Cadangan Terbuka KOKULAAN

Page 3 of 5 Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Cadangan Terbuka KOKULAAN

Post by waw on Tue Jun 08, 2010 6:44 pm

He ih.....masyuarat bujur bujur......


jangan jadi kaya KOHILAL.......

waw
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15974
Points : 16046
Join date : 23/05/2009
Location : di pinggir Selat Melaka

Back to top Go down

Re: Cadangan Terbuka KOKULAAN

Post by JimmousE on Tue Jun 08, 2010 9:28 pm

3/4hb. jom kita gani'e PBM...
XPDC KULAAN 1.....

JimmousE
Pegawai Waran I
Pegawai Waran I

Posts : 609
Points : 611
Join date : 03/01/2010
Age : 52
Location : sumbasar

Back to top Go down

Re: Cadangan Terbuka KOKULAAN

Post by waw on Tue Jun 08, 2010 9:56 pm

Tarikh tu ulun ada seminar......

waw
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15974
Points : 16046
Join date : 23/05/2009
Location : di pinggir Selat Melaka

Back to top Go down

Re: Cadangan Terbuka KOKULAAN

Post by Atong on Wed Jun 09, 2010 1:17 pm

cuba ler bagi masa sket kat pbm

bagi can ler
avatar
Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: Cadangan Terbuka KOKULAAN

Post by Amat Abon on Wed Jun 09, 2010 2:09 pm

27 ni kami meeting lagi..pagi PBM...patang KOKULAAN

3 & 4 Julai malawat potensi bisnes hagan JV wan koperasi
bagi kami sikit masa mangkaji.........

Tanggungjawap kulaan di luar sana...masuk jadi ahli, nak komen kah, nak pingkalong kah, hadang AGM.

Amun balum jadi ahli PBM, kayapa nak komen pasal PBM ???
aku ada kawan surang tu, kong kang kong kang komen pasal PBM, patutnya kaito...kaini... ku takuni tahun bila jadi ahli !!! jar nya balum....ujarku mun balum, jom kita nginuman ha, kita carita pasal kolestrol, BP, diabetes ada jua faedahnya.
avatar
Amat Abon
Leftenan Kolonel
Leftenan Kolonel

Posts : 1608
Points : 1635
Join date : 22/05/2009
Location : Bandar Bukit Mahkota

http://www.palmoilnursery.com

Back to top Go down

Re: Cadangan Terbuka KOKULAAN

Post by Amat Abon on Wed Jun 09, 2010 2:20 pm

samua AJK PBM dan KOKULAAN berkorban masa
manumpukan kapada pembangunan koperasi
satiap cuti am tamasuk sabtu dan ahad kami mesyuarat ka sana ka mari, bukan ada elaun miyak dan tol pun.
zaman hagan kami macam urang lain bakelah ka PD, Genting, Siam , bulik kampong dah berlalu. Aku dah lawas kada kawa barabah guliat- guliat manireng MELODI di TV3 samantara mahadang makan tangahari.

So, mun ada idea bagus kayapa maningkatkan pandapatan PBM dan koperasi, just antar ka sini
avatar
Amat Abon
Leftenan Kolonel
Leftenan Kolonel

Posts : 1608
Points : 1635
Join date : 22/05/2009
Location : Bandar Bukit Mahkota

http://www.palmoilnursery.com

Back to top Go down

Re: Cadangan Terbuka KOKULAAN

Post by JimmousE on Wed Jun 09, 2010 2:28 pm

minat jua leh andika progrem MELODI TV3..

JimmousE
Pegawai Waran I
Pegawai Waran I

Posts : 609
Points : 611
Join date : 03/01/2010
Age : 52
Location : sumbasar

Back to top Go down

Re: Cadangan Terbuka KOKULAAN

Post by Amat Abon on Wed Jun 09, 2010 2:50 pm

aku ada satu pandangan
tahuam, satuju jua kah urang lain

apa komen jimmouse selaku tukeh restoran ?

Di Seksyen 1 Bangi tuh, Ada kawasan kosong, lapang, dataran.tampat PBM BBB maulah aroh, hadapan
rumah YB Dr Shafie ADUN Bangi, kada jauh wan kadai Ust Salleh. Kawasan tu perniagaan mati, kada baurang, sewa kadai jadi murah.

Kalau ulah kedai makan ikan bakar, hayam kampong barandang ( mcm gulam rasul ) wan gulai daging cincang masak kampong + ulam2an rasanya bangi balum ada. Ulah hebahan flyer edar ka universiti2 bahampiran, kilang2, pajabat2.....dirikan khemah 3-4 buting....apa macam ? makan pagi, cari pambuat roti canai yang agak hebat, InshaAllah urang akan datang, bila urang udah ramai nang taho, hanyar bagamatan manyurung menu2 wadai kipeng, martabak pisang, martabak kucai, batil pisang. susun atur biar santai, mambanam ikan biar di hadapan palanggan macam di lumba basikal cheras atau di Tang Ling, Lake garden, lagi hangat, lagi ramai urang. Hayam goreng biar panas- panas, harga mahal sikit urang kada kisah, cuba tireng di Cheras ( subalah stadium lumba basikal )
avatar
Amat Abon
Leftenan Kolonel
Leftenan Kolonel

Posts : 1608
Points : 1635
Join date : 22/05/2009
Location : Bandar Bukit Mahkota

http://www.palmoilnursery.com

Back to top Go down

Re: Cadangan Terbuka KOKULAAN

Post by Atong on Wed Jun 09, 2010 4:46 pm

tapi tuan aa

mon bujur nak business

location location location

tempat mati to ada sebab

tatak fongshoi jer cinak
avatar
Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: Cadangan Terbuka KOKULAAN

Post by Amat Abon on Wed Jun 09, 2010 5:20 pm

aku nireng tampat tu mati bukan pasal apa, pasal kadai2 makan di situ kada pati sapisil menu nya, mina sama haja, sewanya bawah 500. Parak Darul Syifa' tong gai. Amun lauk biasa haja...atas sebab apa urang hakun ka situ

Bukan bisnes ku, bisnes KOKULAAN

mun di ulah sup tulang satiap ari Jumahat, makaam malatop macam di masigit Alam Shah, Pudu, saikong lambu talah.
avatar
Amat Abon
Leftenan Kolonel
Leftenan Kolonel

Posts : 1608
Points : 1635
Join date : 22/05/2009
Location : Bandar Bukit Mahkota

http://www.palmoilnursery.com

Back to top Go down

Re: Cadangan Terbuka KOKULAAN

Post by Atong on Wed Jun 09, 2010 8:53 pm

ooo

ayo hak dicuba kan

kadak cuba kadak tahuk



kina ulon umpat makan
avatar
Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: Cadangan Terbuka KOKULAAN

Post by JimmousE on Wed Jun 09, 2010 9:26 pm

Amat Abon wrote:aku nireng tampat tu mati bukan pasal apa, pasal kadai2 makan di situ kada pati sapisil menu nya, mina sama haja, sewanya bawah 500. Parak Darul Syifa' tong gai. Amun lauk biasa haja...atas sebab apa urang hakun ka situ

Bukan bisnes ku, bisnes KOKULAAN

mun di ulah sup tulang satiap ari Jumahat, makaam malatop macam di masigit Alam Shah, Pudu, saikong lambu talah.


olah food court kulaan nai
jual samuan makanan hangat hangat..
yg kaya andika sambati tadih..
buka 24 jam...
mon kadadak kukulaan yg wani baniaga..
sewakan lot lot..
tapi bajualan banyuk kita pagang..

JimmousE
Pegawai Waran I
Pegawai Waran I

Posts : 609
Points : 611
Join date : 03/01/2010
Age : 52
Location : sumbasar

Back to top Go down

Re: Cadangan Terbuka KOKULAAN

Post by hasbima@abe on Thu Jun 10, 2010 12:09 am

cadangan nak dari JM

pangalaman urang macam hidin....hingkat diguna pakai
avatar
hasbima@abe
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15609
Points : 15721
Join date : 13/06/2009
Age : 55
Location : tamaloh

Back to top Go down

Re: Cadangan Terbuka KOKULAAN

Post by Atong on Thu Jun 10, 2010 2:24 pm

yang ulon dapat dari jimouse


untungnya dibanyuk ley
avatar
Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: Cadangan Terbuka KOKULAAN

Post by Amat Abon on Thu Jun 10, 2010 3:22 pm

tadih ulun dapat panggilan talipon.......

geng 4 X 4 dari geng Banjar jar handak umpat XPDC 3 & 4 hb nih

hu hu hu 4 X 4 mantan bendahari PBM, BMW..warik tunggal gin 4 x 4 BMW .........dasat 4 X 4 geng banjar nayak, supan aku mairingi, andih ku 4 x 4 ai jua, tapi lambik sikit..Honda CRV, tapajal kada kawa bangun....

Pada yg handak umpat mairingi, tlg bagi respon...kami handak manampah sticker manampal di dinding karita KEMBARA KULAAN / XPDC KULAAN
avatar
Amat Abon
Leftenan Kolonel
Leftenan Kolonel

Posts : 1608
Points : 1635
Join date : 22/05/2009
Location : Bandar Bukit Mahkota

http://www.palmoilnursery.com

Back to top Go down

Re: Cadangan Terbuka KOKULAAN

Post by JimmousE on Thu Jun 10, 2010 8:00 pm

ulun Insya Allah haja..
mgkin tumatan Sg Hj Dorani ka Bagan Datoh...

tadih ada ulun batakun ka polis trapik..
jako hingkat lah ma iskot parjalanan XPDC KULAAN 1..
sg Hj Dorani ka Bagan Datoh
jar nyak bolih haja..
tapi kana ulah surat ...
KIAPA AM CADANGAN ULUN NEH????????

JimmousE
Pegawai Waran I
Pegawai Waran I

Posts : 609
Points : 611
Join date : 03/01/2010
Age : 52
Location : sumbasar

Back to top Go down

Re: Cadangan Terbuka KOKULAAN

Post by Amat Abon on Thu Jun 10, 2010 9:28 pm

huiii, mun dah baeskot tu hibat, hibat

kaina madahkan nu YDP masa mesyuarat 27hb
avatar
Amat Abon
Leftenan Kolonel
Leftenan Kolonel

Posts : 1608
Points : 1635
Join date : 22/05/2009
Location : Bandar Bukit Mahkota

http://www.palmoilnursery.com

Back to top Go down

Re: Cadangan Terbuka KOKULAAN

Post by Atong on Fri Jun 11, 2010 9:40 pm

terbang serban ustaz kinak hehehe


ulon ingat YDP dah dipinda ke Presiden????
avatar
Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: Cadangan Terbuka KOKULAAN

Post by Auma on Sat Jun 12, 2010 1:42 am

Presiden hibat lagi

Taraf nagara

YDP ni ilah taraf Majlis Daerah

Bujur kah Tn Atong?

Auma
Leftenan Kolonel
Leftenan Kolonel

Posts : 1713
Points : 1739
Join date : 25/05/2009

Back to top Go down

Re: Cadangan Terbuka KOKULAAN

Post by Amat Abon on Tue Jun 15, 2010 10:03 am

cuba lah syorkan ka koperasi napa- napa kah yang hingkat di niagakan. Mun ada kulaan di pajabat galian, pajabat daerah, tulungi haja ah KOKULAAN dapat mangorek pasir kah, mangorek banyu mineral kah, kaya bakau kah...............
avatar
Amat Abon
Leftenan Kolonel
Leftenan Kolonel

Posts : 1608
Points : 1635
Join date : 22/05/2009
Location : Bandar Bukit Mahkota

http://www.palmoilnursery.com

Back to top Go down

Re: Cadangan Terbuka KOKULAAN

Post by Atong on Tue Jun 15, 2010 6:53 pm

beli bangunan shoplot

pastu disewakan

cari penyewa yang mantop mantop saja
avatar
Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: Cadangan Terbuka KOKULAAN

Post by Amat Abon on Thu Jun 24, 2010 5:04 pm

satu lagi projek KOKULAAN


siapa handak balajar mangunting rambut ?
hubungi mana- mana AJK PBM BBB
avatar
Amat Abon
Leftenan Kolonel
Leftenan Kolonel

Posts : 1608
Points : 1635
Join date : 22/05/2009
Location : Bandar Bukit Mahkota

http://www.palmoilnursery.com

Back to top Go down

Re: Cadangan Terbuka KOKULAAN

Post by Atong on Thu Jun 24, 2010 5:36 pm

ayo hak

bukak kedai gunting rambut pown boleh kaya beb


~Atong~lawas dah mencari tukang gunting banjar
avatar
Atong
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 8268
Points : 8310
Join date : 22/05/2009
Location : Alam Maya (Kuala Lumpur)

Back to top Go down

Re: Cadangan Terbuka KOKULAAN

Post by wadik on Fri Jun 25, 2010 12:20 am

Di kampong ku tukang gunting melayu sunyaan banjar. Yg lain kadai kaling pang atau saloon cina.

dLM 10 tahun ni kada sawat 10 kali bagunting di kadai...aku salalu bagundol haja

avatar
wadik
Lans Koperal
Lans Koperal

Posts : 107
Points : 107
Join date : 03/07/2009
Age : 53
Location : Selangor

Back to top Go down

Re: Cadangan Terbuka KOKULAAN

Post by Amat Abon on Fri Jun 25, 2010 3:48 pm

Abang hashim tu kah angah nya ? di Kg Bahagia

di Nilai ada saloon gadis solo, indonesia ngah hai

kada magan dituntie, kaina nyanyat
avatar
Amat Abon
Leftenan Kolonel
Leftenan Kolonel

Posts : 1608
Points : 1635
Join date : 22/05/2009
Location : Bandar Bukit Mahkota

http://www.palmoilnursery.com

Back to top Go down

Re: Cadangan Terbuka KOKULAAN

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 3 of 5 Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum