




ADIK BERADIK ABAH

1.Hamdan b Hj Talib kg melayu subang
2.Mohd Zaman b Hj Talib kg pdg serai,bt hampar
3.Salamiah+Shamsudin pt mat ali,kuala kurau
4.angah Ijam+Mohktar kg trolak timur
5.angah Isam+Shamsudin pt mat ali,kuala kurau
6.angah Imen+Amat simpang 5,kuala kurau

7.angah Ijah+Sahir besout 5
8.Saad+ pt mat ali,kuala kurau
9.Mohd Isa ( amid)+ taman kaya,simpang 4,taiping
10.Atan+
11.Aloi+ajis pt mat ali,kuala kurau
12.Mastura (turak)+ simpang 3, jln bgn serai
13.Mohd Saman(cik Man)+ sg petani,kedah
14.Sabran (paksu aran)+ kuala kangsar




ADIK BERADIK UMAK

1.Siti Fatimat bt Hj Che mat kg pdg serai,bt hampar
2.Arbainah bt Hj Che mat kg pdg serai,bt hampar
3.Norsiah bt Hj Che Mat kg pdg serai,bt hampar
4.Jamilah bt Hj Che Mat sg bakap, seberang prai
5.Zainal Abidin b Hj Che Mat kg pdg serai,bt hampar

AJ
Mejar
Mejar

Posts : 1479
Points : 1850
Join date : 22/05/2009
Age : 43
Location : serdang/putrajaya/enstek_nilai

http://www.kulaan-aj.blogspot.com

Back to top Go down

Re: KITA BA CU'UR MANCARI KULAAN..

Post by AJ on Thu Mar 04, 2010 12:24 am

ADIK BERADIK NINE LAKI (BELAH UMAK)

1.Hj Che Mat b Hj Taib kg padang serai,bt hampar
2.Hj Karim b Hj Taib titi gantung,bota
3.Shamsudin b Hj Taib titi gantung,bota
4.Diyang+ Hassan titi gantung,bota
5.Inab + Hj Yusuf pt 7B,sg manik
6.Bayah + Abdullah kg padang serai,bt hampar
7.Saniah(busu) + Husin jual buah di Bt 5,pt buntar

isteri kepada arwah Hj Karim adalah kakak kepada mantan Setausaha PBM ,
iaitu Mahadi

AJ
Mejar
Mejar

Posts : 1479
Points : 1850
Join date : 22/05/2009
Age : 43
Location : serdang/putrajaya/enstek_nilai

http://www.kulaan-aj.blogspot.com

Back to top Go down

Re: KITA BA CU'UR MANCARI KULAAN..

Post by Atong on Thu Mar 04, 2010 10:39 am

banyak gak warga aj nayak

mon betanding wakil rakyat gen mau manang

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: KITA BA CU'UR MANCARI KULAAN..

Post by AJ on Thu Mar 04, 2010 10:54 am

ading baadang abahku yang hidup ada 14. dari 1 nene...bayangkan la

AJ
Mejar
Mejar

Posts : 1479
Points : 1850
Join date : 22/05/2009
Age : 43
Location : serdang/putrajaya/enstek_nilai

http://www.kulaan-aj.blogspot.com

Back to top Go down

Re: KITA BA CU'UR MANCARI KULAAN..

Post by UmaYani/UY on Thu Mar 04, 2010 12:11 pm

AJ...mesti banyak sapupo....

anak kemanakan...aroh saruani kaluarga haje gin dah panoh rumah...

UmaYani/UY
Brigedier Jeneral
Brigedier Jeneral

Posts : 3505
Points : 3508
Join date : 22/05/2009
Location : Meru, Klang

Back to top Go down

Re: KITA BA CU'UR MANCARI KULAAN..

Post by Atong on Thu Mar 04, 2010 1:29 pm

ulon juak yang kayak warek ketunggalan

Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: KITA BA CU'UR MANCARI KULAAN..

Post by Sponsored content Today at 1:42 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 4 of 8 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum