MISTERI...

Page 2 of 37 Previous  1, 2, 3 ... 19 ... 37  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: MISTERI...

Post by *ROSMAH* on Fri Oct 23, 2009 3:53 pm

waw wrote:Kak Ros......


Nginik di Pulau Sapat.......


Makam Kiai Haji Abd Rahman tu






Mungkin nginik anak kamanakan mak aji....



Bapa Misha suah ba guru anu Kiyai Abd.Rahman ngini alih Waw?
Amun bapak Misha tahu ada anak Kiyai tu di P.Betong, Batu Pahat, mau haja hidin cari'ik alih..
avatar
*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 60

Back to top Go down

Re: MISTERI...

Post by hasbima@abe on Fri Oct 23, 2009 3:57 pm

misteri lah kak Ros
Dragon mana kada bacangol....jaangan----jangan sudah.........
avatar
hasbima@abe
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15609
Points : 15721
Join date : 13/06/2009
Age : 55
Location : tamaloh

Back to top Go down

Re: MISTERI...

Post by waw on Fri Oct 23, 2009 6:49 pm

"""""Datok Misha suah ba guru anu Kiyai Abd.Rahman ngini alih Waw?
Amun bapak Misha tahu ada anak Kiyai tu di P.Betong, Batu Pahat, mau haja hidin cari'ik alih..""""""



Bapa Misha gin 'maubati urang'.........


waheni badiam di Salayang.......

waw
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15974
Points : 16046
Join date : 23/05/2009
Location : di pinggir Selat Melaka

Back to top Go down

Re: MISTERI...

Post by **ejaaj** on Fri Oct 23, 2009 6:56 pm

[quote="hasbima"]misteri lah kak Ros
Dragon mana kada bacangol....jaangan----jangan sudah........

JANGAN2 DRAGON DAH SAMPAI KL KOT...KAN ADA KONVOI MOTO BESO ..BESAR-BESARAN..SIAP ADA KONSERT LAGI...HEHE
avatar
**ejaaj**
Pegawai Waran I
Pegawai Waran I

Posts : 661
Points : 686
Join date : 27/05/2009
Age : 42
Location : serdang

Back to top Go down

Re: MISTERI...

Post by hasbima@abe on Fri Oct 23, 2009 9:50 pm

kalako basungkup di higa guri..
avatar
hasbima@abe
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15609
Points : 15721
Join date : 13/06/2009
Age : 55
Location : tamaloh

Back to top Go down

Re: MISTERI...

Post by *ROSMAH* on Sat Oct 24, 2009 12:39 am

[quote="**ejaaj**"]
hasbima wrote:misteri lah kak Ros
Dragon mana kada bacangol....jaangan----jangan sudah........

JANGAN2 DRAGON DAH SAMPAI KL KOT...KAN ADA KONVOI MOTO BESO ..BESAR-BESARAN..SIAP ADA KONSERT LAGI...HEHE

Mau haja sako Dragon umpat konvoi ba motor ganal alih!!
Memang lawas kada ta lihat, handak mamadahakan maguni haja ba raya, raya hudah habis..
Jangan..jangan tulak ka Mekah, kan wayah nia orang tangah ba rangkatan ka Mekah..
avatar
*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 60

Back to top Go down

Re: MISTERI...

Post by waw on Sat Oct 24, 2009 12:54 am





Mistri jua nih.......


kanapa kah urang baharik minat banar awan lagu Hindustan he he he

waw
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15974
Points : 16046
Join date : 23/05/2009
Location : di pinggir Selat Melaka

Back to top Go down

Re: MISTERI...

Post by waw on Sat Oct 24, 2009 10:40 pm

Dragon mangganie urang nang kana gempa di Palembang luko'

waw
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15974
Points : 16046
Join date : 23/05/2009
Location : di pinggir Selat Melaka

Back to top Go down

Re: MISTERI...

Post by *ROSMAH* on Sat Oct 24, 2009 11:20 pm

Bukan bahari haja orang minat lagu2 hindustan, sampai wahihi gin orang paguni haja minat lagu2 hindustan..
Lagu2 nya rame'2, muzik wan melodi nya sadap, suara nya gin sadap2 jua..
avatar
*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 60

Back to top Go down

Re: MISTERI...

Post by waw on Sun Oct 25, 2009 12:48 am






Nasib baik MISHA kada minat Hindustan........


kalau tidak .......pasti manitis......

waw
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15974
Points : 16046
Join date : 23/05/2009
Location : di pinggir Selat Melaka

Back to top Go down

Re: MISTERI...

Post by hasbima@abe on Sun Oct 25, 2009 9:40 am

Misteri nih mun Rd hingkat maolah ka ini

avatar
hasbima@abe
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15609
Points : 15721
Join date : 13/06/2009
Age : 55
Location : tamaloh

Back to top Go down

Re: MISTERI...

Post by *ROSMAH* on Sun Oct 25, 2009 1:03 pm

Ada carita wayah kak ros di Mersing..

Kak ros awan laki kak ros ba ilang ka rumah orang di Kg.Sri Pantai, ngaran Pak Mok, umur dalam 60'an..
Rame' mandangar carita hidin..
Suah jar, hidin wan kawan nang papantaran tulak ma unjun di laut intang ka pulauan Mersing.
Naik bot ba duaan jua, kada lawas ma unjun sa kalinya unjun kawan tu tih ta sangkut..
Kawan Pak Mok handak mamariksa ngapa nya nang manyangkut unjun hidin..
Kawan Pak Mok ba pasan anu Pak Mok " jangan ka mana2 jar, hidin handak manyalam mamariksa ka dalam laut, tunggu'ik sampai hidin timbul walau berapa lawas pun!".
Jadi Pak Mok tu tih tunggu'ik ai kawan nang manyalam tadi sambil ma unjun, hudah parak sa jam jar kada jua timbul2!
Handak di tinggalakan, tia hudah ba janji handak mahadangi..
Parak mandua jam hanyar kawan tu timbul jar Pak Mok..

Pak Mok takuni'ai "kanapaan maka lambat hanyar timbul?"
Ujar kawan tu tih " Mata unjun ta sangkut di bumbungan istana di dalam banyu!" bila imbah haja mambaiki unjun nang ta sangkut tu, ada orang ma rawa' (managur), mambawa'ik singgah dahulu..
Jadi singgahai satumat jar tapi kada handak makan bila orang tu tih mambawa'ik makan, kaganangan kawan nang mahadangi di bot tadi pang!.
Wayah kak ros maninggalakan Mersing, ka dua2 orang nang tulak ma unjunan tu hidupan lagi..

Di Terengganu..
Ujar laki kak ros, antara Pulau Kapas ka darat intang Teluk Ketapang, dalam banyu tu ada istana, perkampungan orang2 nang ba ganak di dalam banyu! banyak jar orang ba ganak di situ!! MIsteri...
avatar
*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 60

Back to top Go down

Re: MISTERI...

Post by utoh-Q8 on Sun Oct 25, 2009 1:23 pm

Kak Ros;

Ada pinandu awan kulaan nang badiam di dalam banyu.... amun inya marawa mau jua tulak...barang haja samalam dua ....
Umai lah kampung urang bunian lih...
avatar
utoh-Q8
Mejar
Mejar

Posts : 1350
Points : 1359
Join date : 16/08/2009
Location : Q8-->Turkmenistan-->Saudi Arabia--->Cambodia--->Miri Sarawak

Back to top Go down

Re: MISTERI...

Post by hasbima@abe on Sun Oct 25, 2009 6:00 pm

jar di Kota Gelanggi Jerantut ada istana awan orang bunian
dari Kota Gelanggi boleh menyelusur ( lorong bawah tanah )ka Gunung Senyum di Temerloh
Puteri Gunung Senyum bakawan awan Putera Gunung Tahan
batamuan di Kuala Tembeling pertemuan tiga sungai
sungai Jelai, Sungai Tembeling dan Sungai Pahang
avatar
hasbima@abe
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15609
Points : 15721
Join date : 13/06/2009
Age : 55
Location : tamaloh

Back to top Go down

Re: MISTERI...

Post by angahmiji@AM on Sun Oct 25, 2009 6:03 pm

Kawa di ulah Mistri Nusantara.
avatar
angahmiji@AM
Mejar
Mejar

Posts : 1182
Points : 1190
Join date : 22/05/2009
Location : AU 3/8, KERAMAT AU, HULU KELANG, KL

Back to top Go down

Re: MISTERI...

Post by hasbima@abe on Sun Oct 25, 2009 6:24 pm

kawa haja ah
di Gunung Senyum ada tasik di atas gunung
sapa nang kataguran mau garing...nang cakap basar sasat
nang baoleh maksiat ada nang mati gugur dari gunung
Puteri Gunung Senyum penjaga gunung....susu ganal macam bukit
avatar
hasbima@abe
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15609
Points : 15721
Join date : 13/06/2009
Age : 55
Location : tamaloh

Back to top Go down

Re: MISTERI...

Post by waw on Sun Oct 25, 2009 8:41 pm

Di sana kawa 'main puteri' luko.....




waw
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15974
Points : 16046
Join date : 23/05/2009
Location : di pinggir Selat Melaka

Back to top Go down

Re: MISTERI...

Post by waw on Sun Oct 25, 2009 9:02 pm


waw
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15974
Points : 16046
Join date : 23/05/2009
Location : di pinggir Selat Melaka

Back to top Go down

Re: MISTERI...

Post by *ROSMAH* on Sun Oct 25, 2009 10:02 pm

hasbima wrote:jar di Kota Gelanggi Jerantut ada istana awan orang bunian
dari Kota Gelanggi boleh menyelusur ( lorong bawah tanah )ka Gunung Senyum di Temerloh
Puteri Gunung Senyum bakawan awan Putera Gunung Tahan
batamuan di Kuala Tembeling pertemuan tiga sungai
sungai Jelai, Sungai Tembeling dan Sungai Pahang

Di Gunung Senyum tu memang penempatan orang2 bunian..
Ada nang ngaran Hj.Mustafa, hidin ni lah nang mangasuh anak2 lelaki kak ros, malajari ba silat wan saraba nya.. Ujar anak2 kak ros, ada nang malajari ba silat dalam mimpi tapi kada hari2, lawas jua hanyar tuntung jar he..
Anak2 nang bibini, nenek Puteri Gunung Ledang nang mangasuh, kambar anak bibini kak ros nang ka dua ( di alam bunian) gin nenek PGL jua nang ma inguk..
Keluarga misteri!!!
avatar
*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 60

Back to top Go down

Re: MISTERI...

Post by waw on Sun Oct 25, 2009 10:09 pm

Bila kah tagak nya 'Puteri Gunong Ledang' handak majulonge ka aku


batu delima.......

waw
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15974
Points : 16046
Join date : 23/05/2009
Location : di pinggir Selat Melaka

Back to top Go down

Re: MISTERI...

Post by *ROSMAH* on Sun Oct 25, 2009 10:18 pm

utoh-Q8 wrote:Kak Ros;

Ada pinandu awan kulaan nang badiam di dalam banyu.... amun inya marawa mau jua tulak...barang haja samalam dua ....
Umai lah kampung urang bunian lih...

Amun kita nang tulak ka dalam banyu,mau haja lamas kada hingkat ba hinak!
Di Mersing banyak carita nya..
Amun ada orang2 bunian di dalam laut kapingin awan orang nang di daratan, bila lamas di laut memang kada tahaga lagi mayat nya! orang dalam laut hudah bawak ka tampat nya.

Amun di Kepuluan Mersing penempatan bunian nya luas, amun bunian darat di Pulau Seri Buat.. Amun nang di laut ujar laki kak ros, pintu gerbang nya dari Pulau Harimau ka pulau subalah (kada ingat ngaran pulau nya).. Bila ronda di laut, amun laki kak ros malihat pintu gerbang tu, inya kada wanik kada masuk ka dalam pintu gerbang tu, kaluko hilang kada hingkat bulik lagi sabarataan..
avatar
*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 60

Back to top Go down

Re: MISTERI...

Post by *ROSMAH* on Sun Oct 25, 2009 10:24 pm

waw wrote:Bila kah tagak nya 'Puteri Gunong Ledang' handak majulonge ka aku


batu delima.......

Cuba tamui laki kak ros waw'ai..
Luko hingkat ba tamuan PGL, ayuk haja handak ma intak apa kah!
Kak ros gin handak jua Cindai, mau jua kah nenek nang pamalar tu mambari'ik alih he..
avatar
*ROSMAH*
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral

Posts : 6093
Points : 6137
Join date : 29/05/2009
Age : 60

Back to top Go down

Re: MISTERI...

Post by waw on Sun Oct 25, 2009 10:48 pm

aku handak haja batamuan......


taga hahayaan....koluko' ma awor abang Ramli.....


dipa handak ambush malaka kah ?

waw
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15974
Points : 16046
Join date : 23/05/2009
Location : di pinggir Selat Melaka

Back to top Go down

Re: MISTERI...

Post by hasbima@abe on Sun Oct 25, 2009 11:08 pm

kada...ada projek QC ( KMK ) Waw
malam asanya kada aur....
avatar
hasbima@abe
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15609
Points : 15721
Join date : 13/06/2009
Age : 55
Location : tamaloh

Back to top Go down

Re: MISTERI...

Post by waw on Sun Oct 25, 2009 11:29 pm

InsyaAllah .....kina ku carie.......


nang ku tahoooo orang luar kada boleh ka asrama.....takotan barang hilang......


suah tajadi ujar........

waw
Leftenen Jeneral
Leftenen Jeneral

Posts : 15974
Points : 16046
Join date : 23/05/2009
Location : di pinggir Selat Melaka

Back to top Go down

Re: MISTERI...

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 37 Previous  1, 2, 3 ... 19 ... 37  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum